Proton Gen 2 – test în RO

Autor: Dragoş Băltăţeanu acum 12 ani Test drive

OK, plasticele nu sunt de cea mai bună calitate, nu există torpedou, maneta de deschidere a capotei a rămas în partea dreaptă, la picioarele pasagerului, iar frâna de parcare e prea aproape de scaunul aceluiaşi. Majoritatea acestor comenzi ciudat amplasate sunt reminiscenţe de la modelul original, Proton fabricând maşini destinate în general pieţelor cu circulaţie pe partea dreaptă a drumului.

Modelele pentru piaţa malaeziană şi cea britanică au volanul pe dreapta, iar când comenzile au fost trecute pe stânga, pentru pieţe ca Turcia, o parte dintre acestea au rămas la locurile iniţiale. Acest fenomen se mai întâlneşte şi la alte automobile construite iniţial doar cu volan pe dreapta, cum ar fi Land Rover Defender sau Mini.

Şi ciudăţeniile nu se opresc aici. Scaunele îmbrăcate în piele sunt confecţionate dintr-o bucată, tetiera fiind practic integrată. Stilul sport este de apreciat, însă lipseşte susţinerea laterală. Cel mai bizar aspect este însă poziţia de condus. Scaunul e înalt şi, chiar şi pe cea mai joasă poziţie, este dificil să îţi găseşti o poziţie de condus bună. Şoferii mai înalţi de 1,80 m chiar vor avea o problemă. Volanul cu trei spiţe are un design sportiv, dar execuţia lasă de dorit.

Este fabricat dintr-un plastic tare, care devine neplăcut la atingere după o utilizare îndelungată. Păcat că Proton nu şi-a dotat modelul cu un volan legat în piele.
Torpedoul-lipsă este înlocuit de o policioară, care însă nu poate prelua toate obiectele pe care le depozitezi de obicei într-un torpedou. Mai există un spaţiu de depozitare acoperit între scaunele faţă şi un suport pentru pahare.

Sistemul audio marca Blaupunkt este gândit special pentru maşinile Proton, fiind integrat în consola centrală. Interesant ca design, acest sistem este şi performant. Păcat că butoane sunt prea mici, impunând o studiere atentă a lor cu maşina oprită. Din fericire, există butoane pentru controlul volumului şi pe volan. Mai trebuie menţionat hayonul portbagajului, care poate fi deschis doar din interiorul automobilului.

Per total, Proton Gen 2 se dovedeşte a fi o alternativă interesantă la oferta clasică a constructorilor europeni, japonezi şi coreeni. Are multe minusuri, dar pachetul total devine atractiv pentru preţul de sub 13.000 euro cu TVA inclus.

Pagini: 1 2

Tags:


Comentarii
Inchide