TEST: BMW Active Hybrid 7 – acelaşi frac, cu papion electric

Autor: Tudor Rus acum 6 ani Test drive

Pentru Active Hybrid 7, BMW a ales un sistem de propulsie care, spre deosebire de prima generaţie, se concentrează pe o eficienţă mai bună şi în acelaşi timp pe un rafinament mai pronunţat. Combinaţia pe care mizează bavarezii este alcătuită dintr-un propulsor pe benzină de trei litri cu şase cilindri în linie, ce oferă 320 CP şi un cuplu maxim de 450 Nm, secondat de un motor electric de 54 CP şi 210 Nm.

În total, performanţele întregului ansamblu hibrid sunt cotate la 354 CP – atenţie, valorile pentru putere oferite de motorul termic şi de cel electric nu se adună pur şi simplu şi se trage linie sub; ecuaţia este un pic mai complexă. Dacă facem o comparaţie cu prima generaţie Active Hybrid 7, care se baza pe un V8 de 4,4 litri şi 440 CP, este clar că vorbim despre un compromis făcut pentru favorizarea aspectului economic, care se resimte însă asupra performanţelor.

BMW Active Hybrid 7 parcurge intervalul 0-100 km/h în 5,7 secunde şi se laudă cu un consum mediu teoretic de 6,8 l/100 km. În realitate, pe parcursul testului în care am oscilat între modurile Eco Pro, Comfort şi Sport, consumul mediu înregistrat s-a stabilizat la 10,2 l /100 km, după ce în Bucureşti nu a coborât sub 13 l/100 km.

Odată plecat la drum, Active Hybrid 7 te răsplăteşte cu un răspuns prompt al acceleraţiei, iar cei şase cilindri în linie dopaţi cu turbo twin scroll nu fac mofturi atunci când vine vorba să mişte o navă cu masa de 2.045 kg, la gol. În orice treaptă de viteză te-ai afla, indiferent cât indică acul vitezometrului sau al turometrului, motorul termic pune umărul la treabă şi propulsează limuzina unde ai nevoie şi când ai nevoie. Explicaţia e simplă: cuplul este disponibil devreme, de la 1.300 rpm şi poate fi exploatat 100% până la 4.500 rpm.

Motorul electric poate susţine de unul singur o mişcare “curată” vreme de câţiva kilometri, dar nu mai mult de cinci, şi asta doar dacă talpa piciorului se comportă cu pedala de accelaraţie ca fulgul din reclama la săpunurile Dove.

O mare “vină” pentru livrarea instantanee de putere o are şi cutia automată cu opt rapoarte de care dispune Active Hybrid 7, o alegere pe cât de eficientă pe atât de plăcută, În cazul în care alegi să schimbi vitezele cu ajutorul padelelor de pe volan, vei avea la un moment dat impresia că ai Titanicul la degetul mic. Sau ceva asemănător.

Cum spuneam mai devreme, limuzina te izolează oarecum de ce se întâmplă în jur, însă direcţia rămâne animată şi te ajută mult să ghidezi un birou mobil lung de aproape cinci metri pe spaţiile nu aşa permisive din oraş. La drum lung, ruliul nu îndrăzneşte să semneze condica, nici măcar în virajele negociate mai sportiv – evident, atât cât îţi permite o limuzină. Ţinuta de drum este exemplară, iar denivelările şi imperfecţiunile din asfalt nu fac decât să accentueze senzaţia de plutire, mai ales în modul Comfort.

CONCLUZII

În practică, BMW Active Hybrid 7 este mai degrabă un semi-hibrid dinamic, pentru că în continuare toată seva esenţială este trasă din motorul termic, în timp ce propulsorul electric este mai degrabă un detaliu de fineţe tehnică.

Bineînţele, te poţi lăuda că ai o limuzină hibridă, lumea va întoarce capul de două ori după ea, intrigată de însemnele Active Hybrid menţionate în prima pagină, însă în materie de senzaţii şi comportament vorbim despre un Seria 7 obişnuit. Doar că mai scump, iar scutirea de plata timbrului de mediu – pentru că vorbim de un vehicul hibrid – nu atârnă deloc greu în balanţa de buget.

Preţul de bază pentru BMW Active Hybrid 7 este de 95.232 de euro, în condiţiile în care versiunea 740i cu acelaşi propulsor cu şase cilindri în linie pleacă de la 86.490 de euro iar 740Li are un preţ de pornire de 90.024 de euro: o diferenţă de peste 5.000-9.000 de euro, deloc de neglijat, chiar dacă vorbim de o clientelă potentă financiar.

Dar vorbim de clasa premium, unde unui model bine şi foarte bine dotat cu opţionale i se poate dubla preţul cât ai zice…hibrid. Deşi nu a reuşit această performanţă, modelul de test vine cu un preţ destul de piperat, de 131.336 de euro.

În pagina următoare regăsiţi datele tehnice ale modelului BMW Active Hybrid 7.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide