Test drive cu DS4, o mașina foarte distinctivă pe șosea

Autor: Marius Vișan acum 2 luni Test drive

Prima generație DS4 a fost produsă până în 2018. De atunci, modelul își așteaptă succesorul și este clar că francezii au lucrat din greu la el, șlefuindu-l aproape ca pe un diamant, formă pe care o vedem practic peste tot prin mașină. În sistemul de iluminat, pe ecranul tactil sau în forma unora dintre butoanele de la interior.

DS4 este o mașina foarte distinctivă pe șosea

Ea pare mai mare și mai lată decât este în realitate. DS4 are dimensiuni compacte, cu o lungime de 4,40 metri, o lățime de nu mai puțin de 1,83 metri și o înălțime de doar 1,47 metri, dar are un design ascuțit datorită farurilor subțiri cu LED și a luminilor de zi în formă literei L.

Grila hexagonală neagră de mari dimensiuni este formată din mici romburi cromate care înconjoară logo-ul DS, ceea ce îi conferă un aspect tridimensional. Deși noul DS4 este de fapt pătrat, liniile sale sunt netede și grațioase. Designul este destul de futurist. De exemplu, îți vor lua ochii luminile spate cu LED-uri în formă de solzi.

Mânerele retractabile ale portierelor reprezintă o soluție elegantă, deoarece dispar la nivelul caroseriei când mașina este oprită sau în timp ce aceasta rulează. Dimensiunile jantelor din aliaj pot varia de la 17 la 20 de inci, iar noi le-am primit pe cele mai mari, care, trebuie să recunoaștem, arată foarte bine.

Mașina testată de noi era disponibilă în versiunea Rivoli. Sub capotă se afla un motor pe benzină de 1,6 litri PureTech care produce 165 kw – 225 CP, un cuplu de 300 Nm și o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte. Viteza maximă pe care o atinge este de 235 de km/h, iar sprintul 0-100 km/h are loc în 7,9 secunde.

Odată instalat în interior, trebuie să te uiți în jur pentru o vreme

Și nu doar pentru că DS4 oferă un lux de primă clasă ci și pentru că DS4 este diferit, totul este mai franțuzesc, să spunem așa. Mai ales cei obișnuiți cu ordinea și precizia modelelor germane vor rămâne uimiți, iar ochii lor nu vor ține pasul cu ceea ce se întâmplă de fapt în mașină.

Primul lucru care atrage atenția este micul ecran tactil aflat chiar în spatele selectorului de viteze. Acesta este menit să ajute șoferul la scrierea adresei pentru navigație. Soluția pare ușor copilărească, dar la urma urmei, cu toții mai avem încă un suflet de copil în noi, nu-i așa?

Interiorul lui DS 4 este cu adevărat premium, cu utilizarea diferitelor tipuri de materiale, cum ar fi piele, Alcantara, fibră de carbon, lemn și oțel. Un interior realizat manual, care poate fi personalizat în mod extensiv în funcție de gustul clientului.

Mașina de test avea un interior cu garnisaj ”Opera Brun Criollo” cu piele Nappa Brun Criollo. Există un volan confortabil acoperit cu piele cu comenzi integrate. Scaunele electrice sunt încălzite, ventilate și oferă mai multe tipuri de masaj. Poți avea parte de senzația ca și cum un șarpe se strecoară pe spatele tău sau o pisică trece prin spațiul dintre spate si spătar.

Planșa de bord este îmbrăcată în piele, ca și panourile ușilor și ale scaunelor

Când vezi toate acestea, gândul la preț începe să-ți vină pentru prima dată în minte. Ei bine, ca să elucidăm ”misterul”, prețul mașinii testate de noi este de 51.800 de euro (TVA inclus). Așadar, prețul este mai mare, iar unii s-ar putea grăbi să condamne mașina din această cauză, dar trebuie să ne gândim în ce investim. Este greu să găsești pe piață un concurent direct care să fie atât de luxos.

La interior există câteva zone presărate cu tehnologie nouă, inclusiv un ecran tactil central mare. Are o capacitate de 10 inchi și excelează în materie de grafică. Camerele din față și din spate au o rezoluție de top și un răspuns rapid. De asemenea, sistemul de infotainment răspunde bine la atingeri și alertează întotdeauna cu un semnal sonor receptiv.

Există un head-up display, un instrumentar de bord digital de 7 inci, control activ al vitezei de croazieră și de menținere a benzii de rulare. Cu toate acestea nu există noutăți pe care să nu le fi văzut deja și la alți producători auto. Doar că unele dintre ele sunt noi pentru segmentul crossover-urilor și hatchback-urilor compacte și sunt bine implementate. Afișajul head-up este clar și bogat în informații.

O altă adevărată ”bijuterie” este sistemul de ventilație

Atât din punct de vedere al designului, gurile de aerisire centrale ultra-subțiri sunt perfect integrate cu stil în planșa de bord, cât și al sistemului de purificare a aerului, care filtrează și purifică aerul din habitaclu.

Există suficient spațiu pentru pasageri în față și în spate, unde un adult poate sta confortabil fără probleme. Portbagajul oferă 430 de litri de spațiu pentru bagaje. Pe vreme rece și ploioasă, este mai bine să deschideți portbagajul, de exemplu, cu butonul de pe chei, deoarece cel de pe hayon este destul de ascuns și riscul de a te murdări este foarte mare.

DS 4 rulează cu o ușurință uimitoare

Chiar și pe drumurile românești care nu sunt atât de bine asfaltate, DS 4 rulează cu o ușurință uimitoare. Sistemul de suspensie funcționează foarte bine în cea mai mare parte a timpului, fiind surprins doar de denivelările mari. DS 4 are un sistem de suspensie activă care utilizează o cameră pentru a analiza drumul și a lua în considerare alți parametri, cum ar fi viteza, și ajustează rigiditatea fiecărei roți în parte pentru un confort optim la interior.

Există un pic de zgomot al anvelopelor, dar, în general, DS 4 respectă îndeaproape șablonul tradițional al mașinilor franceze orientate spre confort.

Direcția lui DS 4 este puțin prea ușoară pentru a oferi o plăcere de condus asemănătoare cu cea a unui BMW de exemplu, dar virajele sunt luate cu precizie iar mașina se simte destul de sigură pe sine.

Unitatea de 1,6 litri are destul de multă forță, făcând mașina ușor sportivă, cu toate acestea confortul este principalul său punct forte. Cei care își doresc ceva mai multă sportivitate, pot activa modul Sport, cu o accelerație mai imediată, să zicem așa, o direcție ceva mai rigidă și chiar un sunet mai evident al evacuării. Pentru restul situațiilor de condus există modurile clasice Normal și Eco.

Cutia de viteze? Își face bine treaba atât la viteze mai mari, cât și la viteze mai mici, fiind un companion excelent pentru această unitate de putere. Cutia însă poate fi un pic sacadată în unele momente și răspunde mai greu în oraș, dar funcționează perfect pe autostradă. Pe un traseu de testare lung, pe autostradă, drumuri de țară și străzi urbane, am consumat în medie 10 litri la 100 km, cu aerul condiționat pornit tot timpul.

Concluzie

DS are de lucru pentru a convinge lumea că este un brand cu relevanță dincolo de amintirea lui Citroen DS din 1955. Într-un segment aglomerat al crossoverelor premium, DS4 va trebui să depună eforturi pentru a ieși în evidență.

Cu toate acestea, după testul nostru putem spune că atinge mare parte din cerințele pieței. Incontestabil, este elegant, extrem de confortabil și are tehnologia și calitatea necesare pentru a concura cu cei trei mari producători germani.

În final, putem spune că am fost mai mult decât impresionați de noua generație DS4. Designul atrăgător, calitatea materialelor și tot ceea ce oferă hatchback-ul din clasa medie este peste standarde, chiar și cu un preț, la prima vedere, ridicat.


Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide