TEST cu SsangYong Tivoli - Maşina care merită o şansă - GALERIE FOTO

SsangYong duce o luptă grea pe piaţa din România pentru că mulţi potenţiali clienţi care nu au auzit de marca coreeană asociază numele cu un brand chinezesc şi nu se obosesc să cerceteze mai departe.

TEST cu SsangYong Tivoli - Maşina care merită o şansă - GALERIE FOTO TEST cu SsangYong Tivoli - Maşina care merită o şansă - GALERIE FOTO

 


SsangYong duce o luptă grea pe piaţa din România pentru că mulţi potenţiali clienţi care nu au auzit de marca coreeană asociază numele cu un brand chinezesc şi nu se obosesc să cerceteze mai departe. Pe unde am fost oamenii se uitau la ea şi încercau să ghicească ce marcă e, dar probabil la SSangYong s-au gândit foarte puţini. Şi e păcat, pentru că maşina asta merită o şansă corectă într-o alegere.

SsangYong Tivoli este un crossover subcompact lansat în 2015 care încearcă să se impună pe piaţa din România unde ofertele de SUV-uri de mici dimensiuni există din partea tuturor constructorilor. Ce aduce SsangYong special? Oferă maşini dotate la preţuri mai mici decât concurenţa. Spre exemplu, cel mai ieftin Tivoli începe de la sub 13.000 de euro (TVA inclus).

Motorizări, cutii şi tracţiuni pentru toţi

Tivoli este oferit cu motorizări diesel (115CP) şi benzină (128CP) de putere medie, cu tracţiune integrală sau pe faţă, în variante de cutie automată sau manuală.

Exterior japonez

Designul exterior este modern, iar coreeana Tivoli poate trece oricând drept o japoneză, mai ales dacă iei în considerare accentele albe de pe stopuri. Linii drepte, nimic foarte complicat, dar bine legate, rezultă într-un exterior modern. Combinaţia de culori oferită pe modelul testat arăta foarte bine şi mergea de minune cu luminile cu LED şi xenon. Jantele mari pe 18 colorate în negru fac un contrast plăcut şi îi dau un aer de agresivitate. 

Interior plăcut şi bine dotat, dar...

La interior găsim mult plastic negru lucios, poate prea mult, cred că se potrivea mai bine un material mat. Totodată, găsim nişte butoane roşii subţiri care par firave şi prima dată nu eram sigură dacă indică ceva sau trebuie să apăs pe ele. În partea superioară a bordului avem nişte butoane mari şi mate şi cred că ar fi arătat mai bine dacă s-ar fi păstrat şi în zona inferioară. Până la urmă, e o chestiune de gusturi. Totuşi, ergonomia este bună, totul e la îndemână şi n-am căutat prea mult ce voiam să găsim.  Ca orice coreeană care se respectă, dotările nu lipseau: geamuri-oglinzi electrice, senzori de lumini şi de ploaie, computer de bord, oglindă retrovizoare cu funcţie anti-orbire, climatizare cu două zone, sistem audio cu intrare USB şi conectare Bluetooth, senzor de monitorizare a presiunii din pneuri. Volanul imită puţin forma celor de competiţie, având partea de jos teşită, multifunţional şi îmbrăcat în piele. Cadranele de bord sunt lizibile, iar display-ul aşezat între ele îţi spune ce presiune ai în pneuri, consumul, viteza medie şi altele. Tivoli oferă mici suprize pe care le găsim la modelele mai scumpe, cum ar fi un mesaj de întâmpinare şi de plecare atunci când bagi/scoţi cheia. Calitatea finisajelor este bună şi dă impresia că Tivoli îşi depăşeşte preţul.

Asta am avut noi, dar cine e pregătit să scoată din buzunar 1000 de euro primeşte un ecran tactil de 7 inci, cu navigaţie, cameră de marşariei şi mufă HDMI. Cine vrea cele de mai sus, dar fără navigaţie, va trebui să dea doar 500.

O supriză plăcută

Motorul diesel testat a fost o surpiză plăcută. Merge lin, e silenţios şi are un consum bun: o medie de 7.9 în oraş şi în jur de 5,5 litri în regim extraurban. Nu e rău pentru o maşină de peste 1350 de kilograme. Legat la o cutie de viteze manuală în 6 trepte, este o variantă care merită luată în seamă, chiar dacă vine cu o diferenţă de preţ de 2000 de euro faţă de benzină. Viteza maximă este de maxim 181 km/oră, în funcţie de motorizare, transmisie şi tracţiune, deci Tivoli poate alerga, dacă vrea.



Mai spaţioasă decât pare

În Tivoli încap 4 adulţi confortabil sau 5 mai închesuiţi, deci pentru un crossover subcompact spaţiul este decent. Interiorul plin de spaţii de depozitare asezate peste tot, înclusiv spatele scaunelor din faţă au un fel de elastic pentru a ţintui diverse de către pasagerii din spate. Mi s-a părut util şi spaţiul integrat în bord, deasupra torpedo-ului, unde poţi să-ţi pui telefon sau alte nimicuri.

Cum se conduce

SsangYong Tivoli pe motorină este neobişnuit de vioaie şi motorul de 115 cai-putere are rezerve neaşteptate de energie pâna la 120-130 km/oră. 

Poziţia înaltă la volan înseamnă o vizibilitate bună şi asta e mereu un lucru bun. Tivoli e comodă şi are o suspensie axată pe comfort, iar la denivelări balansul nu e foarte pronunţat. Are stabilitate şi în limitele vitezei legale pe autostradă n-am observat tendinţe supraviratoare sau subviratoare pronunţate. În oraş, direcţia e lejeră şi Tivoli ia curbele uşor.

SsangYong Tivoli este o maşină de oraş. Totuşi, este disponibilă şi cu tracţiune integrală, dar nu am testat varianta 4x4 pentru a vă putea spune ce poate pe teren accidentat. Garda la sol ridicată în cazul versiunii 4x2 este bună de traversat nişte drumuri cu hârtoape şi gropi, chiar şi fără asfalt. N-o să stai cu frică că o zgâria pe dedesubt, însă ar fi bine să te limitezi la atât în mediul extraurban.

Pentru un crossover subcompact de 5 persoane cu un potbagaj de 423 de litri (sau 327 în cazul versiunilor cu tracţiune integrală) preţul este corect şi Tivoli este o opţiune de luat în calcul.