Volvo V50 drivE – Drive test în România

Autor: Dan Vache acum 11 ani Test drive

La
finalul testului nostru, am rămas extrem de surprins. Ştiam că este
o maşină foarte reuşită, însă nu mă aşteptam să mă simt atât de
„acasă” la volanul său. Iar acest lucru poate fi spus despre orice
model Volvo.

Este unul din cele mai mari avantaje ale suedezilor atunci când le
intră cineva în showroom. Volvo V50 DRIVe te poartă cu stil,
într-un mediu liniştit, deloc obositor şi foarte plăcut atât vizual
cât şi tactil. Plus dacă-ţi vine vreodată să te plimbi sute de km
prin ţară, îţi va cere întotdeauna sub 6 l/100km – indiferent de
modul în care îl exploatezi.

Consumul mediu din fabrică de 3.9 l/100km ar fi extrem de greu de
obţinut. Am reuşit fix acest consum la volanul unui Opel Insignia
EcoFlex în Germania, însă stilul de mers a fost enervant
(80-100km/h), obositor (fără A/C, muzică) şi …am făcut-o doar
pentru că era un fel de competiţie vs. alţi jurnalişti auto din
diverse ţări.

Într-o ţară la fel de „organizată” precum România…ai avea nevoie
de nervi de oţel şi eventual o nevastă şi nişte copii foarte
răbdători. Altfel, eşti liber să mergi normal şi să te mulţumeşti
cu gândul că poţi obţine oricând 5 virgulă „X” litri/100km la
volanului unui Volvo V50 DRIVe.

Ne
pregătim să intrăm cu braţele deschise în 2010 şi pe lângă toate
lucrurile care s-au schimbat de-a lungul anilor, îşi are locul şi
percepţia noastră asupra maşinilor Break. Până şi eu obişnuiam să
mă strâmb la adresa lor. Erau un fel de „moartea pasiunii”.

Strict vehicule pentru a deplasa o familie într-un concediu
îndelungat. Astăzi, break-urile nu numai că au ajuns să arate
senzaţional dar unele dintre ele au ajuns să bată şi recorduri de
viteză prin segmentele lor respective.

Printre cele mai frumoase care-mi trec acum prin minte aş enumera
A4 şi A6 Avant, Alfa 159 SW sau Cadillac CTS SW. Apoi dacă-ţi
doreşti ca maşina ta de familie să rupă asfaltul atunci când apeşi
acceleraţia, începi să descoperi o mulţime de alternative diferite,
care mai de care mai capabilă să te lase fără carnet.


De la o Insignia OPC Tourer la un monstruos Audi RS6 Avant,
opţiunile sunt aproape nelimitate. Însă celor de la Volvo pare să
nu le pese de titluri de genul „cel mai frumos Break” sau „cel mai
rapid…”.

Şi culmea, îi înţeleg perfect. În ultimii…să zicem, 7 ani de
zile, Volvo au lansat nişte modele care reprezintă perfect imaginea
firmei. Maşinile lor arată bine, sunt elegante şi n-ai vrea să
pariezi împotriva lor în cazul nefericit al unui accident. Acelaşi
lucru poate fi spus şi despre discretul V50, versiunea Break a lui
S40 – o maşină căreia greu îi poţi reproşa ceva.

Bine, aici avem de-a face cu un model „DRIVe” – alternativa verde
şi eco din gama V50.

Pagini: 1 2 3 4

Tags:


Comentarii
Inchide