Test de iarnă: Ford Ranger 2.2 TDCI 150 CP AUT6 – pădurarul cu aere de Chuck Norris

Autor: Oraan Mărculescu 12 feb. 2013 Test drive

Înainte de a vorbi despre cât costă Ford Ranger, ar trebui amintit cât consumă acest pick-up: motorul 2.2 TDCi, cu o automată cu 6 trepte şi într-o utilizare în general în mod 4×4, pe vreme de iarnă, este normal de ”însetat”.

Adică în mediu urban nu prea coboară sub 13 litri/100 km, iar la un drum mai lung se situează undeva peste 10 litri/100 km. Valori care pot fi considerate rezonabile pentru condiţiile date, dar nu extraordinare. Motorul mai mic, fiind asociat cu o cutie automată, face destul de mult efort, mai ales dacă vrei să conduci Ranger-ul mai dinamic, aşa cum te îndeamnă aspectul maşinii.

În România, cea mai ieftină versiune Ford Ranger este cea cu motorul 2.2 TDCi de 125 CP, tracţiune doar spate şi versiunea de caroserie având cabină simplă Regular Cab: 24.486 euro. Cine, însă, e tentat de Ranger îl vrea mai degrabă pentru caracteristicile sale de life-style.

Deci se impune motorul 2.2 TDCi de 150 CP şi tracţiunea integrală, împreună cu varianta Double Cab, potrivită atât pentru familie, cât şi pentru escapadele cu prietenii. Preţul de bază pentru această configuraţie, în echiparea XL, este de 29.446 euro.

Varianta de top pentru această motorizare, Limited, cu o echipare mult mai bogată, costă 36.390 euro în versiunea manuală, iar modelul din testul nostru, având cutie automată ajungea până la 38.498 euro.

Un preţ destul de ridicat, dar de aşteptat dat fiind look-ul maşinii, confortul şi dotările interioare, capacităţile sistemului 4×4 şi stabilitatea surprinzătoare pe şosea pentru un astfel de mastodont.

Totuşi, puterea cam redusă a motorului şi comportamentul mai lent al cutiei automate i-ar putea face unii să devină tentaţi de motorizarea superioară 3.2 TDCi, de 200 CP. Nu de alta, dar, pentru doar 4.000 euro în plus, pe lângă motorul mai potent ai parte şi de echiparea Wildtrack, cu accesorii estetice de-a dreptul apetisante pentru fanii pick-up-urilor cu personalitate.

Iar noul Ford Ranger e, în acest moment, pick-up-ul cu cel mai mult sex-appeal din Europa, fiind de aşteptat să convertească destul de mulţi amatori de SUV-uri de categorie mare, datorită caracteristicilor de offroader mai bune, specifice pick-up-urilor, în condiţiile unui comportament rutier dinamic.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide