Testat: noul Range Rover, regele imperturbabil

Autor: Oraan Mărculescu acum 7 ani Test drive

Noul Range Rover este un adevărat SUV de lux, iar acest lucru se observă când vorbim de bani: cea mai ieftină versiune (cea cu motorizarea de faţă) are un preţ de pornire de 75.900 euro fără TVA. Adică 94.116 cu TVA inclus. Deci aproape 100.000 de euro.

Cum deja la nivelul acesta de preţ vorbim de pretenţii serioase, devine imperios necesar să apelezi la versiunea de echipare de top, Autobiography, care-ţi va scoate din buzunar 119.660 euro.

Sumă care mai creşte cu minimum 10-15.000 de euro dacă te apuci să perii lista bogată de opţiuni. Ca idee, cine vrea o maşină cu adevărat exclusivistă poate epata alegând vopseaua specială ”Chromaflair”, cu nuanţe psihedelice şi un preţ de senzaţie: peste 10.000 de euro!

Cât despre consum, deşi teoria spune 7,5 litri/100 km, în realitatea cotidiană acest diesel va mânca în jur de 9,5-10 litri/100 km, rezonabil pentru o asemenea maşină de lux. Oricum, e un pas înainte faţă de 14-15 litri/100 km cât consuma cea mai economică versiune a precedentului Range Rover…

Aşadar, din punct de vedere al preţului maşinii şi al opţiunilor, vorbim de o adevărată propunere din categoria maşinilor de lux. Întrebarea dacă Range Rover merită sau nu aceşti bani este retorică – suntem în aceeaşi situaţie cu Range Rover Evoque, ale cărui vânzări excelente dau peste cap orice analiză pragmatică a raportului preţ/maşină.

Cel mai mult contează, în cazul noului Range Rover, prestanţa pe care o comunică maşina oricui, din orice unghi şi în orice situaţie. Practic, este un SUV de lux fără rivali serioşi, nefiind greşit să afirm că şi-a creat propriul segment exclusivist. Pentru că unele vedete chiar sunt personalităţi.

Eventual o anumită rivalitate ar putea apărea din partea fratelui Range Rover Sport, dar asta e o chestiune pe care o vom verifica în curând.

FIŞĂ TEHNICĂ

Motor: V6, diesel, 2.993 cmc

Putere maximă: 258 CP/4.000 rpm

Cuplu maxim: 600 Nm/2.000 rpm

Cutie viteze: automată, 8 trepte

Tracţiune: integrală permanentă, reductor, ”Terrain Response”

Viteză maximă: 209 km/h

Demaraj 0-100 km/h: 7,9 secunde

Consum urban/extraurban/mediu: 8,5 / 7,0 / 7,5 litri/100 km

Emisii CO2: 196 g/km

Masă proprie: 2.160 kg

Dimensiuni Lxlxh: 4.999 x 1.983 x 1.835 mm

Ampatament: 2.922 mm

Portbagaj: 550/2.030 litri

Gardă la sol: 260-310 mm

Unghiuri de atac/degajare: 34,7 / 29,6 grade

Preţ de bază: 75.900 euro fără TVA (94.116 euro cu TVA inclus)

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide