SUV-ul Rolls Royce va fi realitate, dar mai întârzie

Cei de la Rolls Royce nu se grăbesc să dea undă verde unui SUV, dar se pare că noul model are toate şansele să apară până la finalul acestui deceniu. Întârzierea, însă, e cauzată de un alt factor, după cum atrag atenţia britanicii de la Autocar.

SUV-ul Rolls Royce va fi realitate, dar mai întârzie SUV-ul Rolls Royce va fi realitate, dar mai întârzie

După ce a devenit o certitudine că Aston Martin Lagonda şi Bentley EXP 9F vor deveni maşini de serie, în jocul SUV-urilor ultraluxoase mai e de aşteptat să intre Rolls Royce.

Până nu demult, oficialii celebrei mărci britanice excludeau o asemenea idee, însă acum lasă să se înţeleagă că un astfel de model nu mai e doar un zvon. Oficial, încă nu a fost făcut niciun anunţ clar, dar diversele declaraţii ale celor din consiliul de conducere al mărcii britanice duc spre concluzia că SUV-ul Rolls Royce va fi realitate.

Conform celor de la Autocar, marea problemă a Rolls Royce nu e de natură tehnică - SUV-ul Rolls Royce ar putea utiliza platforma lui BMW X5, pe care nemţii se pare că o vor folosi şi pentru un model mai mare, X7, care să joace în liga lui Mercedes-Benz GL sau a viitorului Q7.

Aşa ar arăta SUV-ul Rolls-Royce în viziunea celor de la Autocar. Superb? Hidos? Voi decideţi!

Oficialii se ”împiedică” de altceva: uzina de la Goodwood nu poate fi modificată prea uşor pentru a permite producerea unui nou model, deoarece e parte a zonei Area of Outstanding Natural Beauty. Deci e nevoie nu doar de avize speciale, ci şi de o gândire atentă a construcţiei suplimentare, pentru a nu afecta peisajul.

Până acum, uzina Rolls Royce a trecut prin două etape de expansiune, pentru a permite producerea noii limuzine Rolls Royce Ghost şi a coupe-ului Wraith, care vor duce la o cadenţă anuală de peste 4.000 de exemplare.

Adăugarea în portofoliu a unui SUV ar însemna necesitatea creşterii capacităţii de producţie până la 6.000 de exemplare anual, ceea ce presupune, din nou, modificări şi adaptări de anvergură ale uzinei. Mai ales că, pentru a păstra tradiţia, oficialii nu doresc relocarea producţiei SUV-ului, considerând că orice Rolls Royce trebuie fabricat doar la uzina din Goodwood.

Rămâne de văzut ce soluţie va fi găsită la această dilemă, fiind foarte probabil ca, începând cu 2015, să aflăm detalii mai clare despre ceea ce se anunţă drept cel mai luxos SUV de serie de până acum. Asta în cazul în care Bugatti nu va intra mai înainte pe tărâmul SUV-urilor...

Sursa: AUTOCAR