Maşina Anului 2013 în Europa este Volkswagen Golf. Golf 7 a câştigat 2013 Car of the Year

Autor: Oraan Mărculescu 04 mart. 2013 Știri auto

Juriul Car of the Year este alcătuit din 58 de jurnalişti auto din 22 de ţări europene, reprezentând cele mai importante titluri din presa auto. În acest an, juriul a ţinut seama în primul rând de inovaţiile pe care le-au adus maşinile pretendente, precum şi de valoarea raportată la preţ, de siguranţă, de nivelul calităţii, de design şi de considerentele ecologice.

Cei opt finalişti, rămaşi după preselecţia celor 32 de modele anunţate în această competiţie anul trecut, au primit următoarele punctaje:

  1. Volkswagen Golf: 414 puncte
  2. Toyota GT86 / Subaru BRZ: 202 puncte
  3. Volvo V40: 189 puncte
  4. Ford B-Max: 148 puncte
  5. Mercedes-Benz A-Class: 138 puncte
  6. Renault Clio: 128 puncte
  7. Peugeot 208: 120 puncte
  8. Hyundai i30: 111 puncte

La fel ca în cazul vânzărilor de maşini noi pe plan european, unde VW Golf îşi domină în mod clar urmăritorii ca număr de exemplare vândute, şi în cazul competiţiei Car of the Year Golf se situează la o distanţă foarte mare de următorii clasaţi (practic, are mai mult decât dublul punctelor obţinute de ocupantul locului secund!).

Pentru Volkswagen este al treilea titlu de Maşina Anului obţinut în cei 49 de ani de existenţă ai acestei competiţii, după victoriile lui VW Polo în 2010 şi a lui VW Golf 3 în1992.

Mai merită menţionat că Golf VII se numără printre puţinii câştigători cu un punctaj foarte mare din istoria competiţiei: recordul de până acum îl deţine Peugeot 405 (464 puncte, în 1988), urmat de Alfa Romeo (454 puncte, în 1998) şi Ford Focus (444 puncte, în 1999).

Bariera de 400 de puncte a mai fost depăşită de Audi 100 (410 puncte, în 1983), Toyota Prius (406 puncte, în 2005) şi Renault Megane Scenic (405 puncte, în 1997) – deci, într-un top al celor mai titraţi câştigători, VW Golf 7 s-ar plasa pe locul al patrulea datorită celor 414 puncte cumulate.

Foarte interesantă situaţia în cazul urmăritorilor, coupe-ul japonez Toyota GT86 (împreună cu fratele Subaru BRZ) surprinzând prin a doua poziţie ocupată, o performanţă demnă de invidiat pentru o maşină sport. Juriul a apreciat comportamentul foarte bun al maşinii, precum şi raportul excelent între preţ şi senzaţiile sportive.

Pe a treia poziţie se plasează modelul compact premium Volvo V40, apreciat în principal pentru nivelul extraordinar de siguranţă oferit, precum şi pentru designul sofisticat, demn de segmentul în care activează.

În ciuda adaptării reuşite la cerinţele publicului din clasa compactă, Mercedes-Benz A-Class se vede surclasat de rivalul suedez, ba chiar şi de monovolumul urban fabricat la Craiova. Ford B-Max e apreciat foarte mult pentru partea de inovaţie (lipsa montantului central, de exemplu), dar şi pentru pachetul practic foarte bun pe care îl oferă.

Citadinele franceze Renault Clio şi Peugeot 208 au primit puncte mai puţine, dar, per ansamblu, scorul obţinut este unul bun dacă ne raportăm la modelul de pe locul al doilea al acestui clasament. Compacta coreeană Hyundai i30 rămâne pe ultimul loc, ceea ce nu e un lucru rău, mai ales luând în considerare scorul mai mare de 100 de puncte.

Într-un fel, câştigarea de către noul VW Golf a titulaturii Maşina Anului 2013 era de aşteptat, dată fiind notorietatea excelentă pe care a câştigat-o numele ”Golf” în ultimii ani. Totuşi, nimeni nu se aştepta să câştige la o diferenţă atât de mare, în timp ce marea surpriză a acestei ediţii Car of the Year este, în mod clar, scorul obţinut de coupe-ul japonez GT86 / BRZ.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide