Testat: noul Range Rover, regele imperturbabil

Autor: Oraan Mărculescu acum 7 ani Test drive

Versiunea din testul nostru era echipată cu motorul cel mai mic disponibl pentru noul Range Rover: un diesel V6 common-rail, de 3,0 litri şi 258 CP. Un motor mai mult decât decent, având în vedere că trebuie să urnească vreo 2,2 tone. Însă aici trebuie făcută o precizare: noul Range Rover este mult mai uşor în medie cu peste 300 kg faţă de precedentul Range datorită renunţării la şasiul separat, caroseria autoportantă fiind realizată din aluminiu.

Ceea ce înseamnă că Range-ul cu acest diesel de bază nu se mişcă deloc anemic. Nici nu pot spune că se simte sportiv, deoarece unul dintre ”năravurile” de care scapi când intri în maşină este exact nevoia de viteză. Practic, universul interior te face să te întrebi de ce mai există sintagma ”SUV sportiv”, când mult mai normal este ca într-o asemenea maşină să te simţi calm şi superior, fără nevoia de a rivaliza cu alţii.

Prin urmare, Range-ul rulează seren, ca un iacht. Efectiv ca un iacht, suspensia controlată electronic producând un efect similar cu al unei ambarcaţiuni pe valuri. Adică, la trecerea peste denivelările autohtone, în loc să fii zdruncinat, pur şi simplu ai senzaţia de pe un vapor de croazieră, dar fără niciun şoc. Ba chiar la drum lung e bine să nu ai pasageri prea sensibili, cu rău de mare…

Evident, un astfel de confort dus la extrem al suspensiilor înseamnă şi un ruliu mai pronunţat în curbe, dar temerile sunt anulate de electronică şi de sistemul 4×4 permanent, care ţine maşina pe traiectorie chiar dacă te apucă năbădăi de SUV sportiv teuton. După cum spuneam, senzaţiile sportive îi sunt rezervate lui Range Rover Sport.

În cazul marelui Range Rover a fost urmărită special senzaţia de rulaj cât mai confortabil. Mai ales că motorul nu e deloc intruziv auditiv, nici măcar la acceleraţiile mai puternice. Aici un rol important îl joacă şi cutia automată cu 8 trepte, care are grijă să păstreze o turaţie cât mai redusă în regim normal, iar, dacă te grăbeşti, schimbă destul de rapid, cât să ieşi onorabil din vreo confruntare ad-hoc cu vreun SUV sportiv.

Dar, pentru că vorbim de Range Rover, înseamnă că vorbim de un SUV care nu se opreşte când se termină asfaltul sau când hârtoapele şi relieful devin de neconceput pentru alţii. Range Rover are o gardă la sol de 26 cm, dar care poate creşte până la 30 cm dacă doreşti, prin simpla apăsare a unui buton.

După care vorbim de cel mai sofisticat sistem de tracţiune integrală cu reductor, controlat de un computer separat, cu mai multe programe în funcţie de tipul de teren pe care se rulează – cunoscutul şi îmbunătăţitul ”Terrain Response”. Care, în teorie, face din Range Rover un offroader foarte competent în teren dificil.

În practică, însă, vorbim de o caroserie cam expusă zgârieturilor, lucru valabil şi pentru jantele imense, de 21 inch. Care, fiind încălţate cu pneuri performante pentru şosea, îţi limitează opţiunile: fără noroaie, fără bolovani, fără iarbă udă. Altfel, cu toată tehnologia avansată, rişti să rămâi împotmolit cu pachebotul din cauza penurilor non-offroad.

Din fericire, motorul este suficient de performant pentru a-ţi asigura căţărări pe movile foarte mari dacă situaţia o impune, iar reductorul promite să te scoată din impas în cazul în care ai confundat Range Rover cu un Defender. Sincer vorbind, însă, mă îndoiesc de faptul că un client de Range Rover chiar va folosi maşina la nivelul de performanţe offroad pe care le promite.

Mai degrabă tot acest pachet offroad te face să fii foarte încrezător în maşină, conferindu-i un avantaj considerabil faţă de concurenţă. Iar iarna, dacă ai pneuri adecvate şi lanţuri, sunt toate şansele ca Range-ul tău să ţină loc de SMURD pentru maşinile prietenilor, dacă se împotmolesc în drumul spre cabana de la munte.

Una peste alta, noul Range Rover nu prea are nevoie de un motor mai puternic, decât dacă orgoliul celui de la volan vrea neapărat multe sute de cai putere sub capotă. Confortul oferit în mers este cu adevărat regal, iar dinamismul este la cote acceptabile dat fiind că Range-ul nu-şi propune să-i sensibilizeze pe fanii SUV-urilor sportive, ci pe cei care se aşteaptă la capacităţi excelente în condiţii grele.

Aşa încât capitolul buget este normal să fie la cote înalte – DUPĂ CUM VEDEM PE ULTIMA PAGINĂ

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide