Test drive Hyundai Ioniq Hybrid Plug-In: Rețeta corectă

Autor: Marius Vișan 25 aug. 2020 Test drive

La începutul lunii august, Hyundai a anunțat lansarea noului brand de electrice denumit Ioniq. Asta înseamnă că în următorii patru ani, se vor lansa trei modele electrice noi sub această denumire: două SUV-uri și un sedan.

Deocamdată, Hyundai Ioniq se vinde în trei versiuni: Hybrid, Hybrid Plug-in și Electric. Noi am testat versiunea cu motor termic și cu motor electric pus în mișcare de o baterie care se încarcă la priză.

Deși modelele Hyundai Ioniq Hybrid și Ioniq Electric arată foarte asemănător, ele au alternative de culoare ușor diferite, și alte câteva diferențe subtile. Una dintre ele ar fi că grila modelului electric este închisă pentru că nu are nevoie de răcire pentru motor.

Formă aerodinamică

Poate că unii vor spune că Ioniq are un design prea simplu, nouă însă ne place foarte mult aspectul lui. Este compact și elegant și are linia acoperișului înclinată, la fel ca o mulțime de mașini hibride / EV, linie care îmbunătățește aerodinamica. Trebuie spus că modificările pe care le-a primit la facelift sunt destul de discrete, concentrându-se mai ales pe farurile full LED și luminile de zi cu efect 3D, care îi dau o nouă semnătură luminoasă.

Test drive Hyundai Hybrid Plug-in - Mașina corectă

Interiorul, în schimb, a evoluat cel mai mult: tabloul de bord a fost complet reproiectat pentru a ridica ecranul central, o tendință care nu este neapărat cea mai estetică, dar care permite șoferului să-l aibă mereu în câmpul vizual și să reducă reflecțiile. Aceasta crește, de asemenea, în mod generos, dimensiunea de la 7 la 10,25 inci, dar a fost necesară o reorganizare completă a comenzilor de aer condiționat.

Un tablou de bord complet reproiectat

Acest ecran a necesitat o regândire completă a comenzilor de aer condiționat și a orificiilor de aerisire, dar rezultatul face ca acest facelift să fie destul de reușit cu o îmbunătățire notabilă a calității.

În ceea ce privește materialele, calitatea percepută a fost îmbunătățită semnificativ. Există materiale mai tari sau mai moi, cu texturi plăcute, cu care este foarte ușor să te obișnuiești. Spațiul este generos la bord, fie la coate sau la cap, față și spate, iar volumul portbagajului este același, chiar ușor crescând de la 440 și 1.500 litri în configurație cu două locuri, ceea ce dezvăluie, din păcate, o podea care nu este plată.

Ioniq poate fi conectat la smartphone prin Apple CarPlay sau AndroidAuto, iar sistemul de infotainment are o grafică foarte plăcută, este foarte bine configurat și are un răspuns foarte bun la atingeri.

Sistemele de asistență pentru șofer includ senzori de recunoaștere a indicatoarelor, avertizare privind plecarea unui vehicul aflat în blocajul din traficul din față, asistență activă la menținerea benzii și detectarea oboselii șoferului.

Motorizare alcătuită dintr-un ansamblu hibrid

Ioniq Hybrid testat de noi este pus în mișcare de un ansamblu hibrid compus dintr-un motor pe benzină și unul electric. Motorul convențional are o capacitate de 1.6 litri și dezvoltă 105 cai putere și 147 de Nm.

Mai există și un motor electric care produce 60 CP și 170 de Nm. Cele două dezvoltă un vârf de 141 de cai putere. Puterea este transmisă roților din față cu ajutorul unei cutii cu dublu ambreiaj cu șase trepte DCT.

Două moduri de condus: Eco și Sport

Hybrid Plug-In are două moduri de condus: unul Eco și unul Sport. Atunci când are bateria încărcată și se află în modul hybrid, motorul electric este folosit predominant. Cel termic intervine doar la viteze mai mari sau când mașina are o încărcătură ridicată. Modul Sport schimbă dramatic comportamentul motorului termic, accelerația fiind mai puternic în care această setare este activă, însă mașina este gândită pentru a merge economic în modul Eco.

Test drive Hyundai Hybrid Plug-in - Mașina corectă

O noutate ar mai fi padele pe volan: Ele au două funcții posibile. În mod implicit, în modul Eco, acestea sunt folosite pentru a regla intensitatea recuperării energiei în timpul decelerației, ceea ce reducere utilizarea frânelor, care poate fi și un câștig în consum. În modul Sport padelele reiau o operație mai tradițională, permițând schimbarea manuală a rapoartelor.

Cutia automată cu dublu ambreiaj și șase viteze este piatra de temelie a eficienței mărcii japoneze, ca să spunem așa, pentru că ține consumul la valori foarte joase. În modul hibrid mașina are un consum mixt de 2 litri la suta de km, iar când funcționează doar motorul electric consumul mediu este de 4 litri la suta de km.

Acest Ioniq poate funcționa 50 de km în modul pur relectric

Ioniq Hybrid Plug-In poate funcționa și în modul pur electric. Autonomia anunțată a bateriei de 8,9 kWh este de 60 de km, dar în traficul real aceasta înseamnă 50 de km. Aceasta se încarcă într-un interval de 3 ore la priza de acasă / birou.

Prețul mașini de test, după reducerea Rabla Plus și un alt discount Hyundai este de 24.805 de euro (TVA inclus). Prețul de listă pentru un Ioniq Hybrid Plug-In este de 33.748 de euro (tva inclus).

Concluzie

În urmă cu patru ani, Hyundai Ioniq a fost vârful de lance coreean în domeniul mașinilor electrificare, marca coreeană fiind primul producător care a oferit un model hibrid, plug-in hibrid și electric sub numele Hyundai Ioniq.

Astăzi, mașina rămâne într-o competiție corectă cu rivalii săi, dovedind că rețeta inițială era corectă.

Test drive Hyundai Hybrid Plug-in - Mașina corectă
Test drive Hyundai Hybrid Plug-in – Mașina corectă
Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor / Veranda Mall


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide