Ford Focus CC 2.0 TDCI – test în RO

Autor: Cosmin Iordache 05 dec. 2008 Test drive

Ford Focus CC dă bine în peisajA venit vremea rea şi asta face mersul cu pletele în vînt într-un cabrio doar o excentricitate cu urmări de pneumonie. Însă există şi decapotabile care nu trebuie închise în garaj o dată cu scăderea temperaturii – acestea sunt mult mai practicele Coupe Cabrio şi pot fi folosite chiar şi iarna la o escapadă montană, aşa cum ne-a dovedit-o modelul Ford Focus CC.

Am fi tentaţi să credem că un Coupe Cabrio este doar un moft şi compromisurile făcute pentru doar câteva clipe de mers cu soarele strălucind deasupra capului nu justifică preţul mai mare, ţinuta rutieră alterată, greutatea adiţională şi aspectul oarecum ciudat. Le vom dezbate în ordine inversă enumerării.

Ford Focus CC facelift este probabil cel mai chipeş membru al familiei de compacte a "Ovalului albastru". Şi asta este meritul celor de la Pininfarina, renumita casă de design având sarcina de a creiona modelul estival.

Dacă versiunea ante-2008 era mult prea inexpresivă, mimica kinetică adoptată o dată cu faceilftul întregii game vine ca o mănuşă acestui model. Privirea felină cu blocuri optice pe fond negru merge de minune cu restul caroseriei şi nu emană aceeaşi discrepanţă vizuală între partea frontală şi cea posterioară ca în cazul sedanului sau a hatcbackului.

Profilul maşinii este elegant, portierele au o lungime mult mai mare, chiar mai mare decît ţi-ai dori într-o parcare aglomerată, iar Focus CC arată la fel de bine atât cu acoperişul ridicat, cît şi cu el retractat. Dar parcă atrage mai multe priviri atunci când partea de deasupra capului se aşează cuminte în portbagaj. Jantele au un design special, mai mult elegant decât sportiv şi pe lateral cei de la Pininfarina şi-au lăsat semnătura, mulţumiţi de opera lor.

Ford Focus CC - sub cerul albastruPunctul nevralgic (sau discutabil) al designului este posteriorul. Nu vom comenta prea mult că este longilin şi masiv, deoarece marele plus este portbagajul uriaş, care are în total o capacitate de 524 de litri, mai mare ca a etalonului Logan! Însă cei de la Pinifarina ar fi putut fi mai creativi în desenarea blocurilor optice, care nu îţi spun nimic şi nu au un design prea contemporan. Totuşi, reflectând, am constatat că deschiderea bidirecţională a capacului portbagajului a castrat oarecum aplombul creator în zona lămpilor.

La interior, atmosfera tipică Focus este păstrată, elegantă, plăcută de altfel, dar uşor alterată de plasticul gri cu un aspect nu tocmai vesel. La bord totul va arăta foarte familiar unui posesor de Ford Focus, singurele elemente noi de pe consola centrală fiind butonul magic care acţionează acoperişul şi butonul de start/stop.

Poziţia la volan este mai joasă, pentru că modelul stă mai aproape de şosea, dar pe locurile din faţă se stă foarte confortabil la drum lung. În schimb locurile din spate sunt mai mult o metaforă, spaţiul pentru picioare fiind foarte limitat, mai ales dacă la volan sau în dreapta se află persoane înalte.

 

.

 

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide