Scurt test cu Honda CR-V 2.2 AT

Apreciatul SUV Honda a primit cutia automată mult aşteptată de clienţii europeni. Cutia de viteze automată este acum disponibilă şi pentru motorul diesel de 2,2 litri.

Scurt test cu Honda CR-V 2.2 AT Scurt test cu Honda CR-V 2.2 AT

Honda CR-V este singurul SUV disponibil în gamaproducătorului japonez. Este extrem de capabil, binefinisat şi foarte confortabil. Sunt disponibile doar douămotorizări, una pe benzină şi una diesel. Benzina este animată deun propulsor de doi litri ce dezvoltă 150 CP, în timp ce versiuneaturbodiesel are un capotă un motor de 2,2 litri tot de 150 CP. Pânăla momentul faceliftului, CR-V oferea opţiunea cutiei de vitezeautomate doar pentru versiunea cu motor pe benzină. Însă, înEuropa, SUV-urile pe benzină nu sunt extrem de populare. Iar piaţaeuropeană cerea opţiunea cutiei automate şi pentru versiunea cumotor turbodiesel.

Honda a reacţionat şi oferă acum cutia automată cu cincitrepte şi pentru motorizarea 2.2 i-DTEC. Este o cutie deviteze automată clasică fără "înfloriturile" specifice cutiilorautomate folosite de concurenţă. Nu avem poartă manuală şi niciclapete pe volan. Există însă posibilitatea de a ţine cutia întreptele unu sau doi, iar pentru depăşiri există un buton marcat D3pe lateralul levierului. Acesta selectează treapta a treia iarcutia nu mai schimbă treapta în cazulul unei acceleraţiiputernice.

Soluţia aleasă de Honda nu are rafinamentul cutiilor moderne cudublu ambreiaj folosite de alţi producători. Schimbările de treaptăse simt, dar această soluţie nu va fi aleasă de cei care vor sămeargă sportiv cu CR-V-ul lor. Aceştia vor rămâne mereu fidelicutiei manuale. Cutia automată este aleasă de cei care preţuiescconfortul. Mai ales dacă maşina este folosită în cea mai marepartea a timpului în oraş. Pentru aceştia, cutia automată Honda seachită bine de îndatoriri.

Citeşte mai departe în pagina următoare »