Chevrolet Spark 1.2 LT – Test în România

Autor: Dan Vache acum 11 ani Test drive

Stapanul orasuluiAm testat noul Chevrolet Spark LT+
motorizat de propulsorul de 1,2 litri şi 81 CP şi
trebuie să recunosc că nu mă aşteptăm să lăse o impresie atât de
bună. Aş putea spune că cea mai mare evoluţie o regăsim la
capitolul dinamic
. Dacă până acum vechile generaţii îţi
lăsau impresia de nesiguranţă, de control redus şi o fragilitate
ridicată, la noul Spark toate acestea au dispărut.

Încă de când porneşti motorul observi că zgomotul în
interior este redus.
Timonierea cutiei de viteze este
uşoară, pedalele de asemenea, ideal pentru un trafic urban. La
drum, suspensia se dovedeşte foarte confortabilă,
maşină reuşind să treacă peste gropi surprinzător de bine, cu un
sentiment puternic de „soliditate”. Cu toate acestea, soluţia
tehnică pentru puntea spate, cu suspensie rigidă, se simte, mai
ales în cazul şanţurilor, acolo unde spatele uşor tinde să
ricoşeze.

Cu toate acestea, greutatea redusă, de puţin peste 900 de
kilograme, te ajută în numeroase situaţii. De exemplu, am avut
ocazia să testez maşina în Bucureştiul plin de zăpadă şi pot spune
că în combinaţie cu un set de pneuri de iarnă Michelin, am putut
merge unde am vrut. Parcările din nou, nicio problemă. Maşina este
clar destinată utilizării urbane, însă poate fi confortabilă şi la
un drum lung.

Directia moale e excelenta pentru orasChiar dacă
peste 100 de km/h la ora zgomotul aerodinamic este destul
de mare, la fel ca şi cel al motorului
, iar înălţimea
semnificativă în tandem cu ecartamentul mic te fac să te gândeşti
de două ori atunci când vrei să schimbi brusc direcţia la viteză
mare, etajarea cutiei de viteze asigură o viteză de croazieră
confortabilă şi cu un consum redus.

Şi dacă tot am ajuns la consum, rezervorul de 35 de litri poate
părea mic, însă la un consum mediu, atât urban cât şi extraurban,
de doar 5 litri la fiecare 100 de km, tot ai o
autonomie de aproape 700 de km. Şi pe lângă un consum redus, avem
şi prestanţe dinamice mai mult decât satisfăcătoare, mai ales la
viteze mici, unde maşina se dovedeşte fâşneaţă şi agilă.

Şi poate fi a ta de la 7690 de euro cu TVA. Asta dacă nu ai cele
trei rable.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide