TEST cu Ford Fiesta facelift: îmbunătăţiri în clasa mică

Autor: Andrei Nan 01 mart. 2013 Test drive

Dacă există cineva pe lumea asta care nu se aştepta ca Ford Fiesta facelift să fie echipat cu propulsoarele Ecoboost s-a înşelat amarnic. Ford Fiesta facelift nu beneficiază de un asemenea motor ci de două. Aşadar, oferta de motorizări pe benzină se prezintă aşa: 1,2 litri şi 60 CP; 1,0 litri în trei cilindri cu injecţie directă şi 80 CP; 1,0 litri Ecoboost de 100 CP echipat cu sistem Start/Stop şi 1,0 litri Ecoboost de 125 CP echipat tot cu sistem Start/Stop. Clienţii pot să aleagă două motoare pe motorină şi anume, 1,5 litri TDCi de 75 CP şi 1,6 TDCi de 95 CP.

Testul de lansare a fost organizat pe traseul Bucureşti-Azuga, iar agregatele disponibile au fost echipate cu propulsorul de 1,0 litri şi 100 CP, toate fiind echipate cu acelaşi nivel de echipare. Putem să vă spunem că propulsorul de 1,0 litri este o unitate termică foarte „agreabilă”. Acest lucru se datorează în principal cuplului motor care are o valoare de 170 Nm şi este disponibil de la 1.400 rpm până la….atenţie! 4.500 rpm. De aici derivă o elasticitate foarte bună a motorului, iar dacă dăm „ascultare” sistemului de asistenţă la schimbarea treptelor de viteză, veţi obţine un consum de invidiat în categoria propulsoarelor pe benzină.

Consum obţinut de noi pe acest traseu a fost de 7,2 litri. Însă, este obligatoriu de menţionat faptul că am „tăiat” Bucureştiul de la un capat la altul, iar în mediul extraurban stilul de condus nu a fost unul moderat. În aceste condiţii, consumul înregistrat a fost unul mai mult decât mulţumitor, mai ales că maşina a fost ocupată de trei oameni şi bagajele aferente.

Din punct de vedere al comportamentului rutier, Ford Fiesta facelift este o maşină corectă care se „mulează” caracteristicilor maşinilor cu tracţiunea faţă. Adică, atunci când se intră mai tare în curbă, apare un efect de subvirare, însă maşină răspunde foarte prompt la corecţiile de traiectorie. Evident, totul în limita legilor fizicii. Ne-a  plăcut foarte mult direcţia, care este precisă şi are un feedback bun, chiar surprinzător de bun pentru această clasă de maşini.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide