TEST cu noul Opel Corsa OPC

Autor: Iulian Dnistran 07 mai 2015 Test in premiera

Opel Corsa OPC, hot hatchul subcompact al nemţilor din Rüsselsheim, a ajuns la o nouă generaţie, iar eu am fost în Spania ca să îl testez înainte de a ajunge în România.

Şi o să încep cu designul exterior, care este – cred eu – cât se poate de potrivit pentru o minirachetă solo-sol de acest gen. Spoilerele sunt suficient de agresive, jantele suficient de mari, iar eleronul suficient de vizibil (deşi, opţional, poţi să alegi unul mai mare).

Totodată, gama de culori disponibile include opt nuanţe care au scopul de a atrage atenţia trecătorilor, însă, după părerea mea, doar trei s-ar simţi ca acasă pe caroseria lui Corsa OPC: albastru, roşu sau verde.

Interior

Înăuntru, povestea este asemănătoare cu cea spusă de toate hot hatchurile, în sensul că lucrurile arată aproape identic cu versiunile standard ale modelor, atenţia fiind atrasă – în cazul variantelor vitezomane – de scaunele sport, volanul sport şi tuşele roşii sau cromate, după caz.

În Opel Corsa OPC, scaunele Recaro din faţă fac parte din echiparea standard şi sunt excelente – atât la confort, cât şi la susţinere. Tot standard sunt şi volanul sport îmbrăcat în piele, măciulia schimbătorului de viteze garnisită cu logoul OPC şi jantele de 17 inci (opţional, se pot alege jante de 18 inci).

Tapiţeria din piele e opţională

În rest, lucrurile stau la fel ca într-o Corsa obişnuită, cu materiale bune pe bord, plăcute la atingere, şi cu plastice ceva mai tari pe portiere.

Şi situaţia spaţiilor de depozitare este mai mult decât decentă, cu locuri generoase în uşi şi la baza consolei centrale.

Pentru pasagerii din spate există o banchetă decentă, care poate fi folosită pentru călătorii scurte, dar cam atât, fiindcă spaţiul la cap şi picioare nu e excelent. Şi nu e ca şi cum ai putea să te bucuri de aceleaşi performanţe cu mai mult spaţiu interior, pentru că noua Corsa OPC e disponibilă doar în varianta de caroserie cu două portiere.

Portbagajul oferă 285 de litri, cu nouă litri mai mult decât are Ford Fiesta ST, unul dintre cei mai mari rivali ai săi.

Siguranţă şi infotainment

Noul Opel Corsa a fost testat de Euro NCAP şi a primit patru stele din cinci, cu un scor de 79% pentru protecţia pasagerilor adulţi, 77% pentru protecţia copiilor, 71% pentru pietoni şi 56% pentru sistemele electronice de siguranţă. Aceleaşi calificative se aplică şi la Corsa OPC.

La partea de infotainment, hot hatchul poate fi echipat, opţional, cu sistemul IntelliLink, care se foloseşte de un smartphone pentru a oferi navigaţie prin GPS şi muzică de pe internet, însă dacă mă întrebi pe mine, mai bine rămâi la sistemul audio standard clasic şi simplu (cu CD-player, USB şi Bluetooth), fiindcă IntelliLink nu e cel mai bun sistem de acest gen din lume.

Navigaţia (care nu e gratuită, apropo), oferită de BringGo, are unele scăpări dubioase, iar vocea folosită ar putea încânta doar un android aflat încă în faza de testare beta atunci când vine timpul pentru rostirea numelor străzilor. E adevărat că poţi folosi aplicaţiile de pe telefon direct pe ecranul maşinii, dar din experienţă proprie îţi spun că nu am reuşit să folosesc BringGo şi TuneIn Radio (ca să ascult un radio din România) în acelaşi timp.

Performanţe şi ţinută de drum

Noul Opel Corsa OPC e pus în mişcare de un propulsor turbo de 1,6 litri pe benzină. Şi e un motor pur şi simplu delicios, din orice punct de vedere. Puterea maximă este de 207 CP, mai mult decât la Fiesta ST şi Polo GTI, iar cuplul este de 245 Nm, însă poate creşte până la 280 Nm vreme de cinci secunde la fiecare accelerare în forţă, datorită funcţiei overboost.

Livrarea puterii este foarte liniară, oriunde s-ar afla acul turometrului, aşa că nu eşti luat niciodată prin surprindere, iar sunetul – deşi nu excelează în nici un fel – este cât se poate de autentic, fiindcă inginerii Opel nu au mers pe calea unui sistem de augmentare digitală în interior, iar pentru asta (şi nu numai asta) primesc aprecierea mea.

În echipare standard, Corsa OPC vine cu un diferenţial deschis pentru puntea faţă, acolo unde este trimisă toată puterea, însă toate exemplarele de test din Spania erau echipate cu pachetul Performance, care vine cu un diferenţial multidisc cu alunecare limitată, o suspensie ceva mai tare, frâne Brembo mai bune şi jante de 18 inci.

Astfel, nu prea mă pot pronunţa în privinţa direcţiei pentru un model standard, însă pot să spun că o Corsa OPC cu pachetul Performance nu prea suferă de torque steer, aşa cum te-ai aştepta. Mai mult, cred că direcţia a fost setată pentru a fi folosită cu plăcere atât în şofatul de zi cu zi, cât şi atunci când ajungi pe un drum de munte cu multe viraje. Feedbackul e trimis către volan în doze respectabile, iar precizia şi duritatea sunt acolo unde ar trebui să fie pentru o astfel de maşină.

Suspensia mi s-a părut a fi suficient de confortabilă pentru o opţiune care e botezată „Performance”, însă nu-ţi imagina că maşinuţa asta se comportă ca o barcă atunci când ajunge pe curbe, fiindcă ai face o greşeală foarte mare. De fapt, odată ajuns pe un drum care arată ca o macaroană înfăşurată printre dinţii unei furculiţe, tot ce trebuie să faci e să opreşti muzică, să deschizi geamul şi să apeşi cu încredere pe pedala de acceleraţie, iar arătarea asta nemţească o să stea ca pe şine de tren şi o să îţi lipească un zâmbet măricel pe buze.

Stabilitatea e de invidiat, chiar şi pentru o maşină din acest segment, cutia de viteze manuală cu şase trepte e suficient de precisă ca să nu te enerveze, iar cursa schimbătorului e scurtă, aşa că te poţi juca rapid între trepte dacă vrei să faci asta. Dacă nu vrei, poţi să stai liniştit în a treia, fiindcă o să îşi facă datoria fără să comenteze, începând de pe la 40 km/h şi până la 120 km/h.

Te pot plictisi cu multe cifre luate din fişa tehnică, dar nu o să fac asta (dacă vrei să le citeşti, le găseşti în pagina următoare). În schimb, o să îţi spun că noul Opel Corsa OPC e rapid. Foarte rapid. Şi partea frumoasă e că tot timpul vei vrea să mergi şi mai tare, iar maşina o să te lase să faci asta, fără să te dojenească prin subvirare (care e practic inexistentă) sau prin tăierea puterii (ESP-ul şi controlul tracţiunii pot fi dezactivate parţial sau total).

Concluziile şi datele tehnice, în pagina următoare.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide