Test-drive cu noua generaţie Honda CR-V

Autor: Iulian Dnistran 10 dec. 2012 Test drive

Odată pornit la drum, totul e precis şi silenţios, în stilul specific japonez. La ralanti, motorul nu se aude deloc în habitaclu, iar la viteze mari, sunetul rămâne la un nivel foarte scăzut, insonorizarea fiind excelentă.

PERFORMANŢE

Maşina pe care am testat-o a fost o Honda CR-V în echipare de top Executive, cu motorul diesel i-DTEC de 2,2 litri care dezvoltă 150 CP, combinat cu tracţiunea integrală AWD şi o transmisie automată cu cinci trepte.

Motorul e foarte silenţios la turaţii joase, iar când e urcat până aproape de zona roşie a turometrului, pe la 4.000 rpm, sună aproape ca un motor pe benzină şi nu ca unul pe motorină. Acel trăncănit specific al motoarelor diesel, care condamnă unele maşini să fie denumite „tractoare”, aproape că nu există în cazul CR-V-ului i-DTEC.

În orice situaţie, fie că este vorba de trafic de oraş sau de drum întins, motorul diesel de 2,2 litri se descurcă admirabil. Împreună cu cutia de viteze automată, care schimbă treptele suficient de rapid, depăşirile se fac fără emoţii.

Chiar şi în modul ECON, când cutia ajunge foarte repede în ultima treaptă de viteză pentru a economisi carburant, dacă apeşi pedala de acceleraţie ca să faci o depăşire, treptele sunt retrogradate rapid, iar motorul se trezeşte la viaţă şi îşi face treaba cu demnitate.

Suspensia nu dezamăgeşte şi îşi îndeplineşte cu succes scopul, chiar dacă uneori, la drum întins, îţi dă puţin senzaţia că te afli la bordul unui vapor, pentru că are nevoie de ceva mai mult timp pentru a stabiliza caroseria după porţiunile de drum vălurite. Ceea ce e un indiciu că maşina e gândită mai mult pentru gusturile americanilor.

Pe viraje, CR-V-ul se ţine destul de bine pentru dimensiunile sale, iar direcţia este precisă şi dă senzaţia de siguranţă. Dacă şoferul e calm şi are un stil de condus ponderat, nu prea ai ce să-i reproşezi SUV-ului japonez. Altfel, într-un stil mai agresiv e uşor de remarcat ruliul, iar electronica intră imediat în scenă.

Abia când ajunge pe drumuri desfundate, CR-V-ul poate să devină ţinta unor reproşuri. În primul rând, tracţiunea integrală funcţionează, în general, ca tracţiune faţă, cuplul fiind trimis şi pe puntea spate doar când electronica sesizează tendinţa de derapare a roţilor din faţă. Apoi, nu există posibilitatea de a bloca diferenţialele, deci sunt de evitat noroaiele sau iarba udă.

Garda la sol e redusă, CR-V fiind gândit ca SUV de şosea, aşa încât performanţele în offroad sunt extrem de limitate. Nu poţi ataca obstacole medii deoarece există şanse mari ca bara din faţă să atingă pământul, iar traseele prin păduri sunt de evitat, deoarece zgârieturile, chiar şi cele de suprafaţă, nu dau deloc bine pe vopseaua lui CR-V.

Dar, până la urmă, Honda CR-V nu e singurul SUV care mai are de mâncat multă mămăligă până să fie destul de capabil pentru o escapadă pe drumuri neumblate prin pădure. Japonezii nu se sfiesc să recunoască faptul că maşina a fost concepută pentru o utilizare aproape exclusiv pe şosea, unde sistemul de tracţiune integrală dă un sentiment de siguranţă mult mai puternic, mai ales pe asfalt umed. 

CONSUM

După un drum de circa 350 de kilometri, din care 100 km în aglomeraţia din Bucureşti, iar alţi o sută în regim de autostradă, consumul mediu afişat de calculatorul de bord a fost de 8,8 l/100 km. Pentru cei 100 km de autostradă parcurşi cu viteze legale, consumul afişat a fost de 7,6 l/100, iar în trafic urban am obţinut 11,1 l/100 km.

Honda pretinde un consum urban de 8,2 l/100 km, un consum extraurban de 6 l/100 km şi un consum mixt de 6,8 l/100 km. Prin urmare, valorile obţinute în acest test pot părea cam mari, dar, pe de altă parte, trebuie reţinut că maşina era echipată cu o cutie automată, iar masa de circa 1,8 tone îşi spune cuvântul.

PREŢURI

Cel mai ieftin CR-V costă, în prezent, 29.500 de euro cu TVA inclus şi vine cu tracţiune integrală, transmisie manuală cu şase trepte şi motor de 2,0 litri pe benzină, de 155 CP.

Cel mai ieftin CR-V cu motor diesel de 2,2 litri costă 31.980 de euro cu TVA inclus şi vine cu transmisie manuală, în timp ce tracţiunea integrală este standard.

Modelul testat a fost o Honda CR-V în echipare de top Executive cu motor diesel de 2,2 litri, cutie de viteze automată cu cinci trepte şi echipamente precum tapiserie din piele, climatizare automată pe două zone, plafon panoramic şi sistem multimedia cu conectivitate Bluetooth şi navigaţie prin GPS – ceea ce înseamnă un preţ de 40.436 de euro cu TVA inclus.

Datele tehnice ale modelului testat

Capacitate cilindrică: 2.199 cmc

Putere: 150 CP/4.000 rpm

Cuplu maxim: 350 Nm/2.000 rpm

Viteză maximă: 190 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h: 10,6 secunde

Volum portbagaj: 589 litri

CONCLUZII

A patra generaţie a SUV-ului Honda CR-V este o maşină foarte bună, însă nu îndeplineşte chiar în totalitate promisiunea de la început, cea de combinaţie ideală între o maşină pentru oraş, o maşină pentru drumurile lungi şi o maşină cu care te poţi aventura în afara şoselelor.

La fel ca majoritatea SUV-urilor compacte de pe piaţă, abilităţile limitate de a ataca potecile neumblate condamnă SUV-ul japonez la o existenţă care implică, în 90% din cazuri, doar drumuri asfaltate. Unde, din fericire, se dovedeşte o maşină perfect adaptată şi sigură.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide