Subaru Impreza Diesel – test in RO

Autor: Tudor Bratu 28 mai 2009 Test drive

Este la fel de silenţios ca noile TDI-uri şi toarce mai frumos decât dieselul lui Civic, în trecut etalon al sunetului sport pe care îl poate produce un motor diesel.Cuplul puternic al boxer-ului diesel nu se simte foarte jos în ture, dar, imediat ce treci de 2.000 rpm, se dezlănţuie. Este un lucru obişnuit, un fel de lege nescrisă a tuturor motoarelor diesel asiatice.

La fel se întâmplă şi cu motoarele Mazda sau Honda. În acelaşi timp, caracteristica de cuplu a motoarelor TDI ale noului Golf 6 este mai bună, deoarece ai cuplu mult mai de jos în ture. Trenul de rulare şi direcţia lui Impreza diesel au fost reglate special pentru această versiune alimentată cu motorină şi e de înţeles având în vedere faptul că masa proprie a maşinii este mai mare cu 60 kg decât cea a unei versiuni WRX de 230 CP.

Comparativ cu aceeaşi, comportamentul maşinii este însă la fel de agil la deplasările rapide pe viraje, unde te poţi bucura de beneficiile tracţiunii integrale de la Subaru. Maşina are un comportament neutru, foarte plăcut sportiv, se simte foarte uşoară şi agilă la schimbul rapid de mase stânga-dreapta-stânga, acceleraţie-frână-acceleraţie, şi subvirează dacă negociezi un viraj greşit cu viteză prea mare. Rar, foarte rar, dacă bruschezi maşina excesiv, vei avea parte de o supravirare destul de violentă, dar controlabilă dacă îţi păstrezi sângele rece.

Este greu să o faci însă dacă înveţi comportamentul maşinii şi te obişnuieşti cu schimbările dese de trepte. Puterea maximă este disponibilă la 3.600 rpm, iar cuplul maxim la 2.400 rpm, deci trebuie să menţii maşina undeva între aceste două valori.

Nu este un lucru foarte uşor, deoarece ai doar 1.200 rpm unde te poţi juca în voie, iar dacă viteza creşte şi descreşte, ca un joc stupid, din cauza virajelor, trebuie să tot schimbi treptele. Oricum, nu a fost niciodată uşor să scoţi tot ce poţi dintr-un Subaru, dar cei care reuşesc să o facă de fiecare dată parcă zâmbesc altfel.

Impreza diesel va concura în România nu doar Golf-ul 6 2.0 TDI 4motion, ci şi restul modelelor compacte cu motoare diesel puternice. Preţul său destul de ridicat îl recomandă pentru acest lucru pentru că, dacă priveşti financiar problema, nu văd cum vor convinge cei de la Subaru un client de Golf 4motion că trebuie să cheltuiască minimum 2.000 în plus pe un Subaru cu performanţe comparabile.

La fel însă, celor de la Honda le va fi mai greu să ofere un Civic facelift 2.2 diesel de 140 CP, de acum disponibil cu facelift (la un preţ mai mic, ce-i drept), dar nu atât de puternic, performant şi fără tracţiune integrală. Este şi cazul Mazda, care se va îndrepta şi ea, cu noul 3, în zona plafonului superior de preţuri pentru modelele diesel de top, fără a avea în ofertă tracţiunea integrală, marele vis al oricărui client român.

 

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide