Românii care ne-au impresionat în 2013

Anul 2013 a fost plin de surprize plăcute din partea unor români ale căror acţiuni sau idei au făcut înconjurul lumii. Iată în continuare cine sunt şi ce au făcut.

Românii care ne-au impresionat în 2013 Românii care ne-au impresionat în 2013

Locul 1. GHE-O Rescue

Fără îndoială, mastodontul autohton merită din plin aplauze la scenă deschisă, specialiştii care au înfiinţat firma GHE-O făcându-se remarcaţi pe tot mapamondul datorită lui Rescue.

Tot mapamondul a aflat unde este România, datorită lui Rescue. RESPECT!

Maşina foloseşte atât componente de la alte maşini (de exemplu, motorul este de origine General Motors), dar şi unele comandate special sau realizate în atelierul GHE-O. Rescue este o maşină de intervenţie cu multiple aplicaţii, având capacităţi de offroad extrem şi fiind concepută în primul rând pentru misiuni de salvare în condiţii neprielnice.

Aşadar, mitul Hummer-ului este spulberat de români, iar pentru asta GHE-O Rescue merită luat în considerare de către autorităţile române. Şi nu numai! Vrem să mai auzim de compania românească GHE-O!

Locul 2. Ionuţ Budişteanu şi softul său pentru ”maşina autonomă low-cost”

Marii constructori auto investesc sute de milioane de euro pentru viitoarele maşini autonome, însă liceanul român le dă peste nas cu ideea sa revoluţionară, care ar putea face maşinile autonome mult mai accesibile decât estimează specialiştii.

Vrem să auzim cât mai multe despre Ionuţ în anii următori. Dar şi de alţii care să-i ia exemplul

Folosind un soft bine gândit, un webcam şi un mini-radar, Ionuţ afirmă că utilarea unei maşini cu un sistem de condus autonom ar putea costa de 20 de ori mai puţin decât sistemul folosit pe Google-car.

Deci ni se pare normal că Ionuţ a primit marele premiu al Festivalului de Tehnologie INTEL, un premiu de 75.000 USD şi sponsorizare din partea unei companii româneşti pentru a-şi dezvolta ideea.

Locul 3. Cei trei români care pleacă în Siberia cu un ARO

Nu este pentru prima dată când nişte români pleacă la dracu-n praznic (şi o spunem admirativ, nu peiorativ) cu o maşină. Însă cei trei ieşeni ne-au atras atenţia cu planul lor nebunesc, pus la cale în 2013, chiar dacă numai în 2014 va fi pus în aplicare.

Trei ieşeni şi un muscelean vor să cucerească Siberia. Ne place acest gen de nebunie, vrem şi noi!

Un plan care presupune folosirea unei maşini româneşti, dar care nu se mai fabrică de ceva vreme: ARO. Un offroader care, pe vremuri, se lupta de la egal la egal cu Range Rover sau Jeep! Însă care acum e asociat, eronat, cu minusurile perioadei comuniste.

Şi unde credeţi că vor să ajungă Ştefan, Tudor şi Iulian? Taman în Siberia, drumul dus-întors urmând a dura nişte luni de zile, parcursul total ajungând la 35.000 km. Cine le doreşte succesul, poate contribui la reuşita acestei expediţii - le puteţi oferi ajutorul contactându-i la adresa de mail offroadteamaro@gmail.com

Locul 4. Românii din Mongol Rally

Spre deosebire de precedenţii ”nebuni cu ARO”, Vlad şi Răzvan nu au fost chiar de capul lor, ci într-un cadru ceva mai organizat. De fapt, nu chiar organizat, pentru că singurele lucruri care fac parte dintr-un plan sunt donarea de către participanţi a unei sume de bani în scopuri caritabile, precum şi donarea maşinii la finalul raliului.

Cât de temerar să fii să participi la un raliu cu motto-ul ”if it ain't broke, brake it”?! Atât de temerar!

Cei doi au folosit în această a zecea ediţie a ”Mongol Rally” un Peugeot 206, maşină la care cu greu te poţi gândi că se pretează unui traseu de aproape 20.000 km între Londra şi Mongolia... Mai ales că echipa nu beneficiază de niciun fel de asistenţă tehnică din partea organizatorilor. Adică e o aventură serioasă pe popria piele!

Locul 5. Prima echipă românească din Amsterdam - Dakar Challenge

Ei bine, anul trecut ne-au mai atras atenţia doi români suficient de nebuni să plece într-o expediţie caritabilă de 10.000 de kilometri: Alexia şi Mihai sunt primii români care s-a înscris în Amsterdam - Dakar Challenge.

BADMOBIL-ul are 20 de ani de activitate, dar se pare că se ţine bine pentru încă 10.000 km

Timp de o lună de zile, să încerci să ajungi cu un Opel Astra Caravan, construit acum vreo 20 de ani, din Europa în Africa, preţ de 10.000 km şi prin forţe proprii, nu e la îndemâna oricui. Sau poate greşim şi ar trebui ca oricine să fie capabil de aşa ceva.

Aventura celor doi la bordul BADMOBIL-ului (nu, nu noi i-am dat denumirea asta, ci a fost botezat aşa chiar de cei care conduc maşina) o puteţi urmări în jurnalul de drum al celor doi.

Locurile 6 - 10 PE PAGINA URMĂTOARE

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.