Premiera  Primul comparativ cu maşini electrice din România!

Am scos la plimbare trei maşini electrice pe străzile din Bucureşti: una de serie - Citroen C-ZERO; una de preserie - smart fortwo electric drive; un prototip - Mini E. Iată concluziile noastre.

Primul comparativ cu maşini electrice din România! Primul comparativ cu maşini electrice din România!

Despre Citroen C-ZERO se poate spune că e fratele aproape geamăn al japonezului Mitsubishi i-Miev, fiind diferenţiat de acesta prin foarte puţine detalii - principalul fiind sigla şi denumirea. Are deja mai mult de un an de când a fost lansat pe piaţa europeană în mod oficial, deci se numără printre pionierii noii ere a maşinilor electrice.

Citroen C-ZERO este o masina conceputa de la inceput pentru propulsie electrica

În afara designului de bombonică şi a lăţimii foarte mici, de numai 1,47 metri, Citroen C-ZERO nu surpinde prin nimic, arătând pur şi simplu ca o maşinuţă de oraş. Un ochi mai atent va observa, însă, că roţile faţă sunt mai subţiri, ampatamentul foarte mare raportat la lungime, iar habitaclul curios de mult avansat.

Explicaţia acestor lucruri stă în faptul că vorbim de o maşină concepută de la început pentru a primi propulsie strict electrică, acest lucru influenţând în mod direct arhitectura şi construcţia sa. Însă nu într-un mod care să transforme C-ZERO într-o ciudăţenie SF.

smart fortwo electric drive arată ca un smart fortwo simplu, neavând detalii care să-ţi spună răspicat că e vorba de o maşină electrică. Vorbim de acelaşi gândac de oraş de numai 2,7 metri lungime, cu doar două locuri şi caroserie vopsită în două tonuri.

smart fortwo electric drive arata pur si simplu ca un smart obisnuit

Atâta doar că maşina de faţă e doar la stadiul de model de pre-serie. Adică nu îl puteţi cumpăra în acest moment, fiind vorba despre a doua fază a proiectului smartului electric. Deocamdată, în lume circulă 1.500 de astfel de modele, într-un program special de leasing, scopul fiind acela de a testa maşina în condiţii reale, clienţii-"cobai" plătind o rată de 750 euro pe o perioadă de patru ani. Din 2012, însă, va fi lansat modelul smart electric de serie mare, care va putea fi comandat şi în România.

Mini E este "şi mai şi" decât smart electric drive. Pentru că e doar un prototip, al cărui rol este de a fi testat cât mai mult şi în condiţii cât mai variate. Momentan, circa 500 de clienţi din SUA, Germania şi Marea Britanie au fost aleşi de grupul BMW pentru a participa la un program de utilizare în viaţa reală, datele obţinute în urma acestui program-pilot urmând a fi folosite pentru îmbunătăţirea tehnologiei.

Mini E este doar la stadiul de prototip, fiind testat de 500 de clienti alesi preferential

Mini E nu se diferenţiază la nivelul designului exterior de un Mini obişnuit decât prin logo-urile specifice şi prin inscripţionarea pe aripile faţă a numărului de ordine al fiecărei maşini. În rest, doar lipsa evacuărilor din spate va ridica semne de întrebare, pentru că Mini E arată pur şi simplu ca un Mini normal.

În interior descoperim câteva detalii caracteristice maşinilor electrice

Citeşte mai departe în pagina următoare »