Am condus noul BMW i3. Şi mi-a plăcut!

Autor: Oraan Mărculescu acum 7 ani Test in premiera

Rămăsem dator cu o explicaţie ţinând de indicativul ”i”. Care, după cum au încercat oficialii BMW să mă convingă, vrea să însemne mai mult decât maşini electrice, fiind legat de interconectivitate. Cu alte cuvinte, un concept global, care integrează atât tehnologia propulsiei ecologice, cât şi cea a comunicării.

Rezultatul este, în opinia celor de la BMW, un nou stil de viaţă eco, cu evidenţierea caracteristicii premium. Care înseamnă că omul nu are nevoie doar de o maşină electrică nepoluantă şi care să coste cât mai puţin. Ci de o maşină reprezentativă pentru un stil de viaţă nonconformist.

Dar astea sunt sunt chestii de marketing, la urma urmei. Ce mi se pare mie că au reuşit bavarezii cu noul BMW i3 este altceva: o zdruncinare serioasă a lumii auto, într-un moment în care domeniul maşinilor electrice pare, din nou, să-şi piardă din entuziasm.

Se prea poate ca BMW i3 să aibă un succes mai redus, deoarece, sincer vorbind, foarte multor clienţi de maşini BMW le va fi greu să accepte o maşină atât de schimbată faţă de modelele convenţionale.

Designul maşinii e primul lucru care îţi provoacă simţurile, iar unii se vor simţi chiar revoltaţi. Apoi interiorul din materiale reciclabile nu-ţi comunică decât în foarte mică măsură ideea de lux pe care majoritatea clienţilor de BMW sau, în general, de maşini premium o agreează. După care caracterul practic e doar ceva mai bun decât într-un Mini, dar sub ceea ce oferă chiar şi cel mai ieftin Seria 1. Iar comportamentul dinamic general nu se aliniază decât într-o măsură mică ideii de ”JOY” pe care o promovează BMW în ultimul timp.

Unde mai pui autonomia mult prea mică raportată la ce poate un diesel BMW, în timp ce preţul maşinii e la acelaşi nivel cu al unui roadster Z4, ceea ce îi pote face pe cei care vor să iasă în evidenţă să se uite de-a dreptul nedumeriţi la i3.

Într-adevăr, BMW i3 trebuie să lupte cu multe obstacole ţinând de mentalitate. Dar, în ciuda acestor piedici, maşina are raţiunea ei şi, din multe puncte de vedere, mi se pare de-a dreptul reuşită. Ca pachet general, cred că proiectanţii au riscat cam mult, dar sigla BMW contrabalansează lucrurile.

Aşa că, măi i3, mă bucur că te-am cunoscut şi îţi urez bun-venit în această lume poluată. Indiferent că vei fi aplautdat sau blamat, un lucru e cert: este foarte probabil să polarizezi mult mai mult atenţia asupra domeniului maşinilor electrice decât oricine altcineva înaintea ta.

Pagini: 1 2 3 4 5

Citește și...


Comentarii
Inchide