Renault Megane Coupe 1.9dCi – Test în RO

Autor: Dan Vache 18 iul. 2009 Test drive

Partea din spate e reusita După ce la Salonul Auto de la Paris 2008 am văzut lansarea modelelor Renault Megane 3 Hatchback şi Coupe, gama constructorului francez a fost repede întregită de versiunile Estate şi RS, sedanul urmând să apară şi el în curând. Iar acum, la câteva luni după debutul vânzărilor în Europa de Vest, noul Renault Megane 3 a ajuns şi în România.

Am testat pe aproape 300 de km un Renault Megane 3 1,9 dCi, de data aceasta în versiunea Coupe, un model care nu cred că are limită de vârstă. Iar asta o observi doar mergând cu el şi văzând cum aproape oricine din trafic, indiferent dacă e tânăr sau nu, întoarce capul după varianta Coupe.

Nici nu mă miră, mai ales că modelul de test avea o culoare inedită, dar şi un design care stârneşte doar opinii favorabile. Nu ar trebui să fii surprins atunci când cobori din maşină şi cineva se arată imediat interesat de modelul pe care-l conduci, dorind evident cât mai multe detalii. Partea frontală şi interiorul nu diferă foarte mult de cele regăsite la Hatcback, ca de altfel nici motorul diesel de 1,9 litri şi 130 CP.

Megane 3 atrage privirileAvem totuşi doar două uşi, care la o analiză mai atentă relevă faptul că Renault a reuşit să îmbine foarte bine un design exterior lateral plăcut cu dimensiuni cât se poate de reduse ale uşii, astfel încât să fie cât mai uşor de acţionat.

Un aspect important în cazul versiunii Coupe este spaţiul interior, care în mod remarcabil, este suficient pentru persoane care ating chiar şi 1,85 m, precum în cazul meu Eu am putut sta la drum lung pe bancheta din spate chiar şi cu un laptop în braţe, fără să fie prezentă o senzaţie de disconfort.

Un mic minus pentru vizibilitatea în spate din interior, deteriorată destul de mult de luneta minusculă. Dar efortul stilistic merită. În mod ciudat, de pe locurile din spate se poate auzi un zgomot aerodinamic destul de pronunţat, realizat cel mai probabil de eleronul spate montat pe aproape jumătate de lunetă.

La drum, observi o ţinută de drum mai bună, amortizoarele fiind setate sport, pentru un plus de manevrabilitate. La acest capitol contribuie semnificativ şi direcţia excelentă, care de data acesta se întăreşte suficient la viteze mari pentru a da un feedback bun, pentru ca la parcări să fie foarte uşor de acţionat. Cu toate acestea, trenul de rulare reuşeşte să treaca peste gropi foarte bine, acestea fiind absorbite fără a deranja în mod deosebit.

Motorul nu ascunde surprize neplăcute, fiind potent şi suficient de silenţios pentru un diesel. Nici la capitolul consum nu stă rău, per total Renault Megane Coupe fiind un model suficient de sportiv cu această variantă de motorizare. Cutia de viteze este bine etajată, dar e clar că nu e gândită în primul rând pentru o utilizare intensivă pe un traseu virajat. Per total, Megane Coupe, cu motorizarea diesel de top, este o sportivă puţin peste medie, plăcerea de a conduce surclasând clar plăcerea de a pilota.

Preţul acestui model, oferit doar în echiparea de top Privilege (foarte bogată) este de 17.950 euro, cu TVA. Dacă sunteţi mofturos şi vreţi o maşină echipată regeşte, lista de opţionale este destul de scurtă, dar cuprinzătoare. Dacă vreţi suplimentar faruri Xenon autoadaptive, scaune electrice, tapiţerie din piele, sistem de navigaţie sau extinderea garanţiei cu 150.000 km, preţul maxim al maşinii ajunge la 23.150 euro.

Adică sub 25.000 euro pentru unul dintre cele mai arătoase coupe-uri compacte ale momentului, super-echipat şi cu un motor care oferă un compromis foarte bun între performanţe şi consum.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide