PARIS 2008 – Top 10 dueluri

Autor: Dan Vache 05 oct. 2008 Dosar & Analize

BMW X1 Concept vs. Mini Crossover Concept

BMW X1 Concept vs. Mini Crossover Concept

Sincer, bavarezii au cam exagerat prezentând concomitent aceste două concept,e care preconizează două modele SUV ce riscă să intre în concurenţă fratricidă. Dacă ne referim strict la prototipurile inaugurate cu mare tam tam, Mini Crossover Concept capătă o notă mai bună, fiind mult mai original şi mai fresh ca imagine.

Peugeot RC HYmotion4 vs. Lamborghini Estoque

Teoretic, supremaţia o deţine Lamborghini, care ne-a ţinut în priză la voltaj maxim înaintea salonului cu al său Estoque.

Peugeot RC HYmotion4 vs. Lamborghini Estoque

La rece, însă, francezii se dovedesc mai inspiraţi în ce priveşte limbajul estetic, chiar dacă Lambo se bazează pe imaginea superagresivă a lui Reventon. Estoque şochează, RC HYmotion4 pur şi simplu place.

Renault Ondelios vs. Citroen Hypnos

Am putea asemui cele două concepte franţuzeşti cu două animale din Africa: hipopotamul şi bivolul.

Renault Ondelios vs. Citroen Hypnos

La prima privire, Citroen Hypnos arată mai puţin dizgraţios faţă de Renault Ondelios, dar universul interior al ambelor concepte arată că designerii au făcut risipă de imaginaţie. Per total, designerii Citroen sunt mai fluizi în exprimare.

Mercedes Concept Fascination vs. Audi A1 Sportback Concept

Care dintre cele două concepte arată mai apropat de maşina de serie pe care o anunţă?

Mercedes Concept Fascination vs. Audi A1 Sportback Concept

Cel mai probabil Audi. Este adevărat, Mercedes vine cu un exerciţiu de design mult mai atrăgător, câştigând detaşat proba vizuală. Însă Audi se arată mult mai important ca preview serios al iminentului Audi A1, rival pentru Mini şi A-Class.

Nissan Nuvu Concept vs. Renault Z.E. Concept

Emisii zero vs. emisii zero. Design ciudat vs. design ciudat. Soluţii interesante vs. soluţii interesante. Meci egal: 0-0.

Nissan Nuvu Concept vs. Renault Z.E. Concept

Poate cu un mic plus pentru conceptul francez – dar nu pentru că ne-ar plăcea mai mult, ci pentru că Nuvu arată cam prea ciudat…

Chevrolet Orlando vs. Peugeot Prologue

Orlando împrumută puţin din imaginea lui Chevrolet HHR, iar Prologue este, practic, un prolog pentru iminentul crossover Peugeot 3008.

Chevrolet Orlando vs. Peugeot Prologue

Nici unul dintre concepte nu putem spune că ne dă pe spate prin look sau interior, dar, având în vedere modelele de serie pe care le prefigurează, sunt exerciţii de design mai mult decât decente. Conceptul americano-coreean pare o idee mai interesant prin detalii.

Lada Revolution 3 vs. Venturi Volage

Punem pariu că un concept Dacia ar fi fost mai interesant…

Lada Revolution 3 vs. Venturi Volage

Lexus RX-Lh vs. Honda Insight

Ambele concepte prefigurează maşini care vor utiliza tehnologia hibridă şi se vor lăuda cât de prietene sunt cu natura. Alb sau negru? Întrebare cu răspuns gri.

Lexus RX-Lh vs. Honda Insight

Citroen GT Concept vs. Renault Megane Trophy

O bătălie de zile mari, între o maşină dedicată mediului virtual şi una care va face furori pe o pistă cât se poate de reală.

Citroen GT Concept vs. Renault Megane Trophy

Comentariile vă aparţin.

1. VW Golf 6 vs. Renault Megane 3

Va fi duelul anului 2009 în segmentul cel mai important, al berlinelor compacte. Cine va fi mai tare: VW Golf 6, care este mai mult un facelift foarte pronunţat al lui VW Golf 5 sau Renault Megane 3, o maşină cu totul nouă, care impune în clasă un alt nivel de stil şi eleganţă?

VW Golf 6 vs. Renault Megane 3: 0-1?

Din primele impresii de la standurile celor doi constructori, Renault Megane 3 este creditat cu un scor mai bun, datorită designului reuşit şi al interiorului foarte stilat şi atractiv. VW Golf 6 are un avantaj foarte mic în ce priveşte calitatea fabricaţiei şi nu îţi conferă acea senzaţie de nou pe care ţi-o inspiră exteriorul. În plus, Renault Megane Coupe atacă fără menajamente atât VW Scirocco, cât şi proaspătul VW Golf 6 GTI.

În România, VW Golf 6 va avea un avans de aproape un an faţă de Renault, iar despre preţuri încă nu se ştie nimic.

2. Ford Ka vs. Toyota iQ

Cele două maşini, cu denumirile cele mai scurte dintre toate mini-urile actuale, vor să facă vâlvă într-un segment dominat de imaginea lui Fiat 500. Vărul acestuia, Ford Ka, mizează pe parteneriatul cu James Bond pentru a sensibiliza clientela, în timp ce maşina japoneză se dovedeşte o alternativă foarte inspirată la cunoscutul smart ForTwo – faţă de acesta este mai mare cu numai 30 cm, dar oferă 4 locuri în aglomeraţia urbană.

Ford Ka vs. Toyota iQ - cele mai scurte nume mini!

Cel mai probabil pe şoselele româneşti cele două vor fi aproape inexistente, în principal datorită fraţilor mai mari, Ford Fiesta, respectiv Toyota Aygo.

3. Mercedes SLR McLaren 722 S vs. Ferrari GT California

Mercedes SLR McLaren 722 S vs. Ferrari GT California - meci de grei

O alegere destul de grea, deşi ar putea părea că SLR 722 S este de preferat, datorită celor 190 CP în plus şi a cadenţei de numai 150 de exemplare, fiecare valorând aproape două treimi din preţul unui Bugatti Veyron. Totuşi, atenţia celor de la salonul parizian s-a îndreptat către cel mai accesibil Ferrari decapotabil, Ferrari GT California fiind un magnet. Pasiunea încă mai contează în faţa preciziei germane.

4. Opel Insignia Sports Tourer vs. Toyota Avensis Cross Sport

Variantele de caroserie break au avut premiera mondială cu ocazia Salonului Auto Paris 2008, dar numai Toyota Avensis este o noutate absolută – versiunea sedan a lui Opel Insignia au fost deja lansată pe piaţa europeană.

Opel Insignia Sports Tourer vs. Toyota Avensis Cross Sport: germanii dau lectii?

Opel Insignia face figura cea mai bună, fiind o adevărată surpriză faţă de ce ne aşteptam de la urmaşul lui Opel Vectra: linii plăcute, interior frumos finisat şi soluţii tehnice interesante. Practic, Opel a descoperit senzualitatea cu acest model. La polul opus, impresia de supercalitate nu mai este convingătoare în cazul noii Toyota Avensis, faţă de cum ne-a obişnuit actuala generaţie, maşina japoneză fiind îndreptată mai mult spre gadget-mania.

În privinţa spaţiului şi modularităţii portbagajului, numai măsurătorile stricte şi proba practică a încărcării va putea face o diferenţă clară. Însă, la prima strigare, Opel Insignia Sports Tourer este favorit.

 

5. Hyundai i20 vs. Mitsubishi Colt facelift

Hyundai i20 este un model complet nou şi fresh împotriva unuia redesenat într-un mod nu foarte reuşit, deoarece faceliftul aplicat lui Mitsubishi Colt pare un copy-paste realizat în grabă, pornind de la Mitsubishi Lancer. Prin urmare, i20 are un avantaj clar la prima vedere, datorită aspectului, mai ales că, faţă de precedentul Hyundai Getz, i20 chiar are personalitate.

Hyundai i20 vs. Mitsubishi Colt facelift - designul conteaza!

În România probabil vom asista la un război al preţurilor promoţionale, din care, prin prisma experienţei de până acum, Hyundai i20 va ieşi învingător.

6. Seat Exeo vs. Chevrolet Cruze

Sau duel între al treilea facelift al precedentei generaţii Audi A4 (o spunem fără a fi răutăcioşi) şi adevăratul succesor al lui Chevrolet Evanda (deşi oficialii GM au negat acest lucru).

Seat Exeo vs. Chevrolet Cruze: machiaj spaniol si cocktail coreean

Cele două berline de clasă medie vor încerca să sensibilizeze clientela care doreşte să evolueze din segmentul compactelor, dar bugetul nu îi permite atingerea unui nivel premium. În România ne aşteptăm ca aceste modele să facă o figură modestă, câştig de cauză având Seat Exeo, datorită renumelui pe care precedentul Audi A4 l-a câştigat. Asta în cazul în care Chevrolet nu ne va surprinde cu preţuri foarte avantajoase.

7. Skoda Octavia facelift vs. Citroen C4 facelift

Dintre cele două premiere, propunerea cehilor este mai recentă (adică a fost divulgată cu foarte puţin timp înaintea salonului parizian), dar am putea spune că este şi ceva mai inspirată: Skoda Octavia facelift are acum o puternică identitate vizuală, în timp ce Citroen C4 facelift este prea puţin schimbat.

Skoda Octavia facelift vs. Citroen C4 facelift: avantaj cehii

 

În mod interesant, clientela celor două maşini nu se prea suprapune: Octavia are două versiuni de caroserie, berlină cu hayon şi break, în timp ce Citroen C4 se bazează pe versiunile hatchback cu cinci şi trei uşi. În România vom asista la un duel nu foarte strâns între Octavia berlină şi Citroen C4 Sedan, modelul ceh având mai multe şanse de afirmare, în primul rând datorită notorietăţii câştigate şi a apetitului românilor pentru tehnica germană.

8. KIA Soul vs. Toyota Urban Cruiser

Cei doi constructori joacă o carte destul de riscantă a poziţionării noilor modele, pe care le vor în domeniul life-style crossover.

KIA Soul vs. Toyota Urban Cruiser: ce sunt, de fapt?

KIA Soul vine cu un design interesant şi preia ideea lui Fiat 500, cu o grămadă de posibilităţi de personalizare a maşinii, în timp ce Toyota Urban Cruiser împrumută din stilul maşinilor mărcii de peste ocean, Scion, atentând la tinerii nonconformişti, dar cu un puternic simţ pragmatic. Ambii constructori îşi poziţionează maşinile sub SUV-urile KIA Sportage, respectiv Toyota RAV 4, dar va fi interesant de urmărit reacţia şi percepţia clienţilor despre aceste două maşini mai ciudate.

În România, KIA Soul ar urma să apară în primăvara lui 2009, în timp ce pentru Toyota Urban Cruiser nu există încă planuri concrete. Probabil modelul coreean va fi avantajat de preţ.

9. Nissan Pixo vs. Suzuki Alto

De fapt, nu este un duel, ci mai degrabă o bătaie ca între fraţi – deoarece Nissan Pixo şi Suzuki Alto sunt maşini construite pe aceeaşi platformă, în aceeaşi uzină din India, şi doresc să intre tare în segmentul dominat de trio-ul Toyota Aygo – Citroen C1 – Peugeot 107.

Nissan Pixo vs. Suzuki Alto - frate si sora, ghici care-i mai tare

Dacă despre Nissan Pixo putem spune că vizează şi clientela feminină, în cazul lui Suzuki Alto credem că bărbaţii hetero nu prea au ce căuta la volanul acesti maşini – mai ales dacă e roz. Prin urmare, se pare că japonezul Alto este mai adaptat regimului matriarhal şi îl credităm cu vânzări mai bune pe plan european.

10. Citroen C3 Picasso vs. Renault Be Bop

Cei doi constructori francezi îşi propun atragerea clientelei tinere cu nişte produse nu foarte originale.

Citroen C3 Picasso vs. Renault Be Bop: originale?

Citroen C3 Picasso se poate lăuda doar cu avantajele ţinând de ergonomie şi spaţiu interior, fiind dedicat tinerilor pragmatici, în timp ce Renault Be Bop vine cu o idee interesantă: partea din spate a plafonului poate culisa, conferindu-le celor doi pasageri din spate senzaţia că ar fi într-un cabrio, oarecum. Cel puţin în Franţa, credem că Renault Be Bop va sensibiliza mai mulţi clienţi, în timp ce în România preconizăm că vânzările acestor modele vor fi mult prea mici ca să ne mai intereseze un câştigător.

 

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide