Infiniti FX50S – Test în România

Autor: Andrei Nan 07 sept. 2009 Test drive

V8 de 390 CPLa acest capitol, Infiniti FX50S iese în
evidenţă prin două aspecte principale. În primul rând vorbim de
motorul V8 de 5.0 litri, cu o putere
maximă de 390 CP
, o valoare respectabilă pentru un aspirat
care nu se vrea montat pe o maşină sport. Cuplul este unul normal:
500 Nm.

Precum versiunea V6 de 3,7 litri, şi acesta beneficiază de o
distribuţie variabilă atât în timp, cât şi ca adâncime de
deschidere
. Japonezii au denumit-o (VVEL – Variable Valve
Event and Lift). Sau, mai pe înţelesul tuturor, este sistemul care
permite un consum mai mic, un cuplu mai bun şi emisii
reduse pentru motorul ce respectă deja normele Euro 5
.
Asta înseamnă că taxa de prima înmatriculare este zero.

Să-i dăm drumul însă. Sunetul peste care acest V8 clasic îl
scoate este greu de descris. Mai degrabă vă putem anunţa că, în
interior, vibraţiile sunt inexistente, iar la ralanti ai impresia
că sub capotă cele 8 pistoane, capabile de aproape 7.000 de drumuri
dus-întors pe minut, sunt pe loc repaus.

În acceleraţie, însă, te poţi bucura de senzaţii intense, care
îţi vor gâdila aproape toate simţurile. Atât de bine, încât nici nu
îţi dai seama cât de repede ai depăşit viteza legală.

Padele de MagneziuCutia automată cu şapte trepte are grijă
de transmiterea celor 390 CP la asfalt într-un mod cât mai lin
posibil, astfel încât în kick-down este posibil să existe timpi de
aşteptare semnicativi, ce necesită doar un pic de acomodare din
partea şoferului.

În ceea ce priveşte consumul, maşina avea unul mediu de 27 de
litri la fiecare sută de km atunci când am început testul. Pe
măsură ce am mers cu maşina, am ajuns să mă întreb cum s-a ajuns la
asemenea valori, deoarece, după 400 km, consumul mediu era
de puţin peste 18 litri
la fiecare sută de km.

Traseul meu a însemnat aproape 65% rularea în afară localităţii.
Pe DN1, între Ploieşti şi Bucureşti, mers legal, am obţinut o medie
sub 10 l/100 km, pentru ca la un mers de 130 km/h maşina să ardă în
medie aproape 12 litri pe fiecare sută de km.

Dar valorile acestea sunt mai puţin importante, pentru că
efortul financiar relativ la combustibil al unui posesor de
Infiniti FX50S va fi cu siguranţă mai mic decât cel al multora cu
maşini mai modeste.

Al doilea aspect interesant care a ieşit în evidenţă în timpul
testului a fost trenul de rulare, cu roţile spate ce virează activ.
Transmisia integrală preluată de la Nissan GT-R, suspensia
faţă nouă şi masa de doar 2.120 kg
contribuie semnificativ
la un comportament dinamic foarte bun, mai ales atunci când maşina
este folosită în modul sport. Confortul este unul la rang înalt,
chiar dacă este parţial afectat de jantele mari de 21 de inch.

Comportament dinamic impresionantÎnsă roţile spate, virate
activ, sunt cireaşa de pe tort
. Senzaţiile induse de un
asemenea sistem sunt inedite, maşina primind un uşor
caracter supravirator,
resimţit mai ales atunci când
într-un viraj roţile sunt bracate şi mai mult.

Graţie suspensiilor cu amortizare cu variaţie continuă, în ciuda
unui ruliu accentuat, maşina reuşeşte să păstreze traiectorii greu
de crezut pentru un SUV de peste 2 tone. Un as în mânecă în vederea
confrutării cu mai sportivele modele de la BMW sau Porsche.

Iar acesta nu este
singurul.
Cel mai important abia acum vine
.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide