Mitsubishi Lancer 1,8 CVT

Autor: Dragoş Băltăţeanu acum 11 ani Test drive

Pentru a obţine performanţe maxime, creierul electronic al cutiei menţine turaţia în zona de cuplu maxim atâta timp cât persoana de la volan solicită acceleraţie maximă. În realitate, comportamentul turometrului este diferit de cel cu care suntem obişnuiţi. Turometrul urcă şi se menţine în zona cuplului maxim fără schimbări de treaptă automate. Pentru o exploatare optimă, este nevoie de un pic de antrenament şi de obişnuinţă.

Cel mai neplăcut este zgomotul pe care această cutie îl face în asociere cu noul propulsor: la acceleraţii puternice, habitaclul se umple cu un soi de zumzăit. În plus, în modul automat, motorul este clar gâtuit de performanţele slabe ale cutiei CVT.

Dacă trecem cutia în modul manual, lucrurile se schimbă radical. Cutia CVT de pe Lancer are şase rapoarte prestabilite, devenind, în mod artificial, dintr-o cutie CVT, una secvenţială.

Cele şase rapoarte pot fi schimbate prin intermediul levierului trecut în poarta manuală sau cu ajutorul celor două padele amplasate pe coloana volanului. În cazul levierului, plusul este poziţionat către înainte, deşi manevra naturală pentru a urca un raport este de a trage de levier.

Curios, la modelul sportiv al gamei, Lancer Evolution, dotat cu cutie de viteze cu dublu ambreiaj, plusul este către înapoi. Padelele sunt mai uşor de folosit decât levierul, au dimensiuni mari şi au fost amplasate pe coloana volanului. Astfel, deşi volanul se mişcă, acestea rămân fixe. Motorul de 1,8 era absolut necesar pentru gama Lancer, însă, dacă vreţi să îi exploataţi performanţele la maximum, renunţaţi la cutia CVT şi optaţi pentru cea manuală.

 

 

Pagini: 1 2

Tags:


Comentarii
Inchide