ANALIZĂ: 5 argumente cu care noul Renault Talisman vrea să revină în clasa medie

Renault a avut întotdeauna probleme să convingă în clasa medie, acolo unde a fost întotdeauna printre codaşe în privinţa vânzărilor. În plus, în clasa mare, Renault a avut probleme şi mai mari, încercările sale de a aduce maşini cu aspect premium dând greş una după alta. Noul Renault Talisman vrea să reseteze totul, iar pentru asta aduce 5 argumente care pot convinge clienţii că lucrurile s-au schimbat.

ANALIZĂ: 5 argumente cu care noul Renault Talisman vrea să revină în clasa medie ANALIZĂ: 5 argumente cu care noul Renault Talisman vrea să revină în clasa medie

Mai are rost ca Renault să construiască maşini în clasa medie de volum? Întrebarea poate părea deplasată, dar nu şi atunci când te uiţi pe rezultatele dezastruoase pe care le-a avut marca în ultimii ani cu ultima generaţie de Renault Laguna. Anul trecut, de exemplu, vindea pe plan european mai puţin de jumătate faţă de rezultatele obţinute de Citroen C5/DS5, fiind devansată şi de Hyundai i40, Toyota Avensis, Mazda6, Peugeot 508, Ford Mondeo, Skoda Superb, Opel Insignia şi mai ales de VW Passat, ultimul reuşind vânzări de zece ori mai mari decât Renault în Europa!

Cam aşa stau vânzările în clasa medie... Analiza completă, pe Left-Lane

Raportat la brandurile cu care Renault se compară în mod tradiţional, adică Opel şi Skoda, versiunile mai accesibile ale maşinilor germane, Renault n-a reuşit mare lucru: Opel a vândut de aproape 6 ori mai multe Insignia decât Laguna, iar Skoda a avut vânzări de aproape 3 ori mai mari decât Renault. Nici comparaţiile cu compatrioţii Citroën şi Peugeot nu îi sunt favorabile: dacă Citroën a vândut de 2 ori mai multe exemplare de C5/DS5, Peugeot 508 a reuşit performanţa, cu o maşină sensibil mai îmbătrânită din punct de vedere tehnic decât noii-veniţi, să vândă de mai bine de trei ori mai multe exemplare de 508 decât a reuşit Renault cu Laguna!

Designul exterior e mult mai reuşit decât al Laguna sau Latitude, dar parcă e prea cuminte pentru Renault...

Cu doar 16.000 de exemplare vândute pe plan european în 2014, Renault are în faţa sa o misiune aproape imposibilă: să reuşească să urce măcar în top 5 european sau măcar să părăsească poziţia a zecea pe care o ocupă acum. Doar pentru a-şi părăsi această poziţie ar trebui să-şi mărească vânzările cu peste 50% într-un singur an...

Cu cine concurează, de fapt, noul Renault Talisman?

Vorbind cu Laurens van den Acker, cel care e responsabil de designul noului Talisman, dar şi cu ceilalţi oficiali francezi aflaţi la lansarea Talisman, am aflat şi care e ţinta lor: Volkswagen Passat. Normal, ce poţi spune altceva, decât că vrei să te baţi cu liderul? Din păcate, Renault a ales calea cea mai sigură: un design clasic, aproape german, care să facă cu ochiul celor care cumpără în zona lui Passat.

Forme elegante, rafinate, însă care amintesc puternic de maşinile germane

Dar e greu de crezut că va reuşi să urnească pe cineva din acea zonă, iar dacă ne uităm la atuurile concurenţilor săi direcţi, vedem că Insignia şi-a câştigat un bine meritat loc 2 pe plan european printr-o combinaţie de design plăcut şi accent pe confort, Skoda Superb, printr-un spaţiu uriaş şi un raport excelent între banii daţi şi maşina primită, Ford Mondeo, mai ales prin design, la fel ca şi Peugeot 508, al cărui atu principal rămâne în continuare confortul. Iar partea a doua a clasamentului e dominată de mărci care vând sensibil mai multe maşini decât Renault: Mazda6 şi Toyota Avensis vând de aproape 2 ori mai multe maşini decât Renault, iar singurii care sunt „accesibili” cât de cât sunt coreenii de la Hyundai, care vând însă, şi ei, 25.000 de exemplare pe an, faţă de cele doar 16.000 ale Renault.

Citeşte aici un comparativ în clasa medie, efectuat de noi anul acesta

Pe lista de necesităţi a celor de la Renault s-au numărat, aşadar, toate aceste lucruri, iar francezii au hotărât că reţeta câştigătoare constă în special nu din designul exterior, ci din ce găseşte clientul la interior. Personal cred că au riscat foarte mult când au ales calea asta (dovada: Peugeot 508, care vinde foarte bine în Europa pentru că arată senzaţional), puţinii clienţi din clasa medie dorind din ce în ce mai mult maşini care să arate nu bine, ci foarte, foarte bine. Probabil că, după pierderile cauzate de designul prea fistichiu al precedentei Laguna, cei de la Renault s-au ferit să mai rişte.

Să vedem, totuşi, care sunt atuurile acestei noi maşini, cel puţin din punct de vedere tehnologic. Pentru că Talisman aduce cu sine tehnologii pe care majoritatea (iar în anumite cazuri, nici unul) dintre concurenţii săi pur şi simplu nu le au. Deocamdată, cel puţin.

Le trecem în revistă în pagina a doua a acestei analize.

Citeşte mai departe în pagina următoare »