Test drive rapid cu Honda e. O mașină cu personalitate care atrage atenția INSTANT

Autor: Marius Vișan 24 nov. 2020 Test drive

Pe termen lung, niciun producător de mașini nu poate nega subiectul mașinilor electrice. Răspunsul japonezilor de la Honda vizavi de acest subiect este micul automobil electric numit Honda e. L-am testat, iar după câteva ore petrecute la bordul lui pot spune că oferă o experiență de conducere foarte interesantă. În plus, ca șofer am primit foarte multă atenție, pentru că design-ul ei atrage foarte repede atenția pe stradă.

VIDEO

În timpul testului mai mulți oameni au venit să mă întrebe ce-i cu mașina asta, de ce nu produce zgomot când rulează, de ce nu are mânere și oglinzi, iar ecranele din interior i-au lăsat pur și simplu mască. Chiar și la semafor am fost abordat de un motociclist care atunci când a trecut pe lângă mașină, fiind atent să nu atingă oglinzile mașinilor, și-a dat seama că a mea nu are oglindă, și instant, a rămas uimit. Da, mașina asta, atrage atenția ca un magnet.

Intră în Galerie Foto

Honda e are mânerele ușilor încastrate, iar în loc de oglinzi exterioare are camere video

Prezentat mai întâi sub forma unui concept, Honda a decis în cele din urmă ca prima mașină electrică să fie ușor diferită, așa că în producția de seria a intrat ca model cu patru uși și o lungime de aproximativ 3,90 metri lungime. Silueta lui Honda e este unghiulară ca formă, și îndrăzneață ca stil, cu partea din față dominată de farurile circulare dotate cu tehnologia full LED.

Aceste faruri rotunde cu LED sunt complet moderne, dar în același timp îi oferă un aer destul de retro. Ele dau mașinii o față prietenoasă și multă personalitate. Un alte element care iese în evidență este deschiderea mare pentru mufa de încărcare este ascunsă sub o clapetă de pe capacul frontal.

În oglinzile din Honda e te poți uita la ca un film

În locul oglinzilor laterale clasice există niște piciorușe care ies din uși, în care se află o cameră. Soluția Honda este mult mai discretă decât cea de pe Audi e-tron, de exemplu, a cărei carcasă a camerei se extinde în afara mașinii până la dimensiunea unei oglinzi normale. Pe lângă look-ul interesant, avantajul ar fi că rezistența la aer ar trebui să scadă cu 90%, iar unghiul mort ar trebui să fie mai mic decât în ​​cazul unei oglinzi convenționale.

Display-urile color din cele două colțuri ale tabloului de bord al mașinii țin loc de oglinzi exterioare. În plus, există și o oglindă digitală în interior care primește informații de la o cameră video montată în spate și prezintă o imagine extrem de largă a traficului din spatele mașinii. Oglinda poate fi comutată de la o imagine analogică la una digitală prin simpla apăsare a unui buton.

Stilul nonconformist se continuă și în cabină, care este gândită ca un lounge, sau cameră de zi, cu scaune confortabile din țesături moi și alte materiale interesante, care fac din acest spațiu un loc foarte relaxant.

Spațiul pentru ocupanții scaunelor din față este foarte generos, iar ferestrele mari și trapa permit pătrunderea luminii, făcând cabina să se simtă luminoasă și aerisită.

Dar, desigur, cel mai atrăgător lucru din cabină este tabloul de bord dominat de ecrane. Sunt cinci în total. La fiecare capăt al tabloului de bord sunt două afișaje de șase inci care acționează ca oglinzi exterioare, există un afișaj al șoferului de 8,8 inci și două ecrane tactile de 12,3 inci.

Afișajele individuale pot fi configurate în funcție de gustul și starea de spirit a șoferului. Honda e vine cu Apple CarPlay și Android Auto. Pe un ecran se pot proiecta informații de conducere în timp ce pasagerii se pot uita la celălalt ecran. Există, de asemenea, o mulțime de porturi și conexiuni de încărcare în interior, inclusiv un port HDMI. Aceasta înseamnă că puteți transforma mașina într-un birou mobil, se poate conecta laptopul și lucra pe aceste display-uri. De asemenea, cabina poate fi transformată într-o cameră de gaming pentru că se poate conecta chiar și consola de jocuri.

Cum se conduce Honda e?

Este extrem de impresionant, deoarece conceptul său de acționare îl face să se simtă diferit de majoritatea celorlalte mașini electronice de pe piață. Și oricine crede că toate vehiculele cu baterii, cu motoarele lor electrice, sunt identice se înșală. Tracțiunea pe spate este cuvântul magic care o face pe micuța Honda e atât de specială. Avantajele acestui lucru sunt vizibile de îndată ce accelerația este apăsată pentru prima dată.

Deoarece bateria este instalată sub podeaua vehiculului, centrul de greutate este foarte jos. Și cu o distribuție optimă a greutății de 50:50 și dimensiunea compactă, Honda e poate fi condusă în mod jucăuș, iar tracțiunea pe puntea spate contribuie la asta. Spre deosebire de alte mașini electrice, în Honda e te simți mai conectat la mașină și, mulțumită motorului electric ce oferă un cuplu instantaneu, mașina este foarte distractiv de condus.

Honda e se poate conduce cu o singură pedală

Pe lângă modurile de condus, Honda e mai dispune de un alt mod (e-pedal) care ajută la regenerarea puterii. Acesta poate fi activat prin simpla apăsare a unui buton și este foarte practic în oraș, mașina fiind accelerată și decelerată doar cu pedala de accelerație. Din punct de vedere tehnic, puterea de recuperare este crescută.

Autonomia mașinii ajunge la 210 km, asigurată de bateria de 35.5 kWh. Timpul de încărcare variază în funcție de tipul de încărcător utilizat. La o priză CCS2 (DC 100KW) durează aproximativ 30 min pentru încărcarea până la o capacitate de 80%. Iar cu mufa Type 2 încărcarea până la 100% are loc în aproximativ 16 ore. Mașina aceasta are un preț de 39.980 de euro (TVA inclus).

Concluzie

Honda e este o mașină compactă, complet electrică, concepută în primul rând pentru locuitorii orașului. Deocamdată nu are rivali pe măsura sa, fiind cu mai mulți pași înaintea celorlalte mașini electrice de pe piață în ceea ce privește designul și tehnologia. Am putea spune că Honda e se află într-o clasă proprie.

FIȘA TEHNICĂ: HONDA E – Preț 39.980 de euro (TVA INCLUS)

Putere maximă (CP/rpm) – 154 CP
Cuplu maxim (Nm/rpm) – 315 Nm
Accelerație (0-100 km/h) – 8.3 secunde
Viteză maximă (km/h) – 145 km/h
Tracțiune – Spate
Autonomie km (WLTP Combinat) – 210 km
Autonomie km (WLTP Urban) – 282 km

Baterie

Capacitate Baterie electrică (kWh) – 35.5 kWh
Capacitate încarcator standard (AC) – 6.6 kW
Tip baterie – Lithium Ion
Greutate baterie (kg) – 228.24 Kg

Mase și dimensiuni

Lungime (mm) – 3.894 mm
Lățime (mm) – 1.752 mm
Înălțime (mm) – 1.512 mm
Gardă la sol (mm) – 145.2 mm
Masă proprie (kg) – 1.543 kg
Masa maxima autorizata (kg) – 1870 kg
Capacitate portbagaj (litri) – 171

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor / Mihai Pop


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide