Fiat Bravo 2.0 Multijet 165 CP Sport

Autor: Oraan Mărculescu 13 oct. 2009 Test drive

Revenind la teorie, motorul 2.0 Multijet este mai mare şi mai
puternic decât cel de 1,9 litri şi 150 CP. Dar consumul
mediu are aceeaşi valoare, de 5,3 litri/100 km,
în timp ce
emisiile de CO2 sunt sub limita de 140 g/km.

Consum mic sau X-Files?Trecând
de la teorie la practică, m-a uimit un lucru: în prima sută
de kilometri, acul litrometrului s-a mişcat extrem de
puţin
, în condiţiile în care computerul de bord arăta un
consum în trafic urban de aproximativ 8 litri/100 km.

În teorie, acesta este de 6,9 litri/100 km – însă, având în
vedere că nu mi-am propus ca stilul de conducere adoptat să fie
unul care să privilegieze economia, diferenţa de 1
litru/100 km este una mai mult decât acceptabilă
. Mai ales
în regim urban.

Per total, la finalul testului, consumul mediu nu era de 5,3
litri/100 km – deşi sunt convins că, dacă mi-ar fi păsat de
portofelul meu, o valoare medie de 5,5 litri/100 km nu ar fi fost
deloc greu de obţinut
, chiar şi fără a face eforturi de
condus economic. Un stil de conducere destul de nemilos a dus
computerul de bord chiar şi în zona valorii de 9,1 litri/100 km –
stil fără menajamente pe viraje sau viteze peste limita legală pe
autostradă.

Motor potent si economicÎn
final, consumul mediu a reieşit aproape de limita a 7 litri/100
km
– o valoare acceptabilă pentru 165 CP, fără a conduce
economic.

Şi aici aş avea o observaţie: cu Fiat Bravo 2.0 Multijet nu poţi
conduce nici economic (pentru că te îmbie să apeşi pedala), dar
nici sportiv (pentru că privilegiază confortul, nu eficacitatea în
pilotaj). Este pur şi simplu o maşină de compromis, pentru
cei care vor să fie suficient de dinamici la un preţ
rezonabil.

Dacă tot vorbim de bani, mai am de făcut un amendament:
reviziile, în cazul acestei versiuni de motorizare, se
realizează la 30.000 km
. Iar revizia aia mare, în care se
înlocuiesc piese din sistemul de distribuţie, e la 120.000 km.
Făcând abstracţie de aceasta, înseamnă că în 100.000 km
veţi cheltui cu întreţinerea 482 euro (574 euro cu TVA
inclus)
. Adică sub 3% din preţul maşinii.

30 mii km 60 mii km 90 mii km 120 mii km
153,25
175,93
153,25
483,51
preţuri în euro, fără TVA

Acest Bravo costa 18.500 euroPreţul
de listă se cifrează la 20.389 euro, cu TVA inclus. Însă
Autoitalia oferă în octombrie o reducere de 1.900
euro, aşa încât Fiat Bravo 2.0 Multijet Sport costă 18.489
euro
(vezi aici dotări şi date tehnice).

Un preţ pentru care primeşti un kit exterior subtil, dar de
efect (mai ales în culoarea potrivită, care, în acest caz, este
acest bleumarin plăcut), un post de conducere suficient de sportiv,
un motor potent şi destul de economic, precum şi o listă de dotări
standard suficient de bogată.

Cu alte cuvinte, o compactă de luat în seamă dacă eşti
tânăr, dinamic, dar suficient de pragmatic
pentru a
aprecia un motor diesel economic şi potent. Iar Fiat Bravo 2.0
Multijet oferă cel mai bun raport preţ/putere între compactele
diesel de peste 150 CP.

  • Fiat Bravo 2.0 Multijet Sport (165 CP) – 18.489
    euro
    (preţ de listă: 20.389 euro)
  • Mazda3 CD 185 GTA (185 CP) – 24.000 euro (preţ
    de listă: 25.190 euro)
  • Opel Astra 1.9 CDTi (150 CP) – 18.750
    euro
  • Seat Leon FR 2.0 TDI (170 CP) – 21.780
    euro
  • Volkswagen Golf GTD (170 CP) – 25.395
    euro

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide