Testat: noul Range Rover, regele imperturbabil

Autor: Oraan Mărculescu acum 7 ani Test drive

Noul Range Rover a mai păstrat o caracteristică a precedentelor modele: trebuie să te caţeri în maşină, ca şi cum ai urca o treaptă cam mare. Ar trebui oferită opţional o scăriţă automată, ba chiar şi un sistem de lustruire a pantofilor după ce te-ai aşezat în scaunul şoferului sau pe unul din fotoliile din spate…

Totuşi, e bine că portierele coboară până jos de tot, aşa încât nu mai trebuie să-ţi faci griji că-ţi vei murdări pantalonii (sau rochia) la accesul în şi din maşină. Cu alte cuvinte, poţi merge cu Range-ul direct la operă după ce ai fost prin nămoalele de la vânătoare fără să-ţi pătezi costumul absolut deloc.

Pentru că habitaclul lui Range Rover te obligă să fii la patru ace. Deoarece este foarte sobru şi simetric şi plin de materiale luxoase. În varianta de top Autobiography, extrem de puţine suprafeţe nu sunt acoperite de piele sau alcantara, în timp ce butoanele şi ornamentele care arată ca metalul sunt dintr-un metal rece, deşi pe alocuri suspectez că e vorba de plastice cu look de metal.

Interesant, displayul tactil din consola centrală nu e aşa de mare cum mă aşteptam, ba chiar e mai mic decât displayul color care ţine loc de tablou de bord. Atâta doar că acest ecran al indicatoarelor de bord nu este tactil, informaţiile de pe el putând fi accesate prin intermediul butoanelor cu aspect cazon de pe volan.

Un volan de mari dimensiuni, care urlă ”CONFOOOOOORT, DREPŢI!” şi din spatele căruia realizezi ce înseamnă dominaţia mondială. Pentru că stai foarte sus. Atât de sus că şi un G-Class redutabil pare că e mai mic… Iar simetria generală a bordului face spaţiul deja mare să pară excedentar.

Simetria nu este doar stânga-dreapta, ci şi faţă spate. În versiunea de top Autobiography, bancheta este înlocuită de două fotolii cu aceeaşi conformaţie şi reglaje ca şi scaunele faţă, despărţite de un fel de o consolă similară cu cea din faţă, dar, de data asta, plasată pe orizontală şi fără display-ul central – în schimb, tetierele faţă sunt dotate fiecare cu câte un ecran lizibil.

De remarcat şi comenzile oarecum minimaliste, dar logice şi elegante, ale instalaţiei de climatizare, aceleaşi regăsite şi pe noile modele Jaguar. Cumva, britanicii şi indienii şi-au dat mâna şi au găsit un compromis foarte bun între impresia serioasă de lux şi caracterul mai puţin opulent.

Fără, însă, a face rabat de la capitolul caracterului practic, portbagajul fiind numai bun pentru a-ţi amenaja un mini-birou personal, în timp ce fiecare dintre cele patru locuri a fost gândit şi pentru maharajahii cu probleme de obezitate…

Aşadar, interiorul continuă cu sucees ideea de sobrietate, masivitate şi modernitate a exteriorului. Există unele detalii de finisare de care teutonii obsesivi s-ar putea lega, iar meniul de pe displayul central ar putea fi mai intuitiv şi cu o grafică mai plăcută. Dar, per ansamblu, Range Rover e ceea ce trebuie ca ambianţă interioară.

Să vedem dacă şi pe şosea este ceea ce trebuie – PE PAGINA URMĂTOARE

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide