Test în România cu Peugeot 308 1.6 e-HDi. Adevăratul trei-sute-opt

Autor: Oraan Mărculescu acum 7 ani Test drive

Cel mai ieftin Peugeot 308 are un preţ rezonabil: este vorba despre versiunea de bază cu motorul pe benzină 1.2 VTi, de 82 CP, în echiparea de intrare Access, care costă de la 14.365 euro cu TVA (sau, graţie ofertei de sezon, de la 13.515 euro).

Dieselul de top e-HDi, de 115 CP, porneşte de la 18.171 euro cu TVA (sau 17.321 euro cu promoţie), dar în acest caz vorbim de nivelul de echipare de bază Access. Adică un nivel insuficient pentru pretenţiile cuiva care vrea o compactă diesel de 115 CP.

Prin urmare, e de preferat nivelul următor, Active (de la 19.784 euro cu TVA – sau 18.684 euro promoţional), care aduce în plus displayul central de 9,7 inch, care integrează şi comenzile climatizării automate bi-zonă, dar şi scaune mai confortabile, sistem de asistenţă la plecarea în rampă (Hill Assist) sau volan şi schimbător îmbrăcate în piele.

Lista de opţionale e destul de bogată pentru Peugeot 308, iar pretenţioşii pot alege destul de multe lucruri. Recomand camera pentru mersul înapoi, oglinzile laterale rabatabile electric şi iluminarea zonei de acces în maşină.

Din păcate, sistemul de siguranţă ”Driver Pack” (regulator de viteză automat cu frânare automată) sau butonul de pornire a motorului sunt disponibile doar pe nivelul superior Allure (de la 21.810 euro cu TVA – sau 21.310 euro promoţional).

VEZI AICI LISTA DE PREŢURI ŞI DOTĂRI PENTRU PEUGEOT 308

Principial, un Peugeot 308 e-HDi suficient de bine echipat va necesita cel puţin 20.000 de euro. O sumă rezonabilă, mai ales dacă mă gândesc la consumul scăzut al acestui 1.6 e-HDi.

În condiţii normale, consumul mediu a ajuns fără probleme până pe la 4,5 litri, iar un stil mai alert a dus această valoare până la 6 litri/100 km. Şi asta acum, când temperaturile joase se ştie că afectează consumul. Prin urmare, Peugeot 308 e-HDi e o compactă foarte economică.

Dar preţul mai justifică şi o evoluţie serioasă la capitolul calitate şi spaţiu interior, precum şi o ambianţă foarte plăcută. În general, maşina se conduce lejer, fiind confortabilă şi relaxantă. Chiar dacă direcţia reprezintă ”călcâiul lui Ahile” în ritm alert, pe viraje, tabloul general rămâne unul pozitiv, iar noul 308 e o compactă foarte reuşită.

Atât de reuşită, încât consider că merită titulatura de ”Golf-ul francez” (pentru că, nu-i aşa, e inevitabilă raportarea la ceea ce este considerat etalonul clasei). Mult mai important, însă, este faptul că Peugeot demonstrează prin noul 308 că e capabil să recupereze terenul şi să se adapteze foarte rapid.

Sper doar că nu prea târziu, având în vedere problemele prin care trece în această perioadă grupul PSA Peugeot-Citroen. S-ar putea, însă, ca noul Peugeot 308 să contribuie la redresarea mai rapidă a concernului franţuzesc.

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide