A4, IS, C Klasse, Seria 3, BLS, 9-3, X-Type

Noul Audi A4 este într-adevăr mai elegant, mai spaţios şi mai dinamic decît modelul precedent, însă “cuşca leilor” premium este neiertătoare.

A4, IS, C Klasse, Seria 3, BLS, 9-3, X-Type A4, IS, C Klasse, Seria 3, BLS, 9-3, X-Type
Contra sumei de 30.000 de euro, cele mai respectabile automobile sînt fără nici o îndoială cele din clasa berlinelor premium. Un potenţial client ar face bine să ştie exact ce-şi doreşte de la o maşină, pentru că altfel ar putea să rămînă la fel de nehotărît ca noi. Este aproape imposibil să te gîndeşti la un cîştigător absolut într-un asemenea test şi chiar nu avem de gînd să ne scuzăm în vreun fel.

OK şi, chiar dacă am face-o, scuza este mereu una şi aceeaşi, anume că avem de-a face cu mărci precum Mercedes-Benz, BMW, Jaguar, Audi, Lexus, Cadillac şi Saab – şapte constructori cu pretenţii mai mult decît gigantice.
Cea mai mare atenţie a fost bineînţeles acordată noului A4, deoarece este un model care nu-şi poate permite să dea rateuri în această clasă.

Cu un aspect derivat de la coupe-ul A5, un şasiu nou şi un interior ireproşabil, Audi A4 a devenit brusc o maşină de invidiat, care nu mai pare atît de “rece” din punct de vedere vizual. Este frumoasă, cu linii zvelte şi elegante, fără să... iasă însă prea tare în evidenţă. Ba nu, am minţit, iese în evidenţă al naibii de tare, graţie poziţiilor cu LED-uri – un deliciu sublim, rezervat pînă acum doar modelelor mai scumpe, precum TT, A5, RS6 sau R8.

Surprinzător însă, dintre modelele testate, nu Audi-ul a fost maşina care a întors cele mai multe capete. Reuşita le-a aparţinut celor de la Lexus şi superbului lor IS 220d. Din start, IS-ul este poate cel mai periculos rival al trio-ului nemţesc Audi-BMW-Mercedes.

Pe lîngă faptul că arată ca un focos nuclear cu patru uşi şi două oglinzi laterale, IS-ul se poate lăuda şi cu un “cockpit” sofisticat, dar în acelaşi timp dinamic şi foarte bine finisat. Parcat lîngă un Seria 3 sau C-Klasse, japonezul este mult mai agresiv vizual şi nu pare deloc mulţumit de faptul că e nevoit să stea nemişcat.

Cît despre Jaguar X-Type, Saab 9-3 şi Cadillac BLS, acestea nu reuşesc să atragă atenţia la fel de mult precum celelalte patru modele din acest test – cel puţin nu dacă le privim cu superficialitate. Saab-ul are totuşi un aspect exterior aparte, iar nouă ne-a plăcut foarte mult alura sa “aerospaţială”.

Să trecem totuşi mai departe şi să vorbim despre fiecare maşină individual, începînd cu...



















Citeşte mai departe în pagina următoare »