Am condus noul A6 Allroad şi primul hibrid A8

Autor: Bogdan Alecu 04 apr. 2012 Test in premiera

La câţiva ani distanţă de când Mercedes-Benz a prezentat S400 Hybrid iar BMW 7 Active Hybrid, acum şi Audi intră în competiţia limuzinelor de lux care dispun atât de un motor pe benzină cât şi unul electric.
Ceea ce diferenţiază A8-ul de principalii concurenţi este dimensiunea motorului pe benzină. Într-o eră în care impozitele şi taxele sunt calculate în funcţie de cilindree şi nu preţul maşinii Audi A8 este cea mai corectă alegere pentru un executiv care doreşte să evite pe cât posibil plata oricărui impozit.

De ce? Având în vedere că este un hibrid, nu se plăteşte taxa de poluare – care ar fi costat oricum sub 400 de euro, luând în calcul doar motorul pe benzină. Mai mult, motorul de 2,0 litri îi asigură şi un impozit anual de 180 de lei, o nimica toată pentru cineva care plăteşte cel puţin 90.000 de euro pe o limuzină de lux. Sub capota lui A8 Hybrid se regăseşte acelaşi sistem ca şi pe Q5 Hybrid, pe care l-am testat anul trecut, şi de care am fost la acea vreme foarte impresionaţi. Vorbim de un sistem alcătuit dintr-un propulsor pe benzină de 2,0 TFSI de 211 CP, şi un un motor electric, care dezvoltă în total 245 CP şi 480 Nm.

Puterea este livrată către puntea faţă printr-o cutie de viteze automată de tip tiptronic cu opt trepte. Ca performanţe maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,7 secunde şi poate atinge 235 km/h, în timp ce consumul mediu a fost redus la 6,3 litri/100 km. din punct de vedere al comportamentului dinamic cuplul motor oferit de motorul electric de simte imediat cum pleci de pe loc.

Dacă apeşi mai încet pedala de acceleraţie, atunci motorul pe benzină rămâne oprit, şi se poate parcurge fără acesta cel mult trei kilometri, cu o viteză de 60 km/h şi cel mult 100 km/h. Din punct de vedere al consumului, datorită autostrăzilor germane fără limită de viteză, unde am ajuns şi la viteza maximă a maşinii nu am realizat consumul mediu „oficial”, ci unul de 9,5 litri/100 km. Partea bună este că indiferent de stilul de condus, nu am depăşit valoarea de 10 litri/100 km.

Ceea ce nu ne-a plăcut la A8 este faptul că bateriile sunt amplasate în portbagaj şi ocupă aproape jumătate din volumul acestuia – de la 510 litri la versiunea „normală”, s-a ajuns la 335 litri, adică tot atât cât are un Audi A3. Cu toate că ne-am fi aşteptat ca maşina să fie cu mult mai grea datorită bateriilor, dacă ne uităm la cifre A8-ul hibrid are aceeaşi greutate ca cel echipat cu dieselul de 3,0 litri.
În ceea ce priveşte preţul, acesta nu a fost comunicat oficial pentru România, dar ne aşteptăm să pornească de la cel puţin 90.000-100.000 de euro.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide