Noul model Dacia Sandero vs. rivalii de clasă mică

Autor: Oraan Mărculescu 21 sept. 2012 Dosar & Analize

Mazda2 a trecut printr-un facelift pronunţat cu ocazia Salonului Auto Paris 2010, fiind vorba de un model care împarte platforma tehnică a lui Ford Fiesta, însă cu ”haine” proprii, care mizează pe o combinaţie de dinamism şi fashion foarte interesantă, mai ales pentru publicul feminin.

Sandero, prin comparaţie, pare aproape banală, chiar dacă stilul noii generaţii inspiră multă robusteţe. De altfel, Mazda2 nu-şi propune să privilegieze caracterul practic (are un spaţiu interior mai puţin generos decât Sandero, la fel şi portbagajul).

Specialitatea lui Mazda2 este spiritul ludic la volan, maşina japonezilor oferind un comportament rutier mult mai sportiv decât ceea ce va oferi Sandero. Gama de motoare nu sprijină neapărat această afirmaţie, deoarece vorbim de propulsoare modeste pe hârtie, dar cu un răspuns alert în realitate.

Faţă de Sandero, Mazda2 este dezavantajată de lipsa unui motor diesel din ofertă, japonezii venind doar cu un 1,3 de 75 CP, respectiv 84 CP, precum şi cu un ”vârf de gamă” de 1,5 litri şi 102 CP, care poate fi echipat şi cu o cutie automată cu 4 trepte.

Preţurile lui Mazda2 se încadrează într-un palier superior faţă de ce vom vedea la Sandero: modelul japonez porneşte de la 12.000 euro pentru versiunea de bază, varianta de top ajungând la aproape 15.000 euro.

Practic, japonezii justifică astfel aspectul tineresc şi sportiv, comportamentul ludic şi nivelul bun de echipare, deci diferenţierea faţă de Sandero este, şi în acest caz, foarte clară.

CE ALEGEŢI, MAZDA2 SAU NOUA DACIA SANDERO?

Să vedem alt rival pe următoarea pagină

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide