Premiera  Primul comparativ cu maşini electrice din România!

Am scos la plimbare trei maşini electrice pe străzile din Bucureşti: una de serie - Citroen C-ZERO; una de preserie - smart fortwo electric drive; un prototip - Mini E. Iată concluziile noastre.

Primul comparativ cu maşini electrice din România! Primul comparativ cu maşini electrice din România!

Despre Citroen C-ZERO se poate spune că e frateleaproape geamăn al japonezului Mitsubishi i-Miev, fiind diferenţiat de acestaprin foarte puţine detalii - principalul fiind sigla şi denumirea.Are deja mai mult de un an de când a fost lansat pe piaţa europeanăîn mod oficial, deci se numără printre pionierii noii ere amaşinilor electrice.

Citroen C-ZERO este o masina conceputa de la inceput pentru propulsie electrica

În afara designului de bombonică şi a lăţimii foarte mici, denumai 1,47 metri, Citroen C-ZERO nu surpinde prin nimic,arătând pur şi simplu ca o maşinuţă de oraş. Un ochi maiatent va observa, însă, că roţile faţă sunt mai subţiri,ampatamentul foarte mare raportat la lungime, iar habitaclul curiosde mult avansat.

Explicaţia acestor lucruri stă în faptul că vorbim de omaşină concepută de la început pentru a primi propulsie strictelectrică, acest lucru influenţând în mod directarhitectura şi construcţia sa. Însă nu într-un mod care sătransforme C-ZERO într-o ciudăţenie SF.

smart fortwo electric drive arată caun smart fortwo simplu, neavând detalii care să-ţi spunărăspicat că e vorba de o maşină electrică. Vorbim de acelaşi gândacde oraş de numai 2,7 metri lungime, cu doar două locuri şicaroserie vopsită în două tonuri.

smart fortwo electric drive arata pur si simplu ca un smart obisnuit

Atâta doar că maşina de faţă e doar la stadiul de modelde pre-serie. Adică nu îl puteţi cumpăra în acest moment,fiind vorba despre a doua fază a proiectului smartului electric.Deocamdată, în lume circulă 1.500 de astfel de modele, într-unprogram special de leasing, scopul fiind acela de a testa maşina încondiţii reale, clienţii-"cobai" plătind o rată de 750 euro pe operioadă de patru ani. Din 2012, însă, va fi lansat modelulsmart electric de serie mare, care va putea fi comandat şiîn România.

Mini E este "şi mai şi" decât smart electric drive.Pentru că e doar un prototip, al cărui rol este de a fitestat cât mai mult şi în condiţii cât mai variate. Momentan, circa500 de clienţi din SUA, Germania şi Marea Britanie au fost aleşi degrupul BMW pentru a participa la un program de utilizare în viaţareală, datele obţinute în urma acestui program-pilot urmând a fifolosite pentru îmbunătăţirea tehnologiei.

Mini E este doar la stadiul de prototip, fiind testat de 500 de clienti alesi preferential

Mini E nu se diferenţiază la nivelul designului exteriorde un Mini obişnuit decât prin logo-urile specifice şi prininscripţionarea pe aripile faţă a numărului de ordine al fiecăreimaşini. În rest, doar lipsa evacuărilor din spate va ridica semnede întrebare, pentru că Mini E arată pur şi simplu ca un Mininormal.

În interior descoperim câteva detalii caracteristice maşinilorelectrice

Citeşte mai departe în pagina următoare »