Ford S-Max facelift – test în România

Autor: Dan Vache acum 10 ani Test drive

Ford S-Max facelift este disponibil cu trei motorizări diesel
Euro 5 de 2.0 litri Duratorq TDCi de 115 CP, 140 CP şi 163
CP,
şi două motorizări pe benzină Euro 5 de 2.0
litri de 145 CP şi respectiv 203 CP,
dar şi un
motor diesel Euro 4 de 2.2 litri şi 175 CP.

Modelul de test era echipat cu motorul de 2.0 litri
diesel de 140 CP,
legat la o cutie de transmisie manuală
cu şase trepte, ce a dus la un consum mediu în afara
oraşului de 7.1 litri/100 km,
evident ceva mai mult faţă
de consumul dat de constructor de 5.7 litri/100 km. În
oraş, consumul a urcat la 8.2 litri/100 km,
nu foarte
mult, ţinând cont de opririle dese din Bucureşti şi de greutatea
monovolumului de aproximativ 1.700 kg.

Aş preciza faptul că acest motor 2.0 TDCi de 140 CP ar cam fi
cel mai potrivit pentru S-Max, cuplul maxim de 320 Nm îşi
face simţită prezenţa de la 1.750 rpm,
ceea ce este foarte
bine pentru a împinge viguros „autobuzul” american. Datorită
gabaritului mare, aici îşi face resimţită prezenţa ruliul, dar
pentru ca are o direcţie mai fermă, îţi dă mai
mare încredere în abordarea virajelor decât rivalii săi (Renault
Espace, VW Sharan, etc.).

Ford S-Max facelift absoarbe cu brio „cariile”
asfaltului din Bucureşti,
iar datorită anitfonării,
motorul diesel este aproape insesizabil la vibraţii în habitaclu.
Şi totuşi, pentru un oraş atât de aglomerat, nu se pretează foarte
bine, datorită dimensiunilor mari, dar este aproape perfect pentru
drumurile lungi.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide