Skoda Superb V6 – test in RO

Autor: Tudor Bratu acum 10 ani Test drive

Sunt
multe lucruri bune pe care le poţi spune despre o Skoda Superb. Are
un interior uriaş, cu spaţiu în spate pentru a face acolo cele mai
mari nebunii care îţi trec prin cap, sau pur şi simplu suficient de
mare pentru a-ţi întinde picioarele mai mult decât îţi permite
plapuma.

Da, dacă vrei, poţi să şi dormi aici, pentru că spaţiul este, cum
spuneam, uriaş. Şi portbagajul este fantastic de mare – 565 de
litri în standard. Superb are, deci, toate calităţile necesare
pentru a fi maşina perfectă de familie. Sau maşina perfectă cu care
să cari multe lucruri. Sau maşina perfectă pentru a-ţi plimba şeful
în fiecare zi, fără a fi nevoie să lipeşti scaunul din dreapta de
bord pentru a-i face loc la picioare.

Superb este însă construit pe o platformă de VW, are motoare VW,
transmisii VW şi aceeaşi filozofie „VW” de a construi maşini. Asta
înseamnă că Superb este la fel de plictisitor ca un Passat şi merge
la fel ca unul – plictisitor de eficient. Interiorul foarte spaţios
este finisat bine, dar materialele sunt mai slabe calitativ decât
cele dintr-un VW.


„Volanul îmbrăcat în piele”, de exemplu, nu este chiar tot
îmbrăcat în piele, iar feţele interioare ale uşilor sunt finisate
cu un plastic pe care l-au importat de pe Fabia, cred. Despre
designul maşinii, am o veste bună. S-a lansat Yeti, Skoda atât de
„dificilă” la aspect, încât un Superb ar putea să pară chiar
arătos.

V6 3.6 DSG 4×4 este denumirea pe care trebuie să i-o rosteşti
dealerului atunci când vrei să intri în istoria showroom-ului drept
unul dintre cei mai excentrici clienţi de Skoda. Acest Superb are
sub capotă motorul V6 FSI al lui Audi, capabil de 260 CP şi 350
Nm.

Pentru că, dacă ar fi avut doar tracţiune faţă şi probabil că la
prima acceleraţie ai fi rupt puntea motrice în două, Superb-ul de
260 CP poate fi cumpărat doar cu tracţiune integrală şi cu
transmisia cu dublu ambreiaj DSG. Preţul de bază al unei astfel de
bestii Skoda este de 34.213 euro, dar, dacă mai adaugi ceva
opţionale, poţi atinge 40.000 de euro.


Nu are rost să enumăr aici cam ce Audi-uri sau BMW-uri îţi poţi
cumpăra cu banii aceştia. Sau ce Passat CC echipat full options.
Cine este suficient de motivat pentru a cheltui 40.000 de euro
pentru un Superb cu motor de rachetă, o va face indiferent de ce îi
spune lumea.

Distractiv este că nimic nu anunţă în exterior performanţele de
care este capabilă maşina. Totuşi, dacă nu ai o maşină cu 250 CP şi
vezi pe stradă un Superb cu patru evacuări, ai face bine să te
linişteşti. Tracţiunea integrală îi permite lui Superb V6 să
accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 6,5 secunde, indiferent de
cât de ud sau de uscat este carosabilul. Direcţia se simte uşor
„artificială” şi se întăreşte destul de mult la vitezele ridicate,
furând din feedback-ul transmis şoferului.

Altfel, ai parte de multă distracţie în maşina asta. Acceleraţiile
îţi aduc zâmbetul pe buze în orice situaţie, cutia DSG schimbă ca
de obicei, mai rapid şi mai lin decât orice om de pe Pământ şi cred
că, de fapt, râzi pentru că realizezi cât de rapid poţi să conduci
o Skoda. Cred că mai bine ar reboteza Yeti şi ar numi maşina asta
astfel. Nu este la fel de urâtă ca „Yeti”, dar cu siguranţă are
ceva din spiritul său animalic.



Comentarii
Inchide