Cea mai scumpă maşină chinezească costă mai mult decât un Rolls Royce

Se numeşte Hongqi L5 şi a intrat rapid în atenţia milionarilor chinezi după ce primul exemplar a fost cumpărat la Salonul Auto Shanghai 2014 pentru mai mulţi bani decât ai da pe un Rolls Royce respectabil. Are şanse ”Rolls-ul chinezilor” să devină una dintre cele mai dorite maşini de lux din lume? Să vedem...

Cea mai scumpă maşină chinezească costă mai mult decât un Rolls Royce Cea mai scumpă maşină chinezească costă mai mult decât un Rolls Royce

Dorinţa chinezilor de a domina lumea auto nu ar trebui să ne mire, iar încercările firmei de maşini chinezeşti Hongqi de a propune un rival pentru Rolls Royce nu sunt noi. Anul trecut, la Salonul Auto Shanghai 2013, milionarii chinezi erau ademeniţi de conceptul Hongqi L9, care în 2014 s-a materializat ca model de serie cu mici modificări - printre care şi denumirea: Hongqi L5.

Păzea, Rolls Royce! Vine Hongqi!

Ca stil, limuzina chinezească mizează extrem de mult pe sobrietate, dar şi pe un foarte interesant rafinament old-style, cu faruri şi calandru amintind de maşinile anilor '60-'70. Un lucru demn de remarcat, din moment ce mulţi constructori caută să readucă în actualitate elementele de design de altă dată.

Şi interiorul mizează pe sobrietate şi simplitate, dar asta numai la nivelul aspectului. Pentru că, în rest, habitaclul este asamblat manual şi, pe lângă materialele luxuriante, beneficiază şi de multe elemente high-tech.

Chinezii vor să facă de râs şi noul S-Class - atât de multe ecrane are limuzina asta!

Adică multe ecrane tactile de mari dimensiuni: indicatoarele de bord plasate central, comenzile grupate sub aeratoare sau chiar un touchscreen integrat în cotiera spate. La care se mai adaugă diverse detalii cu tentă de super-lux, în general ornamente cu finisare în aur, ba chiar şi accesorii vestimentare garnisite cu diamante şi rubine.

Din punct de vedere tehnic, chinezii marchează din nou puncte pe tabela de marcaj a orgoliilor. Şi asta deoarece vorbim de primul V12 dezvoltat de chinezi: cu o cilindree de 6,0 litri, o putere maximă de 412 CP şi un cuplu maxim de 548 Nm, limuzina de 5,5 metri şi 3,2 tone asigură o viteză maximă de 200 km, dar cu preţul unui consum mediu de 20 litri/100 km (prin urmare şi rezervorul are 110 litri...).

Primul V12 chinezesc îi va face pe ceilalţi constructori de lux să râdă: performanţele şi consumul par antice!

Piesa de rezistenţă a limuzinei chinezeşti Hongqi L5 este, însă, preţul: primul exemplar de serie a fost cumpărat la Auto China pentru suma de 5 milioane de yuan. Care înseamnă circa 600.000 de euro - adică mai mult decât preţul de bază al unui Rolls Royce Phantom.

Este adevărat, programul de personalizare oferit de marca de lux britanică mai poate creşte factura cu încă nişte sute de mii de euro. Dar, chiar şi aşa, declaraţia chinezilor a fost auzită de toată lumea cu bani. Rămâne să vedem dacă Hongqi L5 e doar un balon de săpun sau milionarii chiar vor considera noua limuzină chinezească o alternativă la Rolls Royce.

Incredibil, dar adevărat: această limuzină Made in China e mai scumpă decât un Rolls Royce Made in Great Britain