Test de prim contact cu a 11-a generaţie Toyota Corolla

Autor: Iulian Dnistran acum 6 ani Test drive

Ce trebuie ştiut despre Toyota Corolla: este cel mai bine vândut model din lume, cu 40 de milioane de unităţi care şi-au găsit proprietarii în cei 47 de ani de la lansarea primei generaţii, în 1966. Anul acesta, japoneza a ajuns la generaţia cu numărul 11, diferită însă în funcţie de continentul pe care urmează să fie comercializată.

Mai întâi a fost versiunea Toyota Corolla pentru Japonia, după care, la Detroit, japonezii au prezentat conceptul Furia care prefigura modelul familist pentru piaţa americană. Acesta nu a întârziat să apară, urmat la scurt timp de Toyota Corolla în versiunea pentru Europa, modelul care face punctul de interes al acestui test.

DESIGN EXTERIOR ŞI INTERIOR

În cazul noii generaţii Corolla, constructorul nipon mizează pe un plus de agresivitate şi prezenţă pe şosea, insuflat de Toyota Auris, în special printr-o grilă frontală în formă de V, care se prelungeşte în linia farurilor la rândul lor alungite. Acelaşi aspect se continuă şi în ceea ce priveşte partea din spate, unde stopurile alungite domină “peisajul”.

Japonezii mai spun că noua Corolla a pierdut 5 mm din înălţime iar ampatamentul a câştigat 100 mm, lucru care oferă maşinii o postură mai stabilă, mai apropiată de asfalt.

Dacă la exterior abordarea este una mai proaspătă, interiorul rămâne axat pe tendinţele mai vechi impuse de Toyota. Chiar dacă materialele plastice sunt de o calitate decentă, habitaclul este îngăduitor cu ochiul graţie unui design plăcut care reuşeşte să insufle o senzaţie de durabilitate.

Materialele folosite au o textură plăcută, deşi s-ar putea dovedi cam tari la atingere, cel puţin pentru cei mai pretenţioşi. Partea bună a materialelor tari este aceea că după mai multe ore petrecute în habitaclu, ideea de durabilitate şi fiabilitate începe să ţi se înfiripe în minte.

Scaunele sunt confortabile şi îţi protejează bine spatele la drum lung, iar din postura de şofer te bucuri de o vizibilitate bună chiar şi pe viraje mai strânse. Bancheta din spate oferă şi ea loc suficient chiar şi pentru persoane mai înalte, indiferent că vorbim de spaţiul pentru cap sau pentru picioare.

Din păcate, insonorizarea este la nivel înalt doar până la viteze de 100-110 km/h, pentru că după acest prag zgomotul produs de aer se resimte destul de pronunţat în habitaclu.

Modelele de test erau dotate cu sistem de navigaţie, ocazie cu care am remarcat un detaliu ceva mai incomod. În unele intersecţii şi în sensurile giratorii, harta proiectată pe display-ul sistemului de infotainment tinde să se blocheze şi nu îşi revine decât târziu, după secunde bune, când deja eşti, sau nu, pe drumul bun.

La capitolul portbagaj, Toyota Corolla stă bine şi oferă un volum de 452 l, demn de veleităţile de familistă atribuite de japonezi şi suficient chiar şi pentru o călătorie mai lungă, cu încă două sau trei persoane în maşină, cu condiţia ca aceştia să se limiteze la câte un bagaj de dimensiuni medii.

E timpul să trecem în revistă şi performanţele noii Toyota Corolla, urmate de impresiile de la volan şi de concluziile testului. Totul, în pagina următoare.

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide