Mercedes dă C Clasă

CITIT IOAN


Mercedes dă C Clasă
Clasa C de la Mercedes, sau C Klasse cum le place filogermanilor să-i spună, este modelul care trebuie să adune grosul vînzărilor constructorului din Stuttgart.
Sub o ploaie tristă, sub un cer înnorat de parcă ar fi strîns în el suferinţa întregii lumi, la Valencia, noul C Klasse a fost raza de lumină a celor care am avut prilejul să-l testăm în premieră. Un design mult mai modern, o nouă platformă tehnică, dotări hi-tech şi un pedigree de lux, moştenit de la ruda sa mai pretenţioasă, S Klasse, fac din C o maşină pe care ne-am dori-o cu toţii. La un preţ aproape identic celui al generaţiei precedente, C Klasse vine cu noutatea că poate fi oferită în două versiuni de design al părţii frontale. Astfel, la versiunea Elegance, grila faţă este modificată iar logo-ul Mercedes tronează mîndru pe capotă, în timp ce la versiunea Avantgard steaua Mercedes de mari dimensiuni este poziţionată chiar în mijlocul grilei, cam ca la sportiva SL. Dacă prima variantă este adresată clienţilor mai conservatori şi de vîrstă mai înaintată, a doua a fost desenată în aşa fel încît să-i atragă în special pe tineri. Poate şi de aceea este preferata noastră, la ProMotor. 
După patru generaţii şi 25 de ani de istorie, cea mai mică berlină are acum toate atuurile pentru a lupta de la egal la egal cu BMW Seria 3, dar şi pentru a-l preîntîmpina pe noul Audi A4, care va fi lansat în această toamnă. Să spui însă despre C Klasse că ar fi o maşină mică este un enunţ relativ, pentru că, la 4,58 m lungime şi 1.700 kg greutate, nu mai pare deloc aşa. Comparativ cu generaţia anterioară, noul C este o maşină mai mare, fapt ce se traduce printr-un spaţiu interior generos chiar şi pentru cei ceva mai înalţi.
În momentul de faţă, sînt disponibile cinci versiuni de motorizare: un diesel în patru cilindri, C220CDI cu 136 CP, o benzină tot în patru cilindri, C200 KOMPRESOR şi două V6 pe benzină: C280 şi C350. Versiunea testată de ProMotor, C320 Cdi, este, poate, cea mai interesantă dintre toate. Dieselul V6 cu cilindree de 3 litri se dovedeşte o versiune mai mult decît plăcută la condus. 223 de cai-putere – suficienţi pentru o depăşire mai riscantă – şi un cuplu impresionant, de 500 Nm. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 7,7 secunde, în timp ce viteza maximă a fost limitată electronic la 250 km/h. În aceste condiţii, consumul mediu de 7,2 litri la sută este mai mult decît rezonabil. Beneficiind de o platformă mult mai rigidă, de un echilibru al maselor aproape de perfecţie şi de suspensii multibraţ sofisticate, noul C Klasse este un adevărat pur-sînge al şoselelor. Modelul testat era dotat cu sistemul AGILITY CONTROL, care îi permite şoferului să selecteze modul de condus – sport sau confort – şi să beneficieze de rigidizarea suspensiei şi de demultiplicarea direcţiei. Dacă, pe serpentine, modul sport transformă maşina într-o mică fiară, în oraş te face să resimţi aproape orice denivelare, astfel că singura alegere care-ţi mai rămîne este să revii în modul confort. Sistemul de direcţie se comportă potrivit vitezei de rulare. La viteze mari devine rigid, exact şi constant, iar la cele scăzute – extrem de uşor de manevrat. Cutia de viteze, multlăudata 7G-tronic, este, aşa cum îi spune şi numele, o cutie automată cu şapte trepte, perfectă pentru cei comozi, care preferă un stil de şofat relaxat. Perfectă şi pentru autostradă la viteze de croazieră, dar, la un stil de condus mai dinamic, cam duce lipsă de reacţii prompte.
Cu siguranţă, însă, că mulţi dintre cei care-şi vor lua această maşină o vor face în primul rînd pentru confortul interior, demn de un adevărat Mercedes. Beneficiind de un habitaclu spaţios, realizat cu materiale de înaltă calitate, de un bord bine desenat, dar care nu mai seamănă cu al celorlalte Mercedesuri, de un ecran al sistemului de navigaţie care se poate plia sau ascunde pentru a nu face cu ochiul hoţilor, noul C Klasse poate fi visul oricărui şofer. Nici dotările de securitate nu au fost uitate: ESP, asistenţă la frînare, airbaguri frontale, laterale şi cortină, plus un sistem inteligent de iluminare, care adaptează intensitatea luminii farurilor la lumina exterioară. Iar dacă precedenta generaţie a fost decorată cu cinci stele la EuroNCAP, nici noul model nu are cum să le rateze, anunţîndu-se de pe acum drept una dintre cele mai sigure maşini de pe piaţă. Mai puternică decît concurentul direct, BMW 330d (224 de cai, faţă de 204) şi avînd un preţ ceva mai mic, noul C se anunţă un concurent extrem de serios, mai ales în versiunea Avantgard. De ce Avantgard? Pentru că are rolul de a atrage şi clienţii mai tineri, care îşi doresc o maşină deopotrivă luxoasă şi sportivă. Chiar şi în versiune diesel.