Mazda3 MPS – Hooo cu tata!!!

Autor: Constantin Ciobanu 17 ian. 2012 Test drive

Să plecăm de la interior unde poziţia la volan este bună, corectă pentru un hot hatch. Chiar dacă nu pot vorbi de nişte scaune sport pur sânge, cele din 3 MPS oferă un bun suport lateral şi sunt extrem de comode la drum lung. Un plus pentru faptul că îmbracă bine şi partea superioară a spatelui, zona umerilor.
Pedalierul este bun pentru o exploatare sportivă, iar dozarea progresivă din pedala de frână ajută la un heel and toe executat mult mai uşor. Poate volanul are un diametru cam mare, dar poate fi doar o părere personală. În ceea ce priveşte direcţia, aceasta este precisă dar suferă puţin la capitolul feedback.
Unii ar putea acuza suspensia de faptul că este uşor prea rigidă, din punctul meu de vedere vine cu o setare optimă. Vorbim despre un hot hatch.

Etajarea cutie este bună, unii poate ar dori nişte rapoarte o idee mai scurte, dar propulsorul are resurse incredibile la orice turaţii. O etajare mai scurtă probabil ar mai arde ceva cauciuc, şi atât. Este nevoie de o minimă perioadă de acomodare cu dozarea pedalei de acceleraţie, lucru evident în cazul rulării pe suprafeţe cu aderenţă scăzută sau la ieşirea din viraje. Diferenţialul contribuie enorm la o ţinută neutră pe ieşirea din viraje când ai tendinţa de a îngropa pedala de acceleraţie. Chiar dacă spatele este înnobilat de un eleron destul de masiv, pe undele viraje cu aderenţă scăzută am descoperit o tendinţă supraviratorie progresivă, plăcută şi uşor de controlat. Am avut pe alocuri senzaţia că sunt la volanul unei tracţiuni spate.

Gradul de aderenţă mecanică este la cote înalte, din păcate cocktail-ul de zăpadă şi/ sau asfalt ud şi murdar plus pneuri de iarnă nu ne-au permis să forţăm mai mult. Poate la primăvară invităm 3 MPS la o nouă plimbare să descoperim ce a rămas ascuns. Un alt atuu, surprinzător, raportat la prima generaţie este consumul. Acum putem vorbi de un consum decent pentru un hot hatch cu propulsor turbo de 2.3 litri. La 130 km/h vorbim de un consum mediu de 9 litri. Pe undeva Mazda3 MPS a pierdut ceva din dramatismul primei generaţii. A conservat o bună parte din delir, dar adoptarea unei evacuări duble a condus la anestezierea sunetului.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide