Progeniturile ciudate ale lumii auto

Autor: Adrian Mihălţianu 20 mai 2014 Dosar & Analize

Toyota Hilux (1988) – Volksawgen Taro (1994)

Din nou, o colaborare care poate părea imposibilă, din moment ce obiectivul celor de la Volkswagen este să detroneze Toyota de pe poziţia de cel mai mare constructor auto mondial.

Hilux era, în anii ’80, etalonul printre pick-up-urile medii 4×4

Şi totuşi, la finalul anilor ’80, Volkswagen a apelat la Toyota pentru a intra în domeniul pick-up-urilor utilitare de teren, japonezii punându-le la dispoziţie germanilor o adevărată armă: Toyota Hilux, devenită etalonul segmentului său.

Cei de la Volkswagen Autovehicule Comerciale au pregătit uzina din Hanovra pentru asamblarea lui Hilux, model care a fost comercializat ca VW Taro, nu doar în Europa. Pentru Toyota, această mişcare era una oportună, deoarece le asigura o cotă de piaţă mult mai mare pe plan european în domeniul utilitarelor.

Deşi avea siglă Volkswagen, Taro nu a reuşit să convingă la nivelul lui Toyota Hilux

Producţia lui VW Taro a fost efemeră, durând doar trei ani, iar joint-venture-ul a fost dizolvat în 1997, motivul oficial fiind că vânzările nu îndeplineau targetul propus. În realitate, însă, toată lumea a înţeles că au primat considerentele ţinând de rivalitatea între cele două mari companii auto. De-abia în 2010 VW a venit cu un pick-up propriu, Amarok, în timp ce Hilux a mai evoluat două generaţii.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide