Test-drive Toyota Auris Hybrid. Alternativa la motoarele diesel în clasa compactă?

Autor: Oraan Mărculescu acum 8 ani Test drive

Precedenta versiune Auris Hybrid a fost lansată în Europa relativ recent, în 2011, beneficiind de acelaşi pachet tehnic precum cunoscutul Prius, dar la un preţ mai atractiv. A fost un pas îndrăzneţ pe un teritoriu dominat de motoare diesel, iar japonezii nu se lasă mai prejos, continuând acest plan şi în cazul celei de-a doua generaţii Toyota Auris.

Deşi a doua generaţie Toyota Auris a fost lansată în Europa după numai 5 ani de la lansarea primului Auris, revoluţia la capitolul designului dă impresia că japonezii au sărit peste o generaţie. Într-atât de modern arată acum noul Auris.

Fără a face neapărat comparaţia cu predecesorul, noul Auris arborează o parte frontală de-a dreptul agresivă, cu o personalitate bine conturată. Forma complexă a farurilor se regăseştee şi în cazul stopurilor, aducând rapid în memorie costumele samurailor războinici de altă dată.

Oarecum în contradicţie cu ceea ce se aşteaptă publicul de la o maşină ecologică, Auris pune accentul mai mult pe tendinţele dinamice şi nu riscă să fie catalogată drept banală, nici măcar cu această vopsea albă neutră.

În interior, planşa de bord frapează prin anti-simetrie şi departajarea clară a zonelor de interes importante. Aşa încât, deşi deşi eram tentat iniţial să acuz o oarecare dezordine a bordului, mi-am dat seama rapid că ergonomia este foarte bună, nefiind nevoie de mult timp pentru a înţelege logica plasării butoanelor şi comenzilor.

Se impune, însă, o menţiune privind materialele din interior: sunt bune, corecte pentru clasa medie, dar nu mai mult. În timp ce mulţi concurenţi ameţesc publicul lăudând evoluţia majoră a calităţii materialelor şi a asamblării, Toyota nu exagerează, iar Auris se prezintă doar decent la acest capitol. Probabil reversul medaliei este rezistenţa foarte bună în timp, primul Auris stând foarte bine în statisticile ţinând de fiabilitate.

Modelul Auris Hybrid din test nu arată în interior că e o maşină eco decât prin micul schimbător albastru, în rest părând o compactă obişnuită. Unde termenul ”obişnuită” se referă şi la nivelul bun de spaţiu pe care îl oferă maşina, bancheta fiind suficient de spaţioasă pentru trei persoane, spaţiul la cap fiind doar decent pentru persoanele mai înalte.

Nici portbagajul nu stă mai prejos, cei 360 de litri însemnând o valoare convenabilă, prin rabatarea fracţionată a spătarului banchetei crescând spaţiul util. Doar marginea de încărcare e cam mare (hayonul având o înălţime mică), iar forma poatbagajului putea fi mai regulată.

Per ansamblu, Toyota Auris Hybrid are suficient factor ”wow” pentru clasa compactă la nivelul designului exterior, în timp ce interiorul nu îşi propune să devină un etalon nici în privinţa spaţiului, nici în cel al aspectului materialelor, oferind, în schimb, un nivel de echipare mai mult decât decent pentru utilizarea zilnică.

Ce înseamnă, însă, pachetul tehnic pe care îl propune Toyota Auris Hybrid, vedem PE PAGINA URMĂTOARE

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide