Hulk pe şosele: aşa te simţi cu BMW X6M

Autor: Oraan Mărculescu 12 dec. 2012 Test drive

Sub capotă, BMW X6M beneficiază de un motor pe benzină, în configuraţie V8 şi beneficiind de tehnologie TwinPower Turbo. Specialiştii Motorsport au obţinut, astfel, o putere maximă de 555 CP/6.000 rpm, cu doar 5 CP mai puţin decât BMW M5, care are acelaşi motor.

Însă poate mult mai important pentru orgoliul cui îşi cumpără un X6M este faptul că SUV-ul bavarez stă mai bine decât principalii săi rivali: Porsche Cayenne Turbo S (551 CP), Mercedes-Benz ML63 AMG (525 CP), Range Rover Sport SC (510 CP) sau Audi Q7 V12 TDI (500 CP). Mă rog, ăştia sunt rivalii lui X5M, dar nu voiam să spun despre X6M că e unic…

Revenind la datele de pe hârtie, X6M se mai laudă şi cu un cuplu motor maxim de 680 Nm, obţinut de la o turaţie de numai 1.500 rpm şi care se păstrează constant până aproape de zona roşie, la 5.650 rpm.

Iar asta se transpune în realitate în senzaţii similare cu acelea dintr-o maşină sport veritabilă. Demarajele de pe loc sunt pur şi simplu fulminante şi faptul că vorbim de un mastodont de circa două tone şi jumătate trece aproape neobservat.

Faptul că imensul cuplu motor e disponibil pe o plajă aşa de largă de turaţie duce şi reprize excelente, aşa încât BMW X6M nu pune nici o problemă la depăşirile foarte rapide. Dar, chiar şi la viteze mari, trebuie să te cam ţii de volan când apeşi brusc acceleraţia, altfel rişti să te ia prin surprindere cum se catapultează maşina.

Singura umbră pe care o remarc ţine de ambianţa sonoră: zgomotul motorului la accelerare este sportiv, dar cam estompat faţă de aşteptări. De la un BMW cu semnătura ”M” vreau un urlet animalic, nu doar un strigăt de atenţionare. Ce ţi-e şi cu cârcotaşii ăştia, uite cum uneori buna insonorizare nu e apreciată!…

Faţă de BMW M5, care are o cutie automată cu 7 trepte şi dublu-ambreiaj, pe BMW X6M se oferă cutia automată mai veche, având 6 trepte – de aceea, la lipirea pedalei de acceleraţie de podea apare o întârziere imperceptibilă, iar retrogradarea la decelerare e ceva mai întârziată. În schimb, folosirea padelelor de pe volan este facilă chiar şi în viraje.

Suspensia pneumatică a lui X6M e tare, dar fără a fi inconfortabilă pe drumurile normale. E adevărat, pe şoselele mai proaste sau pe drumeaguri nivelul disconfortului creşte, dar nu aşa de mult, graţie sistemului ”Adaptive Drive”, cu bare de stabilizare deconectabile automat.

Mă gândeam că înălţimea de aproape 1,7 metri şi masa proprie foarte mare îi vor pune beţe în roate lui X6M pe viraje. Dar am dat dovadă de ignoranţă, pentru că inginerii Motorsport s-au ocupat de toate. Ruliul se simte (mai ales că scaunele sunt cam largi pentru constituţia mea), dar maşina rămâne fără probleme pe traiectorie, tracţiunea inetgrală xDrive şi pleiada de sisteme electronice lucrând la unison pentru ca X6M să nu te dezamăgească.

Evident, comportamentul pe trasee virajate nu e la acelaşi nivel de eficienţă cu al unui M5, dar, pentru un SUV, acest BMW X6M este delicios de condus. Un cuvânt greu de spus îl are Dynamic Performance Control, care asigură transferul eficient de cuplu între roţile spate, ceea ce îi conferă lui X6M o agilitate nesperată.

Nu înţeleg de ce ai vrea să urmăreşti pe displayul central cum variază forţele la fiecare roată, pentru că în viraje trebuie să fii concentrat doar la drum – dar uite că X6M le oferă această posibilitate celor interesaţi. Cred că trebuie şi o atenţionare: ”interzis şoferului să se uite…”.

Puriştii ar putea considera direcţia Active Steering mai mult normală decât chirurgicală, ceea ce nu afectează eficienţa ei. Cât despre demarajele în trombă, nici vorbă de torque steering. Frânele sunt de încredere şi au un fading mediu, descurcându-se onorabil cu masa mare a maşinii.

În mod ciudat, BMW X6M oferă posibilitatea de a alege din trei moduri de a conduce: Efficiency, Sport şi Sport+. Uitaţi de primul, care e bun doar când nu te grăbeşti. Trăiască modul ”Sport”, pentru că e păcat să nu te bucuri în fiecare moment că eşti la volanul lui X6M. Doar pe Sport+ trebuie mai multă atenţie, deoarece DSC-ul intră în funcţiune mai târziu, pentru senzaţii mai hardcore.

În concluzie, BMW X6M vine cu un pachet tehnic clar superior celorlalte versiuni şi, cu excepţia sunetului mai puţin sălbatic, precum şi a unor limitări impuse de gabarit, pot spune că vorbim de o maşină care face, într-adevăr, cinste departamentului Motorsport.

Dar să vedem dacă BMW X6M îşi merită banii – pe ultima pagină

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide