Femeile care au schimbat maşinile de azi. Vă mulţumim!

Autor: Adrian Mihălţianu 10 oct. 2013 Dosar & Analize
Femeile şi viitorul industriei auto

În Statele Unite, femeile cumpără 52% din maşinile noi şi influenţează peste 85% din deciziile de cumpărare, conform Forbes. Totuşi, în industria auto, doar 21% sunt femei şi doar 16% au poziţii de directori executivi şi manageri seniori. Marii fabricanţi de automobile vor să schimbe aceste procente, dar procesul este unul de durată.

Voi aminti însă în special GM, pentru că acest colos a făcut cei mai mulţi paşi pentru a implica femeile în poziţii de management – 4 dintre cei 12 directori GM sunt femei, şi amintesc dintre ele pe Grace Lieblein, proaspăt vicepreşedinte pentru achiziţii globale, Alicia Bowler-Davis, VP al GM pentru calitate globală şi experienţa clienţilor, şi pe Mary Barra, actualmente Senior Vice President, care are şanse să devină chiar următorul CEO GM!

În Europa, lucrurile nu stau neapărat mai bine. În board-ul BMW se află o singură femeie (resurse umane), în cel al Daimler, două, în cel al Volkswagen AG, niciuna (se află totuşi în Supervisory Board), în cel al Renault, trei (din 19) şi aşa mai departe. Este o discrepanţă majoră, la toate nivelurile, între procentul de femei care cumpără sau influenţează deciziile de cumpărare a maşinilor şi reprezentarea lor în industrie, în special în posturile cheie. Apropo, dacă aveţi un motor Renault fabricat la Dacia, să ştiţi că a trecut mai mult ca sigur prin mâinile unei femei, pentru că Renault ştie că dexteritatea femeilor pentru lucruri minuţioase este mai mare decât a bărbaţilor şi le preferă la montajul motoarelor…

Nu are rost să visez că femeile vor domina cumva motorsportul, procesele de cercetare-dezvoltare sau de design al maşinilor viitoare, pentru că lumea auto va continua să fie una a bărbaţilor. Dar ideea este că, dacă o femeie doreşte să înceapă o carieră în această industrie, are astăzi mai multe porţi deschise decât în trecut. Şi că poate îndrăzni să treacă din zona de PR şi marketing sau resurse umane, acolo unde activează majoritatea, spre zona de management, fără complexe.

Iar viitorul va aduce în interiorul maşinilor, sper eu, mai mult din veselia, atenţia la detalii şi la confort specifice feminine. Chiar visez la un timp când vom scăpa definitiv de interioarele deseori lugubre şi excesiv de sobre ale prezentului. Dacă bărbaţii de azi se efeminează vizibil, poate că e timpul ca şi maşinile noastre să urmeze acelaşi proces. Dacă nu le cheamă Ford Mustang High Gear, normal!

MATERIAL PUBLICAT ÎN REVISTA PROMOTOR NR. 99 (MARTIE 2013)

 

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide