TEST cu Volkswagen Polo facelift (2014). Minigolf

Autor: Adrian Mihălţianu 12 iun. 2014 Test drive

Performanţe şi ţinută de drum

În România, Volkswagen Polo facelift este disponibil cu o selecţie de şase propulsoare, dintre care patru pe benzină şi două diesel. Cele pe benzină sunt: 1,0 litri cu 60 CP, 1,0 litri cu 75 CP, 1,2 litri cu 90 CP şi 1,2 litri cu 110 CP, în vreme ce dieselurile sunt reprezentate de două unităţi de 1,4 litri, cu 75 CP, respectiv 90 CP. La capitolul transmisii, există o cutie manuală cu cinci trepte şi o cutie automată DSG cu şapte trepte.

Modelul de test era echipat cu un motor de 1,2 litri pe benzină cu 90 CP şi o cutie manuală cu cinci trepte. Propulsorul e foarte vioi şi, deşi e minuscul, scoate un sunet plăcut – fiind ajutat şi de o evacuare gândită pentru un sunet dulce, uşor gutural.

Da, ştiu, nu este o maşină sport, dar asta nu înseamnă că nu poate să scoată un sunet plăcut

Cuplul maxim de 160 Nm e disponibil încă de la 1.400 rpm, ceea ce se traduce printr-un comportament foarte plăcut prin oraş, acolo unde sprinturile numeroase de la semafoare pot duce la frustrări dacă motorul îşi dă duhul la turaţii joase. Aici intră în joc şi cutia manuală cu cinci trepte, care este etajată minunat, primele trei viteze fiind gândite pentru rularea prin oraş, iar ultimele două pentru un consum cât mai redus la drum întins.

VIDEO Fiat atacă un nou segment, condus de japonezi şi americani – FOTO

GALERIE FOTO – Cel mai luxos ARO i-a aparţinut lui Nicolae Ceauşescu

Ce maşini îţi poţi cumpăra în România cu 4.000 de euro

Accident cu o maşină fără RCA? Uite cum poţi primi despăgubiri

Timoneria este suficient de precisă, însă uneori ai impresia că te afli la volanul unui Golf din anii 2000, unde treapta întâi refuză uneori să îşi intre în drepturi de la prima încercare. Este, până la urmă, şi o chestiune de obişnuinţă, care nu o să-ţi dea prea mult bătăi de cap.

Timoneria este precisă, dar există încă reminiscenţe ale modelelor Volkswagen din anii 2000

Direcţia este bine echilibrată şi suficient de precisă, însă nu te aştepta să primeşti foarte mult feedback în volan de la sistemul de direcţie electromecanică. În aceeaşi poveste intră şi suspensia, care reuşeşte să absoarbă multe dintre gropile şi dâmburile din drumurile patriei, dar nu îţi oferă prea multe motive de bucurie pe un drum virajat.

Cu alte cuvinte, comportamentul rutier al lui Polo este foarte matur şi echilibrat, spre deosebire de Fiesta, care e ca un adolescent dornic să îţi arate ce poate să facă pe curbe (şi ştie suficiente, ce-i drept).

Consum

Potrivit cifrelor oficiale, consumul mediu pentru un Volkswagen Polo cu cinci uşi, motor pe benzină de 1,2 litri TSI şi cutie manuală cu cinci trepte este de 4,7 l/100 km, în vreme ce consumul urban este de 6 l/100 km. Nişte valori puţin cam optimiste, dacă mă întrebi pe mine, fiindcă la sfârşitul testului desfăşurat doar în Bucureşti, consumul afişat de computerul de bord s-a învârtit în jurul valorii de 10 l/100 km.

Cu toate acestea, consumul din lumea reală (obţinut după rularea cu aerul condiţionat pornit) este cât se poate de normal pentru o maşină cu motor pe benzină, fie el şi de 1,2 litri.

Concluzie

Volkswagen Polo a împlinit deja cinci ani de la lansarea ultimei generaţii în 2009, iar acest facelift are scopul de a-l reîmprospăta puţin şi de a-l face să semene cu noul său frate mai mare – Golf 7.

Cu toate că nu mai e la prima tinereţe, Polo este în continuare o alegere foarte bună în segmentul hatchback-urilor subcompacte. E matur şi echilibrat, iar aceste două calităţi l-au propulsat în topul preferinţelor clienţilor europeni vreme de aproape 40 de ani.

La fel ca la Golf, cu Polo nu prea poţi să dai greş

În acelaşi timp, preţul destul de ridicat ar putea fi o problemă pentru unii clienţi potenţiali. Mai exact, un Polo cu cinci uşi porneşte de la 12.290 de euro cu TVA inclus, în vreme ce o Dacia Sandero Stepway cu toate opţiunile costă 12.600 de euro cu TVA inclus. Totodată, modele ca Ford Fiesta, Kia Rio, Opel Corsa şi Renault Clio au preţuri de listă cu până la 2.000 de euro mai mici şi sunt ajutate şi de designul ceva mai tineresc.

Datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide