Primul comparativ cu maşini electrice din România!

Autor: Mihai Dascalescu 27 iun. 2011 Teste comparative

Despre
Citroen C-ZERO
se poate spune că e fratele
aproape geamăn al japonezului

Mitsubishi i-Miev
, fiind diferenţiat de acesta
prin foarte puţine detalii – principalul fiind sigla şi denumirea.
Are deja mai mult de un an de când a fost lansat pe piaţa europeană
în mod oficial, deci se numără printre pionierii noii ere a
maşinilor electrice.

Citroen C-ZERO este o masina conceputa de la inceput pentru propulsie electrica

În afara designului de bombonică şi a lăţimii foarte mici, de
numai 1,47 metri, Citroen C-ZERO nu surpinde prin nimic,
arătând pur şi simplu ca o maşinuţă de oraş
. Un ochi mai
atent va observa, însă, că roţile faţă sunt mai subţiri,
ampatamentul foarte mare raportat la lungime, iar habitaclul curios
de mult avansat.

Explicaţia acestor lucruri stă în faptul că vorbim de o
maşină concepută de la început pentru a primi propulsie strict
electrică
, acest lucru influenţând în mod direct
arhitectura şi construcţia sa. Însă nu într-un mod care să
transforme C-ZERO într-o ciudăţenie SF.


smart fortwo electric drive
arată ca
un smart fortwo simplu
, neavând detalii care să-ţi spună
răspicat că e vorba de o maşină electrică. Vorbim de acelaşi gândac
de oraş de numai 2,7 metri lungime, cu doar două locuri şi
caroserie vopsită în două tonuri.

smart fortwo electric drive arata pur si simplu ca un smart obisnuit

Atâta doar că maşina de faţă e doar la stadiul de model
de pre-serie
. Adică nu îl puteţi cumpăra în acest moment,
fiind vorba despre a doua fază a proiectului smartului electric.
Deocamdată, în lume circulă 1.500 de astfel de modele, într-un
program special de leasing, scopul fiind acela de a testa maşina în
condiţii reale, clienţii-„cobai” plătind o rată de 750 euro pe o
perioadă de patru ani. Din 2012, însă, va fi lansat modelul
smart electric de serie mare
, care va putea fi comandat şi
în România.

Mini E este „şi mai şi” decât smart electric drive.
Pentru că e doar un prototip
, al cărui rol este de a fi
testat cât mai mult şi în condiţii cât mai variate. Momentan, circa
500 de clienţi din SUA, Germania şi Marea Britanie au fost aleşi de
grupul BMW pentru a participa la un program de utilizare în viaţa
reală, datele obţinute în urma acestui program-pilot urmând a fi
folosite pentru îmbunătăţirea tehnologiei.

Mini E este doar la stadiul de prototip, fiind testat de 500 de clienti alesi preferential

Mini E nu se diferenţiază la nivelul designului exterior
de un
Mini obişnuit
decât prin logo-urile specifice şi prin
inscripţionarea pe aripile faţă a numărului de ordine al fiecărei
maşini. În rest, doar lipsa evacuărilor din spate va ridica semne
de întrebare, pentru că Mini E arată pur şi simplu ca un Mini
normal.


În interior descoperim câteva detalii caracteristice maşinilor
electrice

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide