TEST în România cu Mercedes-Benz GL-Class. Big Boy

Autor: Adrian Mihălţianu 25 iun. 2014 Test drive

Performanţe şi ţinută de drum

În ţara noastră, Mercedes-Benz GL-Class e disponibil cu o selecţie de trei motorizări, dintre care un diesel şi două pe benzină. Dieselul se numeşte GL 350 BlueTEC şi vine cu un propulsor V6 de 3,0 litri care dezvoltă 258 CP, în vreme ce opţiunile pe benzină au fost denumite GL 500 şi GL 63 AMG. GL 500 vine cu un V8 de 4,7 litri care produce 435 CP, iar racheta numită GL 63 AMG a primit un V8 de 5,5 litri care dezvoltă nu mai puţin de 557 CP.

Maşina din test a fost cea cu motorul diesel de 3,0 litri. Şi, sincer să fiu, nu ştiu dacă ai putea avea vreodată nevoie de mai multă putere. Este aproape ireală uşurinţa cu care reuşeşte acest mamut motorizat să plece de pe loc. Evident, aici joacă un rol extrem de important următoarea combinaţie de cifre: 620 Nm/1.600 rpm. Cu alte cuvinte, cuplul maxim al propulsorului diesel V6 e disponibil încă de la cea mai fină apăsare a acceleraţiei.

La fel ca BMW, Mercedes-Benz se ascunde după deget la capitolul denumiri. GL350 are, de fapt, un propulsor de 3,0 litri

Mai mult, deşi cântăreşte 2,5 tone şi măsoară peste cinci metri lungime, depăşirile nu sunt niciodată o problemă, atâta vreme cât ştii ce faci la volan.

Şi, ca şi cum nu ar fi de ajuns, toate acestea se întâmplă într-o linişte uluitoare, care contribuie din plin la călătorii extrem de relaxante. Doar când îţi simţi foarte greu piciorul drept, uzina de sub capotă începe să îşi exprime ofurile, la fel ca atunci când un urs aruncă un urlet puternic care ajunge tocmai până în văzduhuri.

Suspensia pneumatică Airmatic face parte din dotările standard şi, împreună cu cutia automată cu şapte trepte, reuşeşte să completeze cu măiestrie imaginea unei maşini extrem de relaxate şi relaxante în acelaşi timp. O maşină cu care ai putea parcurge 1.000 de kilometri dintr-un foc (şi nu, nu trebuie să opreşti la benzinărie, fiindcă rezervorul are 100 de litri), fără să simţi nici un strop de oboseală.

Suspensie reglabilă pe înălţime, reductor şi diferenţial central blocabil. Asta oferă pachetul On&Offroad

Dacă alegi pachetul On&Offroad primeşti bunătăţi gândite pentru offroad (scut de protecţie pentru motor, transmisie cu reductor, diferenţial central blocabil şi suspensie care poate oferi o gardă la sol maximă de 306 mm), însă maşina e atât de mare şi atât de bine adaptată pentru şosea, încât şansele să ajungi în încurcătură sunt foarte mici. Şi chiar dacă ajungi, ar trebui să te descurci şi cu dotările standard, fără pachetul On&Offroad

Am tot zis că am avut de-a face cu o maşină foarte mare, iar asta se simte cel mai bine atunci când ajungi pe o porţiune de drum cu multe viraje. Aici, GL-ul se descurcă admirabil, însă un lucru e clar – nu o să uiţi niciodată că ai sub control o maşinărie cu o înălţime de 1,85 metri.

Consum

Oficial, consumul mixt al unui Mercedes-Benz GL 350 BlueTEC este de 7,4 l/100 km. În realitate, însă, după un drum de aproape 1.000 km, în care am condus prin oraş, pe autostradă şi pe drumuri naţionale, consumul afişat pe computerul de bord nu a scăzut niciodată sub 10 l/100 km. Dar, chiar şi aşa, este o valoare impresionantă pentru un colos pe patru roţi şi, dacă pui la socoteală că rezervorul are o capacitate de 100 de litri, poţi să fii sigur că nu vei opri foarte des la benzinărie.

Concluzie

Mercedes-Benz GL-Class este una dintre cele mai relaxante maşini pe care le-am condus vreodată. Iar această propoziţie spune, în esenţă, că maşina şi-a atins scopul pentru care a fost creată. De ce? Păi, piaţa principală a acestui model este cea din Statele Unite ale Americii – şi ştim cu toţii cât de mult le place americanilor să călătorească în maşini confortabile.

Pe lângă o ţinută de drum perfectă pentru drumuri lungi şi foarte lungi, GL-ul mai are un atu: logo-ul de pe grila radiatorului. Un logo care vine la pachet cu o prestanţă impresionantă pe şosea, dar şi cu suficiente pretenţii în ceea ce priveşte statutul social al proprietarului. Şi, după cum bine ştii, pretenţiile costă.

Cu o prezenţă impunătoare pe şosea, GL-ul reuşeşte să atragă suficiente priviri de la trecători

Mercedes-Benz GL-Class porneşte de la 76.899 de euro cu TVA inclus şi poate depăşi cu lejeritate pragul de 100.000 de euro, în funcţie de echiparea şi dotările alese. În comparaţie, Land Rover Discovery 4 – care e la fel de confortabil pe şosea şi suficient de capabil în off-road, dar nu beneficiază de imaginea Mercedes-Benz – porneşte de la 47.244 de euro cu TVA şi ajunge la 63.848 de euro cu TVA inclus pentru motorizarea de top.

Datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide