Peugeot SXC Concept în premieră la Shanghai 2011

Piaţa chineză este foarte importantă pentru Peugeot, aşa încât, la Salonul Auto Shanghai 2011, producătorul francez ne gratulează cu un concept inedit: Peugeot SXC. Un SUV elegant, conceput chiar în studioul Peugeot din China.

Despre noul concept Peugeot SXC am putea afirma că este un frate mai mare al recentului Peugeot HR1 Concept, prezentat la Salonul Auto Paris 2010. Totuşi, SXC ar putea prefigura chiar urmaşul actualului Peugeot 4008 (bazat pe Mitsubishi Outlander), chiar dacă oficial nu a fost confirmat acest lucru.

Mişcarea francezilor este una binevenită, deoarece piaţa de crossover-uri şi SUV-uri este într-o creştere exponenţială în China. Aşa încât Peugeot SXC îşi doreşte să atragă atenţia clienţilor care doresc un SUV elegant, spaţios şi care să exprime statutul proprietarului.

SXC are dimensiuni generoase: lungime de 4,870 metri, lăţime de 2,035 metri şi înălţime de 1,610 metri, deşi gabaritul pare mai compact, designerii concentrându-se pe conferirea unei puternice note de sportivitate maşinii. Partea frontală exprimă atât forţă, cât şi eleganţă, maşina beneficiind de o puternică imagine de marcă.

Silueta lui Peugeot SXC nu joacă pe cartea de SUV-coupe, precum BMW X6, ci aduce mai mult a crossover-shooting-break, portierele cu deschidere în contrasens aducând un plus de nobleţe, iar spatele reuşind să îmbine caracterul practic şi impresia de sportivitate.

De remarcat înlocuirea oglinzilor retrovizoare cu mini-camere de filmat sau ideea inedită pentru barele de amarare de pe acoperiş, care se continuă ca nişte mici elemente aerodinamice. Jantele de 22" completează în mod fericit un tablou care este caracterizat de către designeri drept "o formă sculpturală".

Interiorul lui Peugeot SXC Concept pare să nu aibă legătură cu liniile mai simple ale exteriorului, deoarece este demn de filme precum Star Trek. Postul de conducere este dominat de un volan aplatizat, care aminteşte prin design de manşele avioanelor, iar tabloul de bord este complet digital, cu afişaj 3D, în laterale şoferul beneficiind de ecrane tactile. Habitaclul este conceput pentru 4 persoane, care au la dispoziţie 4 adevărate fotolii high-tech, integrate perfect într-un design interior sofisticat.

Din punct de vedere al propulsiei, Peugeot SXC se bazează pe tehnologia HYbrid4, care presupune un motor cu ardere internă sub capota faţă şi unul electric pe puntea spate. Motorul din faţă este cunoscut deja, fiind vorba despre un turbo pe benzină, de 1,6 litri şi 218 CP, care pune în mişcare roţile faţă.

Motorul electric îşi transmite puterea de 70 kW (95 CP) roţilor spate, SXC beneficiind de o putere maximă de 313 CP, în condiţiile unui consum mediu de 5,8 litri/100 km, respectiv emisii CO2 de 143 g/km. Bineînţeles, acest sistem hibrid de propulsie este gestionat complet electronic, având atât un mod de funcţionare "4x4", pentru condiţiile mai grele de rulare, cât şi unul strict electric, folosindu-se doar motorul electric.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.