Test drive Fiat Tipo Cross: 5 lucruri care mi-au plăcut la noua versiune – VIDEO

Autor: Marius Vişan acum 2 săptămâni Test drive

Fiat Tipo a fost supus recent unei proceduri de întinerire care l-a modernizat semnificativ pentru a ține pasul cu concurența directă. Pe lângă inovațiile pe care le aduce gama Tipo se numără și un nivel complet nou de echipare: versiunea Cross.

Pentru restilizare Fiat Tipo Cross a folosit rețeta aplicată de Dacia Sandero Stepway. Așadar, Tipo Cross adoptă stilul aventurierului: există praguri laterale acoperite cu materiale în negru mat și corm satinat, pasajele roților lărgite, acoperite cu plastice negre de protecție, jante cu diametru crescut, bare de acoperiș și o gardă la sol crescută.

Pe parcursul a trei zile am testat versiunea Fiat Tipo Cross cu motor pe benzină de 1.0 litri turbo, cu 100 de CP, 190 Nm cuplu motor, cutie de viteze manuală 5+1 și tracțiune față. Iată 5 lucruri care mi-au plăcut la această mașină:

1.Tipo Cross arată foarte bine

După cinci ani de la ultimele modificări, a sosit timpul ca Fiat Tipo să se răsfețe cu o restilizare bine meritată. Cea mai importantă noutate este reprezentată de debutul noii versiune Cross. Ea face cu ochiul tuturor celor care iubesc mașinile din categoriile SUV-Crossover.

Fiat Tipo Cross 2021 este derivat în mod evident din versiunea hatchback cu cinci uși, la care au fost adăugate unele artificii care l-au făcut mai înalt și mai apropiat de conceptul de crossover.

Cu cea mai evidentă noutate o remarcăm în partea din față. Grilă are un design diferit și găzduiește acum noul logo Fiat în centru. Versiunea Cross se remarcă de restul gamei pentru o serie de elemente care amintesc de lumea vehiculelor offroad.

În jurul caroseriei există benzi de plastic negre concepute pentru a proteja aripile de lovituri minore sau zgârieturi. Garda la sol a crescut cu 4 cm printr-o nouă reglare a suspensiei.

Lungimea sa rămâne 4,38 metri, lățimea sa ajunge la 1,8 metri, înălțimea sa 1,56 metri și, în cele din urmă, ampatamentul este de 2,64 metri. Comparativ cu hatchback-ul, Cross are, de asemenea, bare în față și în spate din plastic argintiu satinat. Mai există faruri full LED și jante din aliaj în dimensiune de 17 inci. Să nu uităm de barele de pe acoperiș care îl fac să pară mai înalt și îi conferă o statură mai impunătoare pe șosea.

2.Tipo Cross are un interior spațios și modern

Modificările majore aduse acestui Fiat Tipo Cross se găsesc și în cabină, unde calitatea percepută a crescut considerabil. Volanul (reglabil pe înălțime și adâncime) a fost ușor actualizat în ceea ce privește designul, care este acum mai rotunjit în centru. În spatele acestuia am găsit un instrumentar de bord complet digital.

Acesta este asociat cu noul afișaj al sistemului de infotainment de 7 inci, conectat la cea mai recentă versiune Uconnect de la Fiat, compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay. Meniul este simplu configurat. Totul este foarte lizibil, iar ca șofer îți este ușor să găsești setarea de care ai nevoie. Comenzile sunt bine aranjate, iar butoanele sistemului de climatizare sunt practice și bine finisate.

Tot în ceea ce privește materialele, s-a făcut un pas decisiv înainte, dovadă fiind niște zone acoperitecu piele pe care le găsim, de exemplu, pe volan și pe schimbătorul de viteză. În plus, se utilizează foarte mult țesături noi, în special pentru tapițerie. Deși materialele plastice tari nu lipsesc, păstrarea lor a fost o decizie pur economică, și mi-a fost ușor să mă obișnuiesc cu ele pe parcurul testului.

Fiat Tipo este o mașină primitoare și spațioasă, cu compartimente mari de depozitare și un portbagaj mare (440 de litri). Spațiul disponibil este foarte bun pentru toți pasagerii. Scaunele din spate pot găzdui confortabil până la trei adulți.

3. Tipo Cross are un motor echilibrat și economic

Marea noutate a acestui Tipo Cross din punct de vedere mecanic este introducerea noului motor cu trei cilindri de 1.0 litri. Acesta are o putere de 100 CP și un cuplu motor de 190 Nm. Comportamentul acestuia este echilibrat, concentrându-se evident asupra confortului și consumului de combustibil.

Conform datelor declarate de companie, în ciclul mixt WLTP, acest Tipo Cross ar trebui să consume în jur de 5,7 litri la suta de km. Acestea sunt date care mi s-au părut plauzibile, pentru că în timpul testului (oraș și la drum lung) consumul înregistrat a fost de 6,2 litri la suta de km.

În general, mașina se comportă destul de bine. Izolația fonică și vizibilitate sunt foarte bune. Transmisia manuală cu cinci trepte este decentă. Datorită calibrării excelente a motorului nu a mai fost nevoie de o a șasea treaptă. În oraș, Fiat Tipo Cross este plăcut de condus. Are o direcție ușoară ce favorizează manevrele de parcare.

4. Tipo Cross se remarcă printr-un nivel bun de confort

Poziția de conducere ușor ridicată a versiunii Cross este un atu în oraș. De asemenea, suspensia este foarte eficientă, aceasta atenuează toate denivelările și gropile de care nu duc lipsă drumurile din România. Dacă în oraș pasagerii nu vor fi zdruncinați prea tare, la drum lung șoferul se bucură de numeroase sisteme de asistență care îi ușurează condusul.

Poate una dintre cele mai apreciate opțiuni a fost Cruise Control. Este foarte ușor de setat cu ajutorul butoanelor de pe volan. Acesta m-a ajutat să păstrez viteza constanta pe autostradă fără să-mi obosească piciorul pe accelerație.

Un alt sistem folositor este Lane Assist. Acesta intervine vehement în cazul în care te îndepărtezi de linia centrală. Pe lista sistemelor de asistență a șoferului se mai află senzorii de parcare față / spate, cameră video pentru mersul cu spatele, senzor care recunoaște semnele de circulație, senzori care detectează prezența unui vehicul în unghiul mort, dar și senzori care detectează nivelul de oboseală al șoferului.

5. Tipo Cross are aproape tot ce ți-ai putea dori de la o mașină din clasa mijlocie

Și în oraș și la drum lung, Tipo Cross se simte ca un pește în apă. Modelul este echipat cu aproape tot ce ți-ai putea dori de la o mașină din 2021: arată bine, este spațioasă, este economică, dispune de aer condiționat automat, are o suită de sisteme de protecție și asistență, și oferă soluții de conectivitate moderne. Nu dispune de cel mai puternic motor, dar are suficiente resurse pentru a transporta în siguranță o familie cu patru membri și bagajele acestora. Prețul mașinii testate este de 19.272 de euro (TVA inclus).

Intră în GALERIA FOTO

VIDEO


Sursa foto: Alexandra Pandrea


Comentarii
Inchide