Test în România cu Volvo V60 T6 – Turbo tid!

Autor: Andrei Nan 06 mai 2011 Test drive

Volvo V60 T6 AWD este o cheltuială mare dar care merită dacă
eşti adeptul achiziţionării de lucruri care ies în evidenţă prin
formă şi concept. V60 nu este cel mai spaţios break din segment şi
chiar pot spune că spaţiul la picioare, în spate, este prea mic. La
fel, portbagajul nu este foarte mare.

Însă aceasta este şi idea. Să cumperi o maşină mai practică
datorită formei de break, cu ceva mai mult spaţiu dar care arată
foarte bine, mult mai bine decât limuzina. Nu trebuie să priviţi un
V60 T6 ca o maşină mare de familie ci mai mult ca una acceptabil de
mare, foarte frumoasă, un vârf de gamă exclusivist care ridică
seria S/V 60 la nivelul concurenţilor germani.

Preţul unui T6 AWD în echiparea de top este mare. 52.638 este
doar preţul de pornire şi nu vă bucuraţi pentru că trebuie să mai
adăugaţi dotări dacă vreţi un vârf de gamă veritabil. Astfel,
preţul final al unui V60 de top ajunge la 62.424 euro. În aceşti
bani primiţi toate dotările care se pot monta pe un V60 incluzând
aici şi dotări mai puţin întâlnite, camera faţă „blind view” sau
tunerul de TV digital.
Un V60 T6 merită însă toţi banii doar pentru că maşina aceasta va
fi o raritate oriunde te vei duce cu ea prin Europa de Est, nu doar
în România. Dar o raritate după care toată lumea va întoarce capul
şi care va putea să se ţină foarte strâns de orice maşină de 300 CP
pe care o întâlneşte pe drum.

Din păcate pentru România, defectul maşinii din acest test este
calitatea ei din lumea civilizat-vestică. Este un break. Este
limpede pentru orice ochi că un V60 este mai frumos decât un S60.
Şi este la fel de limpede că break-urile sunt de mult timp la fel
de manevrabile precum un sedan.

După cum am mai spus, şi mă văd nevoit să o subliniez, V60 va fi
un eşec în România deoarece imaginea maşinii ideale pentru români
oscilează între un SUV şi o limuzină. Degeaba acest V60 are
tracţiune integrală şi portbagaj mare cât cel al unui SUV dacă nu
are şi gardă la sol de jumătate de metru. La fel, degeaba este
frumos dacă nu are „portbagaj” – asta în traducere din româneasca
de baltă înseamnă – dacă nu este sedan. Din păcate vremurile pe
care le trăim au fost martorele celor mai frumoase break-uri
lansate vreodată şi încă o data, din păcate, românii sunt orbi la
aşa ceva. Dacă V60 ar fi singurul Volvo cu tracţiune integrală
comercializat aici, s-ar vinde ca pâinea caldă. Dar există XC60
deci superbul exemplar de test surprins aici în fotografiile
noastre va fi doar o pasăre rară într-o ţară fără imaginaţie şi
curaj.

Vorbesc despre curajul de a-ţi cumpăra maşina care îţi place nu
cea care trebuie sau care place în jur. Sunt sigur că mulţi client
din clasa V60-ului şi-ar lua aşa ceva dacă ar mai exista câteva pe
la bloc. Dar cum asta nu se întâmplă, Volvo culege firmiturile
lăsate în urmă de o turmă care ştie doar câteva cuvinte cu A, B sau
M.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide