Am condus noul A6 Allroad şi primul hibrid A8

Am fost la Munchen pentru primele teste cu noul A6 Allroad dar şi cu prima limuzina de lux hibridă construită vreodată de Audi – A8 Hybrid. Citiţi mai departe primele impresii după teste.

Am condus noul A6 Allroad şi primul hibrid A8 Am condus noul A6 Allroad şi primul hibrid A8

La un an de când Audi a lansat noua generaţie a lui A6, acum, constructorul german completează gama cu versiunea Allroad quattro, adică un A6 break, cu tracţiune integrală, gardă la sol înălţată şi panouri laterale care să protejeze caroseria.

Mai mult, noul Allroad vine disponibil cu noul diesel de 3,0 litri BiTDI bi-turbo de 313 CP care îl transformă deja nu numai într-o alternativă la un SUV, ci la un SUV sportiv datorită cuplului motor de 650 Nm.
Spre deosebire de generaţiile anterioare A6 Allroad nu mai arată doar ca un break ce se vrea SUV, ci arată, ca şi restul modelelor din gama Audi, foarte sexy şi sportiv. De la farurile cu LED-uri la linia portbagajului.

Imediat cum iei loc la volan, simţi că eşti într-un Audi. Calitatea materialelor este peste medie, aşa cum ne-am fi aşteptat de altfel. Toţi cei patru pasageri dispun de suficient spaţiu, fie că discutăm de o călătorie scurtă, fie de o vacanţă prelungită. Am apreciat portbagajul cu hayon acţionat electric dar şi prelata care automat se trăgea la deschiderea acestuia. Am apreciat sistemul MMI la care puteai să conectezi prin Bluetooth un telefon mobil în doar câteva secunde sau am putut conecta un iPhone prin cablu pentru a accesa colecţia de muzică de pe acesta.

Dar ceea ce contează cu adevărat la noul Allroad se află sub capotă. Grupul VW avea nevoie de un motor diesel de 3,0 litri de peste 300 CP în portofoliu, pentru ca Audi să concureze de la egal la egal cu BMW.
Şi a reuşit. Motorul este absolut genial. Maşina este acum capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în numai 5,6 secunde, să ruleze pe autobahn fără probleme cu 250 km/h şi să transporte patru pasageri atât la un concert de operă cât şi la o partidă de vânătoare sau pe un drum de macadam.

Motorul este elastic, urcă rapid în ture şi cel mai important, consumă puţin. Cât de puţin? Indiferent de condiţii, computerul de bord nu a indicat un consum mediu de peste 10 litri/100km, fie că discutăm de rularea cu peste 200 km/h pe autostrăzile germane sau abordam vreun stil mai sportiv de condus pe serpentine.

Dar să vorbim şi despre preţuri. Un A6 allroad quattro pleacă de la 59.960 de euro cu TVA inclus, pentru motorizarea de 3,0 litri TDI de 204 CP. Motorizarea testată de noi, BiTDI de 313 CP pleacă de la 65.590 de euro în condiţiile în care aceasta este disponibilă numai cu transmisia tiptronic cu opt trepte.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.